Mitä maidotonta kerman tilalle?
Eli "kermavaahtoa" pitäisi saada maidotonta ruokavaliota noudattavalle vieraalle. Mitä suosittelette? Tulee jälkiruokaan ainesosaksi (ei kuitenkaan mihinkään kakkuun). Joku kermavaahdonoloinen tuote on siis hakusessa. Olisiko vinkkejä?
Kommentit (8)
vaahdotettava kauravaniljakastike? Tuo soijakerma on aika voimakkaan makuinen, tosin jos on maidotonta tottunut syömään niin tuokin maku jo tuttu.
niin saako siitä vaahdon? Millä tuotemerkillä? Onko erikoiskaupan tuote vai saako marketista?
Minulla ei ole näistä erikoisjutuista kokemusta.
ap
Minusta tuo vispautuu nätisti ja on hyvää kun maustaa vaniljalla ja sokerilla. Pitää pitää jääkaapissa ennen vaahdotusta. En muista onko kauraa vai soijaa.
SoyaToo-merkkistä saakin sitten ihan valmiissa pursottimessa, löytyy isommista kaupoista.
luona olen syönyt kaurakermasta tehtyä vaahtoa. Oli vähän löysempää kuin normaali kermavaahto, mutta ihan kohtuullisen makuista. Jossain kaupan maistatuksessa olen saanut jotain uutta vaahtoutuvaa soijakermaa. Oli yllättävän hyvää. Jälkimaku oli vähän tottumattomalle outo, mutta myös lapset ja mies tykkäsivät :)
luona olen syönyt kaurakermasta tehtyä vaahtoa. Oli vähän löysempää kuin normaali kermavaahto, mutta ihan kohtuullisen makuista. Jossain kaupan maistatuksessa olen saanut jotain uutta vaahtoutuvaa soijakermaa. Oli yllättävän hyvää. Jälkimaku oli vähän tottumattomalle outo, mutta myös lapset ja mies tykkäsivät :)
että ihan perus marketti tavaraa oli molemmat. Kannattaa mennä sinne hyllyä tutkimaan. Aika selvästi niissä lukee jos ovat vaahtoutuvia.
Soijakerma vaahtoutuu, jos siihen lisää tilkan sitruunamehua.
Purkissa on muistaakseni ohje siihen vaahtoon.
Siitä taas tulee tarvittaessa tosi tiukkaa vaahtoa. ja kaupan päälle purkin kyljessä on tosi hyvä suklaavaahdon ohje. sitä olen laittanut mm. suklaakakkujen väliin.
eikö sellaista soijakermaa ole?