lastenhoitajalle sopiva kk palkka
Minulle tulisi hoitoon taaperoikäinen poika. Mun kokemus on siis omista lapsista vain. Ilmoitetaan asiaa kelalle vasta parin kuukauden päästä, joten täällä hetkellä olisin "pimeänä". Paljonko voisin pyytÄ?
Poika olisi meillä 4x viikossa 6h/päivä
onko 200€ sopiva hinta?
Kommentit (12)
Itse toimin yksityisenä pph:na kaverini lapselle ja voi että kun minua kaduttaa että ikinä menin aloittamaan tämän työn :((
Lapsen vanhemmat puuttuvat ihan kaikkeen, ruokaan, päiväuniin ym ja saattavat kesken päivänkin lähettää tekstiviestejä tai sähköposteja, että muistathan sitten pukea meidän Miinalle kumpparit, kun ulkona on märkää!! Ja daa, mulla on kolme omaa lasta, enköhän mä osaa teidän Miinan pukea asianmukaisesti!!!
Joten en suosittele pimeänä tekemään, mun taksa on Kelan tuet+kunnan korkein päivähoitomaksu/lapsi
vähintään sen mitä saavat kotihoidontukea! Ja mielellään päälle sen 200e. Sillon vasta ovat maksaneet omasta pussista sen 200e. Johan sulla menee ruokaankin jo pitkä penni.
Lastenhoitaja jolla kokemusta vain omista lapsista. Tosi hyvä lasten kanssa. Hoitaa yhtä 1v lastamme, tuntipalkka 11e/h eli maksetaan n. 1650/kk.
Helsingissä saa yksityisen hoidon tuen lisäksi myös Helsinki-lisän 490e/kk per lapsi, ja nämä tuet maksetaan suoraan hoitajalle. Maksamme siis itse hoitajan palkasta noin 1000e.
Laske palkkasi tuolla tuntihinnalla, tuon alle ei kannata tehdä. Lapseni on arvokas ja maksan mielelläni hyvästä hoidosta jos en itse voi olla hoitamassa häntä.
Vähintään tuo kotihoidontuki+ vähintään 200€ siihen päälle. Vanhemmathan siis silloin maksavat vain tuon 200€ tai vähemmänkin jos kunnassa on kuntalisä. Ei kai ole tarkoitus että he ansaitsevat rahaa sillä että sinä hoidat lasta?
Ja sitten kun maksat veroja ja vanhemmat menettävät kotihoidontuen, hoitomaksuna silloin yksityisen hoidon tuki plus muutama satanen siihen päälle.
Ja silloinkin siitä jää sulle ihan surkea palkka, vaikka ei nyt ehkä yhden lapsen hoitamisesta niin järjettömästi voi maksaakaan. Mutta toisalta, jos se on sinun ainoa elantosi niin ei nyt ihan paskapalkalla pysty elämään.
Ilmoitetaan asiaa kelalle vasta parin kuukauden päästä, joten täällä hetkellä olisin "pimeänä". Paljonko voisin pyytÄ? Poika olisi meillä 4x viikossa 6h/päivä onko 200€ sopiva hinta?
pyydä ainakin 6e per tunti, eli 144e per viikko
niin mutta kun ei kelalle ole vielä ilmoitettu mitää, onko se siis lian vähän?? Olen kuulut että se hinta on ylensää mitä vanhemmat maksavat ihan tavallisesta työpäivästä ( 8h/päivä, 5päivää viikossa) ja sitten loput maksaa kela... eikö se niin menee?
kaipaan lisää vastauksia
nosto...
ap, mitä toi kela tähän liittyy, jos aiot ottaa pimeänä rahan. Vai ajattelitko aloittaa yksityisenä yrittäjänä?
Älä aloita, jos perusasiat ovat noin vaikeita.
Ajattelin nämä pari ekat kuukaudet olla pimeänä ja sitten ruveta ykstyseksi yritäjäksi...
kysymys on sitten paljonko pyydän NYT, kun VAIN vanhemmat joutuvat maksamaan hoidosta (myöhemmin siis Kela autaa)
vähän pohdin kannattaako tätä homma aloita olenkaa
En mäkään nyt ihan ymmärrä mitä ajat takaa.
Nyt vanhemmat saavat lapsesta kotihoidontukea ja sitten jos siirtyisi sinulle hoitoon ihan virallisesti (siis ettet tee enää pimeää työtä) niin vanhemmat saavat yksityisen hoidon tukea. Sitäkö tarkoitat?