Miltä tuntuu olla laktoosi-intolerantti? Asialliseen kysymykseen asiallisia vastauksia :)
Kommentit (5)
[iEn voi edes laktoosinpilkkojapillereitä käyttää,
[/quote]
[iEn voi edes laktoosinpilkkojapillereitä käyttää,
Mun elimistö on muutenkin ihan kiero..
laktoosi-intolerantikko
Minulla intoleranssi todettiin lapsena ja tuolloin jätin lähinnä maidon pois ruokavaliosta. Onneksi ei ilmennyt pahempana. Lähinnä ne vatsavaivat ketuttaa. Sittemmin olen alkanut sietää maitovalmisteita paremmin, ihan tavallista jätskiäkin syön. Maitoa en kuitenkaan juo edelleenkään - lähinnä siksi, että pidemmän tauon jälkeen se maistuu aivan kamalalta. Elämä on kuitenkin helpompaa, kun ei tarvitse jatkuvasti miettiä ja tietää, mitä mikin sisältää.
Käytän laktoosittomia tuotteita.
Joskus aika ajoin (1krt/vko) aina unohdan etten voi laittaa kahviin edes lorahdusta tavallista maitoa.. Sitten piereskellään ja paskotaan.. ja sattuu niin saatanasti. Mutta ei siinä muuten mitään! :D
Laihduin diagnoosin jälkeen 30kg, koska en voinut enää mättää mielin määrin suklaata, jäätelöä, donitseja.. jopa juustosuikeroissa on laktoosia!
En voi edes laktoosinpilkkojapillereitä käyttää, joten herkkujen vähentäminen todellakin muutti elämäni. Ja tiedän kyllä, laktoosittomia jäätelöitä ja herkkuja löytyy myös. En kuitenkaan niitä enää etsi, vaan pystyn kieltämään ne itseltäni.