Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rv 9, pitäisikö kohdussa olla tuntemuksia?

Vierailija
03.10.2011 |

Siis kohdun kasvusta johtuvia viiltelyitä, pistelyitä tai jomotuksia? Luin, että kohdun pitäisi jo olla "pienen appelsiinin kokoinen" mutta tuntuu uskomattomalta, että sellainen ei näkyisi tai tuntuisi selällään maatessa lainkaan. Olen siis melko hoikka ja litteävatsainen.

Joo, eka raskaus jos varhaista keskenmenoa ei lasketa. Pahoinvointi on vähenemään päin, mikä lienee normaalia, ja rintoja aristaa. Muuten ei oireita. Varhaisultrassa rv 7 oli kaikki ok.

Auttakaa huolten riivaamaa!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullaki helpotti öklötys tuolloin. nyt viikkoja 13 ja ko makaan sellälläni niin löydän kohdun. Mutta minulla ei olekaan timmejä vatsalihaksia edessä :D

Mutta siis vasta tällä viikolla olen sen kohdun tunnistanut.

Vierailija
2/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko minunkaan vatsalihakset niin timmit :D ei vaan ole rasvaa.

Onneksi olen 4 viikkoa sinusta jäljessä, niin en huolehdi kohdun näkymättömyydestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten muilla mammoilla meni?

Vierailija
4/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ennen sitä en olisi tiennyt olevani raskaana, jos ei olisi ollut kuvotusta ja vessahätää. Muuten ei siis näkynyt eikä tuntunut. Mä olen pitkä ja aika hoikka.

Vierailija
5/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän siis jatkaa lomaa huoleti.

Ap

Vierailija
6/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kolmas raskaus. Muutaman viikon olen ns tuntenut kohtuni, joskus maatessani sängyssä selällään se nykyään ns kovettuu :) pieniä liikkeitä, potkuja tms tuntenut jo reilu 2 vkoa. Ekassa raskaudessa ei niin heti huomaa muutoksia, mutta kyllä se siitä kohtu ja sikiö kasvaa :)

Vierailija
7/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ultrassa sanoi, että varmaan 20 viikolla tuntuu liikkeet. Istukka on edessä niin vaimentaa kuulema niitä liikkeitä aika paljon

Vierailija
8/10 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä sitä kokonaan unohtikin olevansa raskaana, kun ei moneen päivään ollut minkäänlaisia oireita.

Itselläni oli monta alkuraskauden keskenmenoa peräkkäin, ja kun menin ultraan rv:lla 11 yhden kerran, olin lähes varma että alkio on taas lakannut kasvamasta aikoja sitten (eli kuollut) koska mielestäni kohtu ei ollut kasvanut lainkaan. Ja olen sentään terveydenhoitaja, joka olen työssäni tunnustellut kohtuja ja tunnen tuon alueen anatomiaa. Lääkäri sanoi sitten heti, että onhan tämä varsin suuri tämä kohtu.... Ei sitä vain itse välttämättä hahmota.

Mutta ymmärrän (keskenmenokokemusten jälkeen) todella hyvin tuon huolesi. Toivottavasti kaikki on hyvin! Ei ole erityistä syytä olettaa, että ei olisi... mutta kun ei sitä voi varmasti tietää ennenkuin alkaa tuntea vauvan liikkeet, ja nyt olet kuitenkin vielä niillä varhaisilla viikoilla jolloin keskenmenon mahdollisuus on ihan todellinen.

Tsemppiä!!

Vierailija
9/10 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
10/10 |
30.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollu pieniä nipistyksiä jotka vissiin kohdun venymisestä johtuvia