Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäntapamuutos... riippuvuuksista eroon...

Vierailija
03.10.2011 |

Mä olen ihan solmussa elämäni kanssa. Pakko myöntää, että olen alkoholisti. Sellainen keittiöpuuhissa viiniä tissutteleva nainen. Kulissit melko pystyssä, mutta sisäpuolella romuna. Avioliitto vetelee viimeisiään, en ole varma onko juominen tästä syy vai seuraus, eikä sillä kai niin väliäkään ole. Mutta korttitalo huojuu tosi raskaasti. Ja nyt tähän on tultava totaalisesti loppu. Mun on saatava itseni kuntoon.

Mä poltan jonkin verran tupakkaakin. Lapsilta salassa, mies vihaa tätä pahettani. Polttaminen on ollut kapinointia miestäni vastaan, vähän kuin lapsen kiukuttelua siitä, että ”et sä mua määrää”. Tämänkin haluan nyt loppuvan.

Uusi elämä alkaa tänään. Tänään en juo.

Luuletteko, että on järkevämpää tehdä kertarytinällä elämäntapamuutos, lopettaa juominen ja tupakan poltto, korjata ruokavalio, alkaa liikkumaan aktiivisesti? Motivoisiko nuo kaikki toisiaan vai onko järkevämpää keskittyä yhteen asiaan kerralla? Jotenkin ajattelen, että totaalinen elämänmuutos saisi varmasti nopeasti niin paljon paremman fyysisen olon, että se kannustaisi pysymään sitkeänä. Toisaalta kyse on riippuvuuksista, aliarvioinko niiden voimakkuutta ja kuvittelen oman sitkeyden liian suureksi, niin että isossa urakassa repsahdan pian?

Näkökulmia tai kokemuksia? Tukea, tsemppiä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaaltaisesi, ja herättipä tämä aloitus jälleen... Mä vaan en pääse mun riippuvuuksista eroon, kuin valitettavan lyhiksi hetkiksi, olen tyypillinen luuseri...

Toivottavasti onnistut!

Vierailija
2/4 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vahva luonteeltasi, tee totaalinen muutos. Mene luontaistuoteliikkeeseen ja/tai Ruohonjuureen ja osta kaikkia ihania superfoodeja yms. Innostu omasta hyvinvoinnistasi, kävele joka paikkaan, tee vaikka puhdistus kropallesi. Pikkuhiljaa tehtävässä muutoksessa en näe onnistumista. Tsemppiä ja raakaa itsekuria!!!!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juomisen kokonaan 9 kk sitten. Samalla aloin urheilla (tosi varovaisesti alkuun) ja korjasin ruokavaliotani. Mä suosittelen ehdottomasti urheilua lopettamisen avuksi. Ekaksikin se auttaa levottomaan oloon, rauhoittaa ja antaa tekemistä ja purkaa negatiivisia tunteita. Sen lisäksi se tekee hyvää sekä sisäisesti että ulkoiseksi. Alat piankin huomata terveemmän ulkonäön ja voinnin parantumisen.

Kannattaa myös tutustua esim. joogaan tai meditaatioon. Mä olen saanut siitä apua käsittelemään tunteitani ja rauhoittumaan ja elämään tässä hetkessä nauttien siitä.

Pidän sulle tosi isoja peukkuja elämäntaparemonttisi onnistumisen puolesta. Sä tulet nauttimaan siitä tosi paljon kun onnistut!

Vierailija
4/4 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim käsille naposteltavia porkkanoita ja muita kasviksia.

Ehkä on parasta kuunnella kehoasi. Jos alkoholista luopumisesta jo tulee voimakkaat vieroitusoireet, niin olisko parempi lopettaa tupakointi hieman myöhemmin? Jos taas ei tule pahoja fyysisiä oireita, niin tupakkakin heti vain pois.

Osta sitä ennen jääkaappiin paljon purtavaa ja laita vaikka lastesi kuvat jääkaapin oveen, jos ne vaikka auttaisivat jaksamaan päätöksessäsi. Voithan laittaa oman kuvasikin ennen ja jälkeen:)

Jos hampaasi ovat kellastuneet, niin puhdistuta ja tarvittaessa myös valkaisuta ne! Keksi jotain kivaa. Tapaa vaikka ystävääsi, käy hierojalla tai osta jotain mitä olet halunnut saada, niillä rahoilla, jotka säästyvät, kun et käytä enää riippuvuutta aiheuttavia aineita.

Minä en ole alkoholisti enkä tupakoikkaan, mutta olen huomannut, että molemmat aineet ovat aika turhia. Alkoholi esim ei tuo yhtään parempaa terveyttä ainakaan minulle ja sen tuoman rentoutuksenkin saa paremmin jostain terveellisemmästä, silloin kun kroppa toimii ilman riippuvuuksia. Suomalaiset yleensä ovat liian persoja alkoholille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan