Jos teen lastensuojeluilmoituksen;
Onko 100% varmaa, ettei tämä ilmoituksen kohde tule ikinä tietämään kuka on ilmoituksen tehnyt?
Kuka on tehnyt joskus lastensuojeluilmoituksen?
Kommentit (87)
Jos lapset jo reakoivat voimakkaasti kohteluun on ilmoituksen teolla kiire. Ymmärrän hyvin toiveesi nimettömästä ilmoituksesta. Joillekkin tuntuu olevan täysin mahdotonta ymmärtää ettei ilmoitus ole välttämättä tehty ilkeyksissään tai toista satuttaakseen.
Jos siskosi muutenkin suhtautuu keskusteluyrityksiin tuolla tavalla voit olla varma ettet lapsia tai siskoasi enää näe jos saa tietää että teit ilmoituksen. Toki vaikka näinkin kävisi olisi se varmaan silti lapsille parempi kuin tämänhetkinen tilanne. Tee ilmoitus jo tänään!
On järkyttävää, millaisia "äitejä" täällä parveilee. Olette todella sairaalloisen ilkeitä ja hieman vajaan oloisia.
Kukaan äiti, joka rakastaa aidosti lastaan, ei vastusta lastensuojeluilmoituksen tekemistä kun siihen on tarve.
AP, voit tehdä ilmoituksen nimettömänä. Älä lue tätä ketjua enää. Liikkeellä on lastensuojeluperheiden äitejä tai muuten väkivaltaisia/masentuneita/häiriintyneitä/syrjäytyneitä äitejä, joille lastensuojeluviranomaiset edustavat vihollista.
LASTEN ETU ON AINA MENTÄVÄ AIKUISEN EDUN EDELLE LASTENSUOJELUTAPAUKSISSA.
Hieno ap, että teet ilmoituksen. Naurattikin nuo muutamat hullut, jotka syyttivät sinun kirjoitukseksi näitä muutamia puoltavia lausahduksia.
Minä olen itse tehnyt ls-ilmoituksen ja helpotti! Nyt lapset voivat paljon paremmin. Äiti ei parane koskaan, mutta lapsilla on mahdollisuus parempaan tulevaisuuteen. Suku ko. tapauksessa on käynyt kiittelemässä kun uskalsin, sukulaiset eivät itse uskaltaneet kun pelkäsivät paljastumista. Minä en pelkää. Lapsi on lainsuojaton Suomessa ja käsitys vahvistuu mm. lukiessa Auer ketjuja ja nyt tätä törkeää soopaa, jota mammat täällä suoltaa!
Ihmiset voivat olla huolestuneita masentuneesta äidistä, mutta miksi et voi auttaa häntä muulla tavalla kuin tekemallä ls-ilmoituksen? Tuntuu että ihmisten maalaisjärki on nykyään kadoksissa.
Äitimme ainakin on kieltäytynyt, lupaa aina itse hoitaa asiaa ja jutella siskon kanssa jne, mutta siihen lupaamiseen se jää. Ja ymmärtäähän sen kun on omasta lapsesta kyse.
Ja nuo muut ei ole niin läheisiä sukulaisia kuin minä ja äiti ja yhdellä ei ole lapsia, joten hän ei kenties osaa olla niin asioista huolissaan kuin esim. minä. Kyllä mä olen auttanut sen minkä voin ja osaan ja ehdin.
-ap-
Ei taida sivistystasosi olla kovin korkea. Mutta ah, kun pahansuovat juorut tekee gutaa!
Ei taida sivistystasosi olla kovin korkea. Mutta ah, kun pahansuovat juorut tekee gutaa!
Kun lukihäiriöinen (akateemisesti koulutettu) palstailee niin virheitä tulee. Eipä taida sinun koulutustasosi kovin korkea olla kun et pysty keskittymään asiaan.
kirjoittavat huonompaa suomea kuin niitä vastustavat? Sivistystaso?
Te taas ihan johonkin muuhun...
mutta ainakin minä olen maisteri, enkä muuten kannata turhia ilkeyksissä tehtyjä ls-ilmoituksia.
Vähän vaikea on keskittyä asiaan, kun kirjoituksen taso on noin epäselvä ja virheet noin häiritseviä.
Kirjoita selkeästi - ja ajattele mitä kirjoitat - niin joku viitsii lukeakin sepustuksiasi!
Nyt olet vain yhtä ja samaa sekavaa soppaa sekavan ap:n kanssa! Tällä kun on vaikeuksia jo ihan lukusanoissa.
On järkyttävää, millaisia "äitejä" täällä parveilee. Olette todella sairaalloisen ilkeitä ja hieman vajaan oloisia.
Kukaan äiti, joka rakastaa aidosti lastaan, ei vastusta lastensuojeluilmoituksen tekemistä kun siihen on tarve.
AP, voit tehdä ilmoituksen nimettömänä. Älä lue tätä ketjua enää. Liikkeellä on lastensuojeluperheiden äitejä tai muuten väkivaltaisia/masentuneita/häiriintyneitä/syrjäytyneitä äitejä, joille lastensuojeluviranomaiset edustavat vihollista.
LASTEN ETU ON AINA MENTÄVÄ AIKUISEN EDUN EDELLE LASTENSUOJELUTAPAUKSISSA.
Hieno ap, että teet ilmoituksen. Naurattikin nuo muutamat hullut, jotka syyttivät sinun kirjoitukseksi näitä muutamia puoltavia lausahduksia.
Minä olen itse tehnyt ls-ilmoituksen ja helpotti! Nyt lapset voivat paljon paremmin. Äiti ei parane koskaan, mutta lapsilla on mahdollisuus parempaan tulevaisuuteen. Suku ko. tapauksessa on käynyt kiittelemässä kun uskalsin, sukulaiset eivät itse uskaltaneet kun pelkäsivät paljastumista. Minä en pelkää. Lapsi on lainsuojaton Suomessa ja käsitys vahvistuu mm. lukiessa Auer ketjuja ja nyt tätä törkeää soopaa, jota mammat täällä suoltaa!
mä luulen että ei täällä ole kuin yksi mikä vänkää ap;een kanssa.
tee ilmoitus jos olet varma että lapset voivat huonosti.
Vähän vaikea on keskittyä asiaan, kun kirjoituksen taso on noin epäselvä ja virheet noin häiritseviä.
Kirjoita selkeästi - ja ajattele mitä kirjoitat - niin joku viitsii lukeakin sepustuksiasi!
Nyt olet vain yhtä ja samaa sekavaa soppaa sekavan ap:n kanssa! Tällä kun on vaikeuksia jo ihan lukusanoissa.
Mene lukemaan noita, mitkä liittyy vaikka tonne seiska-lehti osioille, sopii varmaan sulle paremmin.
mutta ainakin minä olen maisteri, enkä muuten kannata turhia ilkeyksissä tehtyjä ls-ilmoituksia.
Kukaan ei kannata ilkeyksissä tehtyjä turhia ls-ilmoituksia. Sellaista ap ei ole tekemässä vaan on aidosti huolissaan lasten (ja äidin) hyvinvoinnista.
Kysymys näille (tälle) ls-ilmoitusten vastustajille: Koska ls-ilmoituksen teko on hyväksyttävää? Jos tiedät että naapurin Sirpa sulkee lapsensa aina joskus komeroon ilman ruokaa ja juomaa päiväksi, että pääsee viihteelle, teetkö ilmoituksen? Entä jos serkun lapsi kertoo että pelkää äitiä se on viikonloppuisin humalassa? jne.
Miksi ihmeessä Keskustelu menee näin:
Sisko: Olen väsynyt.
Sinä: Hae neuvolasta apua.
Sisko: Olen hakenut.
Sinä: SITÄ PITÄÄ VAATIA.
Sisko: sitten tulee lastensuojelu vastaan
Sinä: Entä?
Ekana miettisin miksi lastensuojelu tulisi jos pyytää apua?
Sitten sitä miksi sinä siinä piperrät että väliäkö sillä onko apu lastensuojelusta???
Miksi se lastensuojelu puuttusi jos äiti on väsy?
Siihenhän se puuttuu jos äiti vetää pillereitä väärin tai jos lapset jää heitteille; eikö?
Mitä apua siskosi tarvitsee? Katkasuhoitoa ja jotain heitteillejättöön, eikö?
Minäkin loukkaantuisin jos siskoni avautuisi minulle kuten sinä. Pitäisikö kuunnella?
Tämä on SINUN tapaasi. SINUSTA näin pitää tehdä tai noin mutta ei kuten siskosi tekee.
Mitä ihmeen vinkkejä lastensuojelu antaa??
Nainen pitää saada katkasuhoitoon. Se tässä lähinnä oleellista on: jos tilanne on aidosti paska.
Ainoat asiat minkä ap sai sanottua kiistatta olivat nämä:
- Hänellä on itsellä vakava mt-tausta
- Hän on ls-asiakas
- Hänellä on tapana juoruta selän takana paljon ja usein siskonsa asioista
Kaikki muu oli yhtä sekavaa puuroa ja ainakin minusta sitä ap:n mielenterveyttä on kyllä syytä epäillä ja vahvasti. Masennus on hyvin usein uusiva sairaus.
Ja kyllä tuolta rivien välistä paistoi myös ihan ehta ja aito sisarkateus!
Vaan sitä, että asia käsitellään ja perhe saa apua, jos sitä tarvitsee.
Tosiaan 50% ei sitä apua tarvitse, koska ilmoitukset käsitellään aiheettomiksi.
Ilkeydellä ei ole mitään rajaa.
En tekisi koskaan omasta siskostani ilmoitusta.
että ei IKINÄ tekisi sisarestaan lastensuojeluilmoitusta????
Ihan oikeasti???
Eli ei olisi mitään väliä mitä lapset joutuisivat kotonaan kärsimään, tärkeintä on, että itse ei "vasikoi"...
Ap. toivottavasti olet sen ilmoituksen jo tehnyt. Ja toivottavasti kohdalle osuu todelliset ammattilaiset, jotta homma lähtee rullaamaan asiallisesti.
En ole tehnyt ilmoitusta kenestäkään.
Meistä on tehty. Useampia. Nimellä ja nimettömästi.
Nimellä tehnyt ilmoittaja oli laittanut raksin, että ei halua että tiedot näytetään meille. Toisaalta hän itse eräässä keskustelussa heti sen jälkeen kun tieto ilmosta meille tuli, sanoi, että ei, X ei sitä tehnyt, vaan hän sen teki.
Kuin saimme sossutoimistossa ilmoituksen eteemme, siinä oli näkysällä kaikki ilmoittajan tiedot, puh.nrot ym. eli olisimme saaneet ne kuitenkin.
Nimettömät ilmoitukset ovat täysin anonyymejä, emme tiedä kuka on ilmoituksen takana.
Ilmoitukset ovat aiheuttaneet meille valtavasti ahdistusta, mielipahaa. Just just kykenin töissä olemaan, sielläkin sain ahdistuskohtauksen, kun tuli aivan järjetön olo, että lapset on haettu kesken päivän huostaan koulusta ja päiväkodista.
Sossut ovat suhtautuneet asiallisesti, kun ilmoitusta on selviteltu, mutta se, miksi ja millä perusteilla ne ilmot on tehty, en ymmärrä. Samoilla syillä saisi tehtyä kenstä tahansa ilmoitukset.
En osaa edes sanoa, en ymmärrä, miksi ne ilmot on tehty. Ilkeys? Halu vahingoittaa? "tarkkailemme sinua"? Lapsia se vahingoittaa eniten.
Olemme siis tavallinen perhe. Emme tupakoi, emme käytä alkoholia, emme käytä fyysistä ruumiillista kuritusta edes vähäisimmäsääkään määrin. Lapsilla on pari harrastusta, koulutyö hoidetaan, toimii hyvin ryhmässä ja on täysin ikätasoinen ym. päiväkodissa menee kivasti, normaalia suomalaista kotiruokaa tulee säännöllisesti, hygieniasta huolehditaan, lapset eivät ole yksin kotona eivätkä heilu pitkin pihoja epämääräisin kellonajoin. Emme ole masentuneita, meillä ei ole psyyken diagnoosia tai ongelmaa jne.
Olemma kovaäänisiä ja lapset kinaa keskenään mutta niin ne tekee muissakin perheissä. Tästä tulee ääntä. Lapset uhmaavat ja kiukuttelevat, mutta niin ne muittenkin tenavat tekee. Meillä ei sen enempää siis kuin ns. normaaliperheissä muissakaan.
En puhu lapsille kiroilemalla enkä mitätöi heitä.
Emme hakkaa toisiamme tms.
Ilmoitusten mukaan minä kohtelen lapsiani erittäin huonosti, välinpitämättömästi, olen väsynyt ja uupunut lapsiini ja kotona kohdennan heihin väkivaltaa. En kykene lohduttamaan itkevää. Ilmoitusten mukaan kotona lapsia uhataan väkivallalla, meillä kotona on lähes joka ilta riitelyä, mekkalaa, meteliä ja väkivaltaa ja ilmoituksen mukaan lapselle on aiheutuntut kotiväkivallasta murtuma ja kipsaus.
Ilmoitukset 2 kpl, on tehnyt eri henkilö, tuossa siis yhteenveto molemmista sekaisin. Kun nyt tätä tuoreempaa selvitellään, mylös toinen, monta vuotta vanha, nostetaan esille: teistä on tehty aikaisemminkin, tämän mukaa kohtelet lapsia niin huonosti, että kotona nakkaat lapset seinään.
Ja uuden ilmoituksen mukaan siis meillä on valtavaa väkivaltaa.
Kummankaan ilmoituksen takana oleva henkilö Nimetön W ja nimellä tehnyt Z ei ole käynyt meillä koskaan, ei ole edes jutellut lasteni kanssa koskaan. Minä olen vaihtanut molempien kanssa muutaman yleisluontoisen ja asiallisen sanasen, ei mitään henk.koht. asiaa, vaan ihan tyyliin hyvää päivää ym.
Kumpikaan ei ole koskaan nähnyt minun kohtelevan lapsiani julkisesti ns. huonosti, esim. riepottavan tms.
Ei, en oikeasti ymmärrä miksi ilmoitukset on tehty. Ne eivät perustu mihinkään, mitä meillä kotona on.
Kumpikaan ilmoittajista ei ole tavannut minua, kotiani, lapsiani.
Nämä ovat olettamuksia, jotka perustuvat johonkin, mutta esim. Z ei ole kiinnostunut tietämään, mikä on totuus. Hän oletti, teki ilmoituksen ja omasta mielestään hän on oikeassa. Hänen mielestään lapsemme on ollut kotiväkivallan kohteena ja raaja on murtunut. Hänen mielestään meillä hakataan toisiamme kaiken aikaa.
Ok. sossu selvittää. Mutta vaikka se selvittää, ja aiheettomaksi toteaa, ilmoitus jää. Ja kun taas tehdään ilmoitus, se vanha nostetaan myös pöydälle, se onkin tätä päivää ja totta, vaikka on aikoinaan aiheettomaksi todettu.
On aika voimaton olo. Niin joo, on tehty ja on väitetty, mutta en tiedä mihin se perustuu, miksi, kun ei meillä ole mitään tuollaista. En nakkele lapsia seinään. En hakkaa heitä, en murra kättä enkä jalkaa. Meillä ei ole aikuistenkaan välillä väkivaltaa. En ole väsynyt enkä uupunut lapsiini, en ole yksinäinen. ilmoittajat eivät ole jutelleet minun kanssani, eivät lasteni kanssa, eivät ole käyneet meillä jne. En oikeasti tiedä, miksi joku noin väittää, mikä fokus on tässä ja tässä ilmoituksessa.
Ai niin.
Lapsellani ei ole ikinä ollut murtumaa eikä siten myöskään kipsiä missään kohti!! Siis väittämä kipsistä ja murtumasta, mihin se perustuu!! Kun sellaista ei ole lapsella ollut ikinä!
arvaa miltä kuulostaa, kun kertoo sossuntädeille, että epäilen siskoni tehneen ilmoituksen ja kertoo sun taustoistasi.
Sen jälkeen sun ilmoitusta ei oteta millään tavoin vakavasti.
Tiedän tämän omasta kokemuksestani.
Kun ilmoittaja on itse vähän pipipää.
mutta jos teet ilmoituksen työsi puolsta on ilmoituksen kohteella oikeus saada nimesi tetoon. Eli et voi silloin tehdä nimetöntä ilmoitusta.
lastensuojelun asiakkaita... onko teillä kaikilla lapset läåhteneet vai mistä tämä lastensuojelun viha??
ja Ap, varmastit iedät tilanteen hyvin kun olet sisko ja sitä läheltä seuraat. Tee mitä pitää tehdä lasten vuoksi. Ole rohkea!