Tietämättään kotiseksifilmeissä?
Ystävä meni juuri laittamaan välejä poikki poikaystäväänsä, jonka kanssa on seurustellut vuoden. Syy:
Etsiessään poikaystävänsä koneelta yhteisiä valokuvia hän löysikin muunlaisia kuvia ja videofilmejä: salaa kuvattuja kotiseksivideoita. Ilmeisesti jossain kirjahyllyssä tms. on ollut kamera, jolla mies on kuvannut ystävääni ja itseään harrastamassa seksiä. Materiaalia oli myös tästä poikaystävästä ja monesta muusta naisesta - moni videoista oli päiväyksen perusteella kuvattu heidän suhteensa aikana, arvatenkin myös heidän tietämättään, kuten ystävänikään ei ollut tiennyt. Osassa tallenteista oli myös selvästi alaikäisiä teinityttöjä, kuulemma arviolta 14-vuotiaita.
Käsittääkseni ystäväni haluaa vain jättää miehen ja vetäytyä nuolemaan haavojaan ja unohtaa koko tapauksen. Minusta juttu pitäisi viedä poliisille - eikö tällaisten videoiden kuvaaminen (on voinut myös levittää niitä eteenpäin) ole laitonta, etenkin kun osa tytöistä on hyvin nuoria (mies päälle 30 v)?
Mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (24)
ilmoitus välittömästi jos pienikin mahdollisuus alaikäisistä. Ja ketään ei saa salaa kuvata.
Minä olen myös tietämättäni osallistunut tosi elämän big brotheriin. oma avomieheni kuvannut minua vuoden salaa. epäilen joutuneeni myös nettiin jakoon. tiedätköhän mahdollisesti osoitetta johon ystävästäsi on levitetty filmiä?
ystävän poikaystävä voi olla niin tyhmä, että laittaa salafilmaukset
a) tyttöystävän kanssa
b) vieraiden naisten kanssa suhteen aikana
c) alaikäisten 14-vuotiaiden kanssa
yhteiseen jaettavaan kansioon.
Tästä tositapauksessa pitää ehdottomasti kertoa poliisille, on niin tyhmä mies, että tyhmyydestä pitää sakottaa.
Jos kuvaat puolisoasi suihkussa siten, että hän ei tiedä, eikä ole suostumusta, silloin on aina vaara, että joudut teosta vastuuseen.
Ei kai se siitä ole, mitä minä pidän laittomana. Tuomioistuinhan sen viimekädessä ratkaisee. Selvähän se on, kuten punasia päin ajaminenkin. Salakatselu on kirjattu lakiin ja siitä on ennakkotapauksia, joten niiden valossa on helppo arvella tulos. Ketään ei saa kuvata kotirauhan alueella tai pukutiloissa ilman lupaa.