Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielipide teinin asiasta?

Vierailija
02.10.2011 |

Eli kasvatuksellinen kysymys:

Teini haluaa ruokaa mäkkäristä, lähin sellainen löytyy 6 km:n päästä. Vanhemmat tarjoutuvat kyyditsemään ja maksamaan ostokset mutta teinin pitäisi lähteä itse mukaan ruokaa hakemaan.

Teini ei suostu lähtemään koska ensin pitäisi käydä suihkussa, siistiytyä jne.

Onko oikein jättää teini ilman mäkkiruokaa vai tulisiko aikuisen hakea ruoka sitten ilman teiniä?

=)))

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten olisi joku spesiaalipäivä esim teinin synttärit ja oisit luvannut hänelle sen mäkkiaterian. Muussa tapauksessa, jos ei tule mukaan niin olkoon ilman !

Vierailija
2/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiedä lähtisinkö noin kaukaata hakemaan mitään mäkkiateriaa teinin kanssa tai ilman teiniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei sitten olisi joku spesiaalipäivä esim teinin synttärit ja oisit luvannut hänelle sen mäkkiaterian. Muussa tapauksessa, jos ei tule mukaan niin olkoon ilman !

on mutta juhlakalu ei siis halua noutoruokaa.

Vierailija
4/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi lähteä mukaan? Tosin en tiedä lähtisinkö noin kaukaata hakemaan mitään mäkkiateriaa teinin kanssa tai ilman teiniä.

mutta äiti on sen verran flunssainen ettei halua mennä sinne mäkkäriin vaan kuskaisi ja odottaisi autossa.

Vierailija
5/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä mitä tarjotaan?

Minusta saisi syödä joko sitä tai jos ei kelpaa, niin saa ihan itse laittautua mäkkärille ja maksaakin ruokansa siellä. Kuskaanmaan en edes rupea.

Olette menneet liian pitkälle heti kättelyssä ja nyt teillä ei oikeestaan ole muuta vaihtoehtoa kun lähteä hakemaan ruokaa ilman teiniä. Olette touhunneet itsenne pussiin teinin silmissä.

Vierailija
6/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos nyt ei teiniä aina passata niin en tekisi tästä mitään elämän ja kuoleman kysymystä. Hakisin ruuat ilman teiniä, olisipahan yksi ihminen vähemmän autossa etuistuimen selkänojaa potkimassa :o)

Vierailija
7/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani: Menettäisin hermoni vetkuilussa ja kivahtaisin, että oo sitten ilman hemmetti. Kaikkeni yritän sun takia ja tää on kiitos pälä pälä. Eikä kellään ois kivaa.

Jos miesystäväni olis kotona: Sanois, että älä viitsi, käydään hakemassa, otetaan samalla meillekin. Antaa toisen jäädä kotiin, ei sitä aina jaksa. Sitten mua hävettäis :-)

Kun kysyin tuolta isommalta omalta teiniltä, niin sädekehä kiristäen sanoi, että kyllä yleensä kotoa ruokaa löytyy, pakkoko se on mäkkiin mennä ;-) Ja jos oikeesti haluaa, niin 6 kilsaa menee ihan kepeesti fillarilla. (Mitähän se haluaa, kun noin hyveellisesti pohjustelee..?)

Ja pieni teini: Mutku siel on kylmä ja pimee, ihan hyvin voisi porukat käydä hakee. Oikeestaan äiti, kävisitkö nyt, alkoi tekee mieli...

Vierailija
8/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saisi hakea fillarilla ateriansa, jos kerran kyyditsijä olisi sairaana. Toinen vaihtoehto teini tekisi ruuan koko perheelle, vaikka kukaan ei olisikaan sairaana. Riippuu tavoitteesta. os haluaisin hemmotella häntä, hakisin ruuan hänelle ja teini olisi kotona.

Vierailija
9/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauramoottorilla sais mennä, fillarilla hakeen jos haluttaa etenkin jos alkaa vielä laittautumisilla pelleileen, niin ei EI. Loputon suo tuo. Anna pikkusormi se vie oikeesti koko käden.

Vierailija
10/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, jos olet äiti, niin on oikein, että teini jää ilman mäkkipaskaa. Jos olet äitipuoli, olet itsekäs huora, jos et hae ja tee mitä kaikkea lapsi haluaa.

Terv. Av-mamma

Vierailija
11/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei käy kateeksi teiniä. Tiedän mikä fiilis sillä on. I've been there.

Vierailija
12/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se, että mitä se äidin flunssa vaikuttaa asiaan? Jos kerran kykenee ajamaan autolla, kykenee varmaan ostamaan ateriankin?

Jos tilanne olisi meillä, en suostuisi ottamaan teiniä mukaan, koska saisin toimitettua asian ilman häntäkin.

Vierailija
13/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen mielijohde oli just, että hakekoot itse, en kyllä viitsisi katsella tuollaista.

Sitten tuli mieleen yksi ystäväni, murkkujen äiti, joka aikanaan sanoi aina, että ainoa toimva teininkasvatusteesi on, että valitse taistelusi. Silloin ärsytti, kun vaikutti siltä, että sen teinit pyöritti sitä 6-0, mutta oikeasti ne selvis murkkuiluistaan ihan kunnialla. Ja koko ajan niillä säilyi hyvä yhteys äitiin, joka ei turhista valittanut, mutta isot linjat mentiin äidin säännöillä.

Eli jos tilanne olis omakohtainen, varmaan hakisin. Tykkäsinhän mä passata niitä taaperoinakin, miksi en sitten isoa joskus. Ei ole kai siinä iässä oikein monia keinoja osoittaa, että nuori on tärkeä ja rakas.

Vierailija
14/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään mäkkärisafkaa tuosta noin vain.

Mutta spekuloidaan tilanne, että olisin luvannut jostain syystä jo ja teini ei haluais lähteä matkaan kun pitäis tällätä yms.

Asia ok, hyppäisin autoon ja käväisisin hakemassa äkkiä itse. Helpommalla pääsisin kun yksin kävisin hakemassa.

Ja kuten tuolla joku aiemmin sanoi, valitse sotasi. En jaksa turhista tapella, mutta suuret linjat on olleet aina kunnossa ja hyvin on teinien kans pärjätty.

Mutta jos olisin flunsassa ja teini tulis vinkuun mäkkäriateriaa, meillä riittäis kun sanoisin, että en lähe hakeen mitään aterioita kipeänä, tee jääkaapista itselles jotain ruokaa. Ja teini tekis. Just nimittäin poika teki itselleen ja sisaruksilleen herkkusienimunakkaan. Ikää 13v.

Joten en tiedä, miten tuollaiseen tilanteeseen edes joutuisin, että kipeänä pitäisi lähteä jotain aterioita hakemaan. Teinit osaa itse tehdä ruokaa. Minä saan sairastaa rauhassa.

Vierailija
15/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi hakemassa sieltä ruokaa, niin sitten ei pitäisi lähteä, mutta jos teini olisi todella vahvasti painostanut tuohon ruokaan, niin sitten pitäisi.

Mutta siis mielestäni ei olisi oikein hakea sieltä mäkkäristä ruuat kaikille muille paitsi teinille, mutta jos muut tekevät sitten vain jotain ihan muuta ruokaa, niin asia on ok.

Vierailija
16/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jos oisin ihan siis todella sairas niin en lähtisi edes ajamaan,mutta jos pikkuflunssassa niin tottakai hakisin yksin,miks ihmeessä sen teinin sinne pitäisi lähteä jos kerta osaa sanoa ilman listan tuijottamista mitä haluaa. Samalla ottaisin varmaan sit jotain itsellenikin,vähintään kuuman latten :) Ja ei sinne sisälle tarvii mennä,koska en ainakaan oo vielä törmännyt mäkkäriin jossa ei oo autokaistaa??

Vierailija
17/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin tässä taitaa lapsi olla äitinsä kaltainen, kun ei jaksa/viitsi autosta nousta ruokaa hakemaan... Veikkaan että molemmilla syynä ettei ole edustavassa kunnossa? Lapsille hyvä opettaa että itsetunto ja itsevarmuus on ihan jotain muuta kun pakkeloitu naama.

Vierailija
18/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahtea hakemaan ruuat pitkan matkan paasta? En lahtisi yhdelle hengelle hakemaan oli se sitten mina itse, mies tai teini. Jos kotona kerran on ruokaa kaikille niin jos teinille ei kelpaa laittakoon jotain muuta itselleen. Voisihan sen teinin kanssa sopia vaikka etta joku paiva ensi viikolla syodaan kaikki hampurilaisia.

Vierailija
19/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen mielijohde oli just, että hakekoot itse, en kyllä viitsisi katsella tuollaista.

Sitten tuli mieleen yksi ystäväni, murkkujen äiti, joka aikanaan sanoi aina, että ainoa toimva teininkasvatusteesi on, että valitse taistelusi. Silloin ärsytti, kun vaikutti siltä, että sen teinit pyöritti sitä 6-0, mutta oikeasti ne selvis murkkuiluistaan ihan kunnialla. Ja koko ajan niillä säilyi hyvä yhteys äitiin, joka ei turhista valittanut, mutta isot linjat mentiin äidin säännöillä.

Eli jos tilanne olis omakohtainen, varmaan hakisin. Tykkäsinhän mä passata niitä taaperoinakin, miksi en sitten isoa joskus. Ei ole kai siinä iässä oikein monia keinoja osoittaa, että nuori on tärkeä ja rakas.

Näin minäkin toimisin. Olen nyt kahden teinin äiti ja kaksi olen jo aikuiseksi saanut kasvatettua.

Vierailija
20/21 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. teinin äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä