Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kauanko lh-huippu kestää

06.11.2005 |

Osaako kukaan auttaa? Yritän tikutella ovulaatiota, sillä kierto vaihtelee 30-40 pv välillä ja ajoitus on hankalaa. Eilen aamulla sain melkein yhtä vahvat viivat ovistestissä ja tänään kun oletin sitten testiviivan olevan paljon vahvempi, oli hädin tuskin viivan paikkaa havaittavissa. Mitä tämä nyt on? Voiko olla, että lh-huippu oli joskus eilen iltapäivällä tai jotain ja meni jo ohi tähän aamuun mennessä. Onko kenelläkään kokemusta tällaisesta??Vai voiko noihin testeihin luottaa? itseäni myös stressaa niiden tekeminen ja ainainen pettyminen kun ei edes ovulaatiota löydy. (lääkärissä olen käynyt ja kaikki kunnossa ja yksi lapsi on jo maailmaan saatu..)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ovistestiohjeen mukaan testi siis näyttää vain LH-huipun ja itse ovulaatio tapahtuu vasta 24-48 tunnin kuluttua testin positiivisesta tuloksesta eli siitä ovishuipusta. Ovulaatio saattaa myös tapahtua epäsäännöllisesti kierroissa, johtuen olosuhteista, tunnetiloista yms.

Ruuminlämmön nousu taas osoittaa, että ovulaatio on tapahtunut ja lämmöt nousee siis lh-huipun jälkeen.

Onnea yritykselle.

Vierailija
2/3 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun sain 2 vahvaa viivaa testiin, en jotenkin uskonut asiaa vaan testasin uudelleen seuraavana päivänä ja sainkin enää tosi haalean testiviivan. Ihmettelin kanssa asiaa, kun luulin sitä hormonia elimistössä olevan ainakin pari päivää. No 2 viikon kuluttua vahvoista viivoista alkui menkat, joten kyllä ilmeisesti olin siinä sitten ovuloinut. Tuohon sun kysymykseen en ole varmaa vastausta löytänyt, mutta testeissähän sanotaan, ettei pitäisi posit. tuloksen jälkeen enää testaillakaan. Siksi varmaan niin vähän kokemuksiakaan aiheesta.

Plussaonnea!

D.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammaksin (siis sen www.mammaksi.fi:n verkkokaupan asiakaspalvelusta) asiakaspalvelusta kun pähkäilin samaa.

Vastasivat, että lh-huippu todellakin voi mennä noin nopeaa ohi ja muistaakseni kestää yleensä max pari päivää. Sanoivat myös, että joillain menee jopa niin nopeasti ohi, että kerran vuorokaudessa testaaminen ei riitä vaan voi olla hyvä testata aamuin illoin.