YVY:t eli Yli Vuoden Yrittäneet (Marraskuun päivitys
YVY:t on oma lista yli vuoden yrittäneille kuumeilijoille, joiden vauvakuume on jo hieman alun innostuksesta muuttanut muotoaan. Lista on avoin kaikille sen omakseen tunteville. Jonkinmoista esittelyä uusilta tulijoilta toivotaan. Voit itse lisätä itsesi jonoon oikeaan kohtaan (aakkosjärjestys) ja kertoa seuraavat asiat:
- oma ikä, miehen ikä
- asuinpaikka
- siviilisääty
- monettako kuumeillaan, koska yritys alkoi, onko käytössä apukeinoja?
Tässä siis olemme me YVY:t:
Bisquit
-Bisquit (29v), mies (29v)
-Hämeenlinna
-avoliitossa
-pikkukakkonen olis haaveissa. Yritys alkoi " virallisesti" joskus tammi-helmikuussa 2004, pari kuukautta sitä ennen jo tosin " leikittiin" välillä " varmoja päiviä" eli ehkäisyä käytettiin, jos jaksettiin... ;) Herrahyvästi! Siitähän on jo 1,5 vuotta!! :O Apuja on käytetty: Toukokuussa -04 sain Tero-kuurin, kun esikoisen syntymän jälkeen (02/03) menkkoja ei vaan näkynyt ei kuulunut. Lopetettiin, kun kierrot oli sitten semmoisia 13 päivän tynkiä. Loppuvuodesta -04 aloitin Clomit, kierrot edelleen ihan mitä sattuu. Kierrot vakiintuivat ja 4kk jälkeen tulinkin raskaaksi, mutta tuppaavat loppumaan ennenaikojaan mun raskaudet... Keskenmenoja nyt takana kaksi, aivan alkuraskauden km 03/05 ja rviikolla 12 06/05 Vauva oli kuollut rviikolla 10, vaikka alkuraskauden ultrassa näkyi jo sykekin... :' ( Kaavinnasta nyt 2 viikkoa. Tällä hetkellä ootellaan nyt vaan menkkoja ja seksikiellon loppumista... Ainakin ne yhdet menkat päätettiin odottaa ja otetaan kumit käyttöön uudestaan ennenkuin uudestaan harkitaan edes " vauvaprojektin" jatkamista.
Cindi
- kuumeilija 37, mies 38
- siviilisääty: kihloissa, kosintaa odotellaan (kihloihin kun mentiin niin pyydettiin vaan nimenomaan kihloihin)
- monettako kuumeillaan: ensimmäistä
- koska alkoi yritys, onko käytetty apukeinoja:
yritys alkoi 08/' 03, ensimmäinen plussa 05/' 04, joka juhannuksena ' 04 tuli jo pois. Nyt ollaan taas onnellisesti plussanneiden joukossa, eli toinen plussa tuli 02/' 05 - ja on vieläkin matkassa =) Teroja popsin 3kk kuurin vuoden ' 04 lopussa ja ovista olen tikutellut. Ja uhkaillut itseäni ja miestä tutkimuksilla, ajallen, että kun tutkimusaika lähdetyy niin plussa tulee... Toivon kaikille YVYille saman kohtalon ja mahdollisimman pian! Cindi rv 22+1
Flaming
- itse 24v ja mies 34v
- Kaarina/Turun vieressä
- avoliitto ainakin toistaiseksi
- toista kuumeillaan Jenna neidin kaveriksi (11/03) luomuna. Jennaa tehtiin 20kk ja luomuna tuli. nyt yritystä takana 19kk ja ovis (jos sellaista on?) meni viime viikolla... loppukuusta tietää taas (luutavasti että ei se taaskaan tärpännyt..)
JJ-82
- kuumeilija 23v, mies 25v
- Kaakkois-Suomi
- Kohta kaksi vuotta ollaan eletty avioliitossa...
- Ensimmäistä kuumeillaan
- Yritys siis alkoi 07/04 ja yksityiselle mentiin tutkimuksiin 04/05, jolloin avuksi saatiin clomit neljän kierron ajaksi...Josta siis kohta alkais se neljäs ja viimenen kuuri!! Elikkäs tässä kuussa vuosi tulee täyteen...Voi, että millä innolla lähettiin sitä plussaa havittelemaan....mutta nyt siitä innostuksesta ei ole mitään jäljellä...:-( Kyllä masentaa, kun tuntuu ettei noista clomeistakaan ollut mitään apua!! Tuskin sitä plussaa tulee tästä viimesestäkään kierrosta!!
karoli
- minä pian 29, mies 34
- Etelä-Saksa
- naimisiin mentiin 10/02
- pikkukakkosta, esikoispoika 09/02
- ehkäisyruiskeen jätin pois 01/04, menkat tuli sen jälkeen vasta 06/04, ensimmäisen oviksen bongasin vasta 03/05 ja plussaa tuli 04/05 joka sitten päättyi keskenmenoon ja kaavintaan 05/05 raskausviikolla 6+1. Kierto on palautunut ennalleen, lämpötilaa mittailen. Että semmosta. Nyt on ekat menkat kaavinnan jälkeen ohi ja yritys jatkuu.
Lisa-Marie
- minä 30v, mies 29v
- Kouvolan seudulla asustellaan
- kihloissa ollaan, häät ties koska
- ensimmäsistä yritetään
- yritys alkoi 06/03. Ovistikkuja käytetty kohta vuoden päivät ja ihan kivasti se ovis on löytynytkin ja yritetty hyödyntää, mutta turhaan :(. Minulta on otettu progestronikoe ja mieheltä simppatesti. Toukokuussa minulle tehtiin laparoskopia ja nyt puoli vuotta yritetään luomuna raskautta ja jos ei tärppää, niin marraskuussa mietiään jatkoa.
Mauku75
- Minä 30 v., mies 36 v.
- Seinäjoki
- Avioliitto
- Ensimmäisen yritystä.
- Yritys aloitettu 02/04, km 10/04. Clomit käyttöön 1/05 ja ovistestejä vaihtelevasti.
minttumaria-78
- minä 26v(vielä vähän aikaa) , mies 28v
- Kuusankoski
- kihloissa
- kolmatta
- 1 vuoden, ei apukeinoja
MollyJii
- Minä 26 v., mies 29 v.
-Oulu
-avioliitossa
-ensimmäistä
-yritys alkoi kesäkuun lopulla 2004. Ei plussan plussaa. Pari haamua olen saanut, mutta ei ne ole siitä vahvistuneet. Mies tutkittu keväällä, kaikki kunnossa. Mut ultrattu. Nyt syön neljättä kiertoa clomeja. Tämän kierron jälkeen järeämmät keinot käyttöön. Itse epäilen endoa kipujen takia.
Nonna-80
- minä 25v, mies kohta 27v.
- Helsinki
- avioliitossa, häät 13.8.2005
- ensimmäistä yritetään
- pillereillä heitettiin vesilintua 10/03, tärppi vuoden yrityksen jälkeen 10/04, josta KM kaavittiin 12/04. Oviksen tikuttelun aloitin elokuussa 2005. Gyne lokakuussa ja koska vasta joulukuussa vuosi keskenmenosta, jonoon vasta helmikuussa (silloin vuosi uuden yrityksen alusta)
olbero
- molemmat 24v
- Lappeenranta
- avioliitto, häät oli 3.7.2004, joten tänään on ensimmäinen hääpäivä :o kylläpäs aika menee nopsaan...
- ensimmäisestä haaveillaan
- yritys aloitettu viime heinäkuussa häiden jälkeen, apukeinoina käytetty ovulaatiotestejä joilla hienosti ovis bongattukin, tulosta vaan ei meinaa syntyä :( loppukesällä/syksyllä tarkoitus hakeutua tarkempiin tutkimuksiin
Pingu-78
- itse olen 27 ja mies 28
- nyt asustellaan ulkomailla
- naimisissa, juurikin kohta tasan kolme vuotta
- ensimmäistä kuumeilla, mutta toivottavasti ei viimeistä
- Yritys alkoin toikokuussa -04, apuna on ollut alkuaikana terot mennkojen epäsäännöllisyyden takia ja nykyään lipittelen greippimehua. Paljon olen ovista tikutellut, mutta viime kuukausien aikana en ole tiennyt edes kiertopäiviä. En vaan jaksa stressata enää kovin paljoa, vaikka tämä lapsettomuus kyllä jo itsessään stressaa kamalasti :(
Veera24
- Minä 25v. ja mies 26v.
- Pohjanmaalla
- Naimisissa
- Ensimmäistä yritetään
- Kesäkuun 2004 loppupuolelta alkanut yritys. Puoli vuotta sitten todettu PCO...lääkitystä kokeiltu, mutta nyt ilman. Vain laihdutuskuurilla lääkärin käskystä.
Kommentit (10)
En ole varma kuulunko tähän pinoon mutta on tässä pikkukakkosta yritetty varmaan siitä asti kun esikoinen oli 2v.Nyt se on jo 4 vuotias pojan vesseli.Välillä oon heittäny hanskat tiskiin.10/04 sain keskenmenon ihan alkuraskaudessa ja sen jälkeen yritystä yhtämittaa alotettiin 3/05 mistä lopputulos kohdunulkoinen raskaus.Yritys on ihan täysillä menossa mutta ei tunnu mitään tapahtuvan.Esikoistakin yritettiin 1,5vuotta ennen ku tärppäsi.Ystävät ja tuttavat tässä ympärillä ilmoittelevat vauva uutisistaan vähän väliä ja ei osaa olla edes ilonen niiten puolesta.Nyt on lähete gynelle keskustelemaan näistä asioista ja mieskin jopa lähtee mukaan(no onhan sen vähän pakkokin).Joten toivottavasti sais jo jotain apua yritykseen.
eli Nimim.Poju01
Oma ja miehenikä:minä32 mies 28
Asuinpaikka:Helsinki
Toivotaan:Toista lasta
Yritys aloitettu:alunperin 03 mutta nyt taas 3/05
En nyt muista pitikö tähän jotain muuta lisätä
Meillä kuumeillaan kovasti vielä iltatähteä, mutta nyt näyttää siltä, että meidän lapsiluku on täynnä.
eli tiedto:
oma/ miehen ikä: 37/ 37
Pirkanmaa
neljättä jo kuumeilen
yritys aloitettu noin vuosi sitten (pari kuukautta vajaa)
Kiva nähdä taas YVY:jenkin pino. Harvakseltaan olen viime aikoina täällä foorumissa käynyt ja silloinkin melkein kurkkinut noita lapsettomuuspuolen juttuja.
Viime toukokuussahan mulle tehtiin laparoskopia ja siinä ei juurikaan jokusta kiinnikettä kummempaa löytynyt. Annettiin puoli vuotta aikaa yrittää luomusti ja uusi lääkäriaika marraskuulle kouraan, jonka olisi saanut peruuttaa, jos olisi tullut raskaaksi. Puoli vuotta tuntui ikuisuudelta, mutta niin se vaan vierähti, enkä tietenkään ole tullut raskaaksi. Huomenna olisi sitten aika tuonne polille, jännittää. En tiedä vielä mitä tuo pitää sisällään. Määrätäänkö lisää testejä vai suunnitellaanko jo tulevia hoitoja. No, huomenna se selviää :).
Hyvää syksyn jatkoa kaikille!
YVY:t on oma lista yli vuoden yrittäneille kuumeilijoille, joiden vauvakuume on jo hieman alun innostuksesta muuttanut muotoaan. Lista on avoin kaikille sen omakseen tunteville. Jonkinmoista esittelyä uusilta tulijoilta toivotaan. Voit itse lisätä itsesi jonoon oikeaan kohtaan (aakkosjärjestys) ja kertoa seuraavat asiat:
- oma ikä, miehen ikä
- asuinpaikka
- siviilisääty
Bisquit
-Hämeenlinna
-avoliitossa
-pikkukakkonen olis haaveissa. Yritys alkoi " virallisesti" joskus tammi-helmikuussa 2004, pari kuukautta sitä ennen jo tosin " leikittiin" välillä " varmoja päiviä" eli ehkäisyä käytettiin, jos jaksettiin... ;) Herrahyvästi! Siitähän on jo 1,5 vuotta!! :O Apuja on käytetty: Toukokuussa -04 sain Tero-kuurin, kun esikoisen syntymän jälkeen (02/03) menkkoja ei vaan näkynyt ei kuulunut. Lopetettiin, kun kierrot oli sitten semmoisia 13 päivän tynkiä. Loppuvuodesta -04 aloitin Clomit, kierrot edelleen ihan mitä sattuu. Kierrot vakiintuivat ja 4kk jälkeen tulinkin raskaaksi, mutta tuppaavat loppumaan ennenaikojaan mun raskaudet... Keskenmenoja nyt takana kaksi, aivan alkuraskauden km 03/05 ja rviikolla 12 06/05 Vauva oli kuollut rviikolla 10, vaikka alkuraskauden ultrassa näkyi jo sykekin... :' ( Kaavinnasta nyt 2 viikkoa. Tällä hetkellä ootellaan nyt vaan menkkoja ja seksikiellon loppumista... Ainakin ne yhdet menkat päätettiin odottaa ja otetaan kumit käyttöön uudestaan ennenkuin uudestaan harkitaan edes " vauvaprojektin" jatkamista.
Cindi
- kuumeilija 37, mies 38
- siviilisääty: kihloissa, kosintaa odotellaan (kihloihin kun mentiin niin pyydettiin vaan nimenomaan kihloihin)
yritys alkoi 08/' 03, ensimmäinen plussa 05/' 04, joka juhannuksena ' 04 tuli jo pois. Nyt ollaan taas onnellisesti plussanneiden joukossa, eli toinen plussa tuli 02/' 05 - ja on vieläkin matkassa =) Teroja popsin 3kk kuurin vuoden ' 04 lopussa ja ovista olen tikutellut. Ja uhkaillut itseäni ja miestä tutkimuksilla, ajallen, että kun tutkimusaika lähdetyy niin plussa tulee... Toivon kaikille YVYille saman kohtalon ja mahdollisimman pian! Cindi rv 22+1
Flaming
- itse 24v ja mies 34v
- Kaarina/Turun vieressä
- toista kuumeillaan Jenna neidin kaveriksi (11/03) luomuna. Jennaa tehtiin 20kk ja luomuna tuli. nyt yritystä takana 19kk ja ovis (jos sellaista on?) meni viime viikolla... loppukuusta tietää taas (luutavasti että ei se taaskaan tärpännyt..)
haavekuva
- oma/ miehen ikä: 37/ 37
- Pirkanmaa
- neljättä jo kuumeilen
- yritys aloitettu noin vuosi sitten (pari kuukautta vajaa)
JJ-82
- Kaakkois-Suomi
- Yritys siis alkoi 07/04 ja yksityiselle mentiin tutkimuksiin 04/05, jolloin avuksi saatiin clomit neljän kierron ajaksi...Josta siis kohta alkais se neljäs ja viimenen kuuri!! Elikkäs tässä kuussa vuosi tulee täyteen...Voi, että millä innolla lähettiin sitä plussaa havittelemaan....mutta nyt siitä innostuksesta ei ole mitään jäljellä...:-( Kyllä masentaa, kun tuntuu ettei noista clomeistakaan ollut mitään apua!! Tuskin sitä plussaa tulee tästä viimesestäkään kierrosta!!
karoli
- minä pian 29, mies 34
- Etelä-Saksa
- ehkäisyruiskeen jätin pois 01/04, menkat tuli sen jälkeen vasta 06/04, ensimmäisen oviksen bongasin vasta 03/05 ja plussaa tuli 04/05 joka sitten päättyi keskenmenoon ja kaavintaan 05/05 raskausviikolla 6+1. Kierto on palautunut ennalleen, lämpötilaa mittailen. Että semmosta. Nyt on ekat menkat kaavinnan jälkeen ohi ja yritys jatkuu.
Lisa-Marie
- minä 30v, mies 29v
- ensimmäsistä yritetään
- yritys alkoi 06/03. Ovistikkuja käytetty kohta vuoden päivät ja ihan kivasti se ovis on löytynytkin ja yritetty hyödyntää, mutta turhaan :(. Minulta on otettu progestronikoe ja mieheltä simppatesti. Toukokuussa minulle tehtiin laparoskopia ja nyt puoli vuotta yritetään luomuna raskautta ja jos ei tärppää, niin marraskuussa mietiään jatkoa.
Mauku75
- Minä 30 v., mies 36 v.
- Seinäjoki
- Avioliitto
- Ensimmäisen yritystä.
- Yritys aloitettu 02/04, km 10/04. Clomit käyttöön 1/05 ja ovistestejä vaihtelevasti.
minttumaria-78
- Kuusankoski
- kihloissa
- kolmatta
MollyJii
- Minä 26 v., mies 29 v.
-Oulu
-avioliitossa
-ensimmäistä
-yritys alkoi kesäkuun lopulla 2004. Ei plussan plussaa. Pari haamua olen saanut, mutta ei ne ole siitä vahvistuneet. Mies tutkittu keväällä, kaikki kunnossa. Mut ultrattu. Nyt syön neljättä kiertoa clomeja. Tämän kierron jälkeen järeämmät keinot käyttöön. Itse epäilen endoa kipujen takia.
Nonna-80
- Helsinki
- ensimmäistä yritetään
- pillereillä heitettiin vesilintua 10/03, tärppi vuoden yrityksen jälkeen 10/04, josta KM kaavittiin 12/04. Oviksen tikuttelun aloitin elokuussa 2005. Gyne lokakuussa ja koska vasta joulukuussa vuosi keskenmenosta, jonoon vasta helmikuussa (silloin vuosi uuden yrityksen alusta)
olbero
- molemmat 24v
- Lappeenranta
- avioliitto, häät oli 3.7.2004, joten tänään on ensimmäinen hääpäivä :o kylläpäs aika menee nopsaan...
- yritys aloitettu viime heinäkuussa häiden jälkeen, apukeinoina käytetty ovulaatiotestejä joilla hienosti ovis bongattukin, tulosta vaan ei meinaa syntyä :( loppukesällä/syksyllä tarkoitus hakeutua tarkempiin tutkimuksiin
Pingu-78
- Yritys alkoin toikokuussa -04, apuna on ollut alkuaikana terot mennkojen epäsäännöllisyyden takia ja nykyään lipittelen greippimehua. Paljon olen ovista tikutellut, mutta viime kuukausien aikana en ole tiennyt edes kiertopäiviä. En vaan jaksa stressata enää kovin paljoa, vaikka tämä lapsettomuus kyllä jo itsessään stressaa kamalasti :(
Poju01
-minä32 mies 28
-Helsinki
- Toivotaan:Toista lasta
- Yritys aloitettu:alunperin 03 mutta nyt taas 3/05
- Naimisissa ollaan oltu 12/99 saakka. Ei mitään hoitoja vielä alotettu.
Veera24
- Minä 25v. ja mies 26v.
- Pohjanmaalla
- Naimisissa
- Ensimmäistä yritetään
- Kesäkuun 2004 loppupuolelta alkanut yritys. Puoli vuotta sitten todettu PCO...lääkitystä kokeiltu, mutta nyt ilman. Vain laihdutuskuurilla lääkärin käskystä.
Kyseessä siis pian 27-vuotias nainen, jolla 36-vuotias mies. Meillä on 02/03 syntynyt tytär, hänen syntymänsä jälkeen ei ole ehkäisyä käytetty. Tutkimukset on tehty jo esikoista yrittäessä, selittämätön lapsettomuus. Toukokuussä kävin uudessa HSG:ssä ja elokuussa aloitettiin clomit ikään kuin varmistamaan ovulaatio. Suureksi ilokseni testasin plussaa syyskuun lopulla, mutta raskaus keskeytyi tuossa reilu viikko sitten :(. Ultrassakin nähtiin jo sikiö ja syke. Nyt siis yritys jatkuu jahka menkat sieltä alkavat ja clomit otetaan vissiin jälleen kehiin. Niin, naimisissa olemme ja asumme Pirkanmaalla.
-Minä olen 29v ja mies 37v.
-Avioliitossa
-kolmatta lasta yritetään ja ollaan yritetty jo 1.5 vuotta.Clomit on käytössä,mutta ei ole tuottanut vielä tulosta.
Ensin esittelen itseni
-Minä 32v ja mies 34v
-keski suomi
- avioliitto
- neljättä toivoittaisiin
Pojat ovat 14 ja 12 vuotiaat, pikkusisko hieman alle2v ja hänelle olisi haluttu saman ikäinen kaveri, kun ollut niin mukava että pojilla aina ollut toisistaan seuraa ja kaveri mukana minne mennäänkin. Tytölle olisimme halunneet samaa ja päätimme heti syntymän jälkeen ettei ehkäisyä edes oteta käyttöön, mutta toistaiseksi ei yhtään väärää hälytystäkään. Tosin jätimme viimeksi ehkäisyn pois vuoden 1997 alussa ja tyttö syntyi 2004 tammikuussa, eli pitkissä kantimissa oli sekin. Vähän toivo hiipuu kun kuukaudet kuluu ja ikäero kasvaa. Mutta joku viisas on joskus sanonut, että toivossa on hyvä elää...
- oma ikä, miehen ikä
- asuinpaikka
- siviilisääty
anna_liisa
-Minä olen 29v ja mies 37v.
-Avioliitossa
-kolmatta lasta yritetään ja ollaan yritetty jo 1.5 vuotta.Clomit on käytössä,mutta ei ole tuottanut vielä tulosta.
Bisquit
-Hämeenlinna
-avoliitossa
Cindi
- kuumeilija 37, mies 38
Flaming
- itse 24v ja mies 34v
- Kaarina/Turun vieressä
haavekuva
- oma/ miehen ikä: 37/ 37
- Pirkanmaa
- neljättä jo kuumeilen
- yritys aloitettu noin vuosi sitten (pari kuukautta vajaa)
JJ-82
- Kaakkois-Suomi
karoli
- minä pian 29, mies 34
- Etelä-Saksa
Lisa-Marie
- minä 30v, mies 29v
- ensimmäsistä yritetään
Maija_27
- pian 27-vuotias nainen, jolla 36-vuotias mies.
- 02/03 syntynyt tytär, hänen syntymänsä jälkeen ei ole ehkäisyä käytetty.
- Tutkimukset on tehty jo esikoista yrittäessä, selittämätön lapsettomuus. Toukokuussä kävin uudessa HSG:ssä ja elokuussa aloitettiin clomit ikään kuin varmistamaan ovulaatio. Suureksi ilokseni testasin plussaa syyskuun lopulla, mutta raskaus keskeytyi tuossa reilu viikko sitten :(. Ultrassakin nähtiin jo sikiö ja syke. Nyt siis yritys jatkuu jahka menkat sieltä alkavat ja clomit otetaan vissiin jälleen kehiin.
- Niin, naimisissa olemme ja asumme Pirkanmaalla.
Mauku75
- Minä 30 v., mies 36 v.
- Seinäjoki
- Avioliitto
- Ensimmäisen yritystä.
mikaido73
-Minä 32v ja mies 34v
-keski suomi
- avioliitto
- neljättä toivoittaisiin. Pojat ovat 14 ja 12 vuotiaat, pikkusisko hieman alle2v ja hänelle olisi haluttu saman ikäinen kaveri, kun ollut niin mukava että pojilla aina ollut toisistaan seuraa ja kaveri mukana minne mennäänkin. Tytölle olisimme halunneet samaa ja päätimme heti syntymän jälkeen ettei ehkäisyä edes oteta käyttöön, mutta toistaiseksi ei yhtään väärää hälytystäkään. Tosin jätimme viimeksi ehkäisyn pois vuoden 1997 alussa ja tyttö syntyi 2004 tammikuussa, eli pitkissä kantimissa oli sekin. Vähän toivo hiipuu kun kuukaudet kuluu ja ikäero kasvaa. Mutta joku viisas on joskus sanonut, että toivossa on hyvä elää...
minttumaria-78
- Kuusankoski
- kihloissa
- kolmatta
MollyJii
- Minä 26 v., mies 29 v.
-Oulu
-avioliitossa
-ensimmäistä
Nonna-80
- Helsinki
- ensimmäistä yritetään
olbero
- molemmat 24v
- Lappeenranta
Pingu-78
Poju01
-minä32 mies 28
-Helsinki
- Toivotaan:Toista lasta
- Yritys aloitettu:alunperin 03 mutta nyt taas 3/05
- Naimisissa ollaan oltu 12/99 saakka. Ei mitään hoitoja vielä alotettu.
Veera24
- Minä 25v. ja mies 26v.
- Pohjanmaalla
- Naimisissa
- Ensimmäistä yritetään
Aloitin nyt uuden pinon YVY:ille, sillä tulokkaita näyttäisi olevan edellisten tilalle. Jos viitsitte esittäytyä ja vanhat, jos vaikka mekin päivitettäis tietomme. Olis hienoa saada joku plussanneet YVY:t listakin, jos sellaisia löytyy...
Marraskuu matelee kohti joulukuuta. Hipelöin jo kaupassa glögitölkkejä, mutten vielä hennonnut ostaa. Viime vuonna ei enää jouluaattona maistunut kun oli tullut kitattua sitä niin paljon... :) Kynttiläkutsuilta ajattelin mennä tänään hakemaan inspiraatiota joululahjoihin.
Kävin viime kuussa gynellä Diacorissa. Sama gyne ultras silloin kättärillä keskenmenneen raskauden 2 ultraa. Hän ei löytänyt musta mitään elimellistä vikaa, kiitteli nuorta ikääni (" vielä teillä on aikaa" ) ja sanoi, et jos nyt pistää lähetteen jonoon, se tulee bumerangina takaisin. Käski odottaa helmi-maaliskuulle ja sit ottaa uudelleen yhteyttä, jos muutosta ei ole tullut tilanteeseen. Nyt siis vaan odotellaan. Mä en usko enää luomuraskautumiseen. Jos kahden vuoden yrityksellä ollaan saatu aikaan vaan yksi kromosomihäiriökeskenmeno, niin mitkä on meidän ennusteet. Mua kummastuttaa, ettei miestä ole vieläkään testattu.
Tällaisia kuulumisia siis tänne. Lapsettomuuspuolelle en oikein osaa siirtyä, kun ei kerran kelvata tutkimuksiinkaan vielä...Täällä siis roikun.
Toivottavasti joulu tois vähän valoa tähänkin elämään.
Nonna