Miten suhtatuisit, jos tuttavasi kertoisi sinulle tehneensä seuraavaa:
Tuttavasi lasten piirustukset ovat olleet jossakin julkisella paikalla näyttelyssä ja niistä on yleisön pitänyt äänestää voittaja. Tuttavasti vasta jälkeenpäin kertoo, että on äänestänyt sinun nimelläsi/osoitteellasi ja monien muiden tuttujensa nimellä omien lastensa piirustuksia. (joku pieni arvontavoittokin arvottiin, mutta se ei osunut sinulle). Miten suhtatuisit?
Kommentit (14)
ei tulisi itselle mieleen tehdä noin
No, kunhan ei pikavippiä mun nimellä hae.
vai tyytyisittekö vain hämmästelemään?
ap
Ei tuosta mulle kai mitään haittaa olisi (jos ei sieltä lafkasta ala tulvia jotain suoramarkkinointia) niin ennemmin jutun absurdius kolahtaisi nauruhermoon.
3
onpa uskomattoman itsekeskeinen ja lapsellinen tyyppi. Taidanpa ottaa hieman välimatkaa, ei varmaan kaikki inkkarit kulje hissitapuliin vai mites se menikään...
En todellakaan tykkäisi. Jakelisi siis myös yhteystietojani ilman lupaani ja kohta puhelinmyyjät taas soittelisivat. Mahdollisesti entinen kaverini.
ärtyisin nimeni käytöstä minulta kysymättä. Jos tuttu olisi soittanut ja kysynyt etukäteen (niinkuin ystävä olisi voinut tehdä), olisin varmasti antanut käyttää nimeäni ja sitten unohtanut koko jutun.
Ennenkaikkea pitäisin tuttua naurettavana. Äidille tuo arvonta ja mahd. voitto oli ilmeisesti kovin tärkeä, ehkä tärkeämpi kuin taiteilijalle itselleen.
Lisäksi pitäisin tuollaista ihmista todella typeränä.
Ja vielä, mitä iloa on tuolla tavoin voitetusta äänestyksestä?
vähän sama kuin kaikki kaupan arvontakupongit yms. On ok täyttää niitä kaikkien Oman perheen jäsenten nimillä, mutta ei todellakaan enää mitään kummin serkun kaiman nimillä. Jotain rajaa sentään.
mutta olisin kyllä ihmeissäni, tekeekö aikuinen ihminen tuollaista? Arvostus tipahtaisi.
...en tykkää siitä että hän teki niin. Haluan itse kontrolloida mihin tietoni menevät (ja olen sitäpaitsi niin tosikko etten voi edes kavereiden pyynnöstä äänestää heidän lastensa tuotoksia jos ne eivät oikeasti mielestäni ole parhaat jossain kilpailussa, tai tuttavan lasta Seuran päivänsäteeksi tms. tms.).
Mutta sanoisin myös, että ymmärrän kyllä miksi hän niin teki enkä ole vihainen, mutta "älä tee enää jooko".
ärtyisin nimeni käytöstä minulta kysymättä. Jos tuttu olisi soittanut ja kysynyt etukäteen (niinkuin ystävä olisi voinut tehdä), olisin varmasti antanut käyttää nimeäni ja sitten unohtanut koko jutun.
Ennenkaikkea pitäisin tuttua naurettavana. Äidille tuo arvonta ja mahd. voitto oli ilmeisesti kovin tärkeä, ehkä tärkeämpi kuin taiteilijalle itselleen.
Huvittuneisuus ja ihmetys olisi varmaan paallimmaiset fiilikset, sitten lieva artyminen.
Lähinnä ajatus on huvittava. Siis siksi että joku on viitsinyt nähdä moisen vaivan, tai että sellainen on tullut edes kellekään mieleen. Ei todellakaan moinen pikkujuttu saisi minua paasaamaan mistä rikoksesta enkä katkaisisi kaverisuhdetta. tosi vähäpätöinen asia kaiken kaikkiaan.
siinähän huijaat itseäs ja lapsias.
T. Oikea Taiteilija