Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN-LOKAKUU**

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en olekkaan kirjoitellu pitkään aikaan. kamlasti tapahtunu vaikka sun mitä täällä. onnea malicalle hyvistä uutisista.

Täällä alkaa olla jännät paikat.

Kolmena iltana on rätkiny suppareita puolen tunnin-10 minuutin välein aina silleen kahden ja 6 supistuksen välillä. Noh..tänä aamuna tuntui sit niinko joku olis nipistelly kohdunsuuta. siis ihan niinko nahka olis vetoketjun välissä. Onnex oli neuvola aika ja sieltä tuli karu totuus!

nelisen centtiä auki,kanavaa hät hätää puol centtiä. lapsen pää tuntuu heti kuulema siin,sikiökalvo vai välissä. Varattiin aika puolentoista viikon päähän, mutta epäili neuvolan täti, että ei kestä sinne asti.

nyt sitten makaan. en saa edes ruokaa laittaa. en tehdä enää mitään siis :( istumista saan harrastaa max tunnin per päivä. tällä mennään nyt viikko. epäili kyllä kovasti, että syntyy nyt ihan näinä päivinä.

Positiivista jos haluaa hakea ni laittaavatpahan epin heti kun menen vaan laitokselle :DD *haa haa haa* centit riittää :(((

ette usko mammat miten on itku herkässä. nyt se on sitten totta tämä hommeli, että meille syntyy tonttu pikkasen liian aikaseen. Jokainen päivä on kuitenkin extraa minkä kestää.. vielä viikko ni ei tartteis tehoa antaa..

22/26 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

CAMOTAR, tsemppiä koitokseen jahka synnärille lähdet!! Hyvät viikothan sinulla jo on ja eikös vauvakin ollut arvioitu suuremmaksi kuin viikkoja on, ei tuossa vaiheessa enää hätää vauvalla ole saapua maailmaan. Wau, ensimmäinen syntynyt saadaan pinoomme:)

Omaa; väsymystä ja iltapainotteista pahoinvointia. Liian hyvinhän alku menikin kun en voinut huonosti lainkaan:/ Supisteluja on jonkinverran ja kaikkia muitakin ihme kipuja. Tänään oli kaksi supistusta jota seurasi hirveä kirvelevä kipu alavatsalla. Onneksi tunnen liikkeet niin hyvin ettei sen puoleen tarvitse arpoa onko ketään hengissä siellä, mutta ei nuo kivut kivoja ole:(

Mites muilla, aika hiljaista ollut pinossa..

Helene 18+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
28.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo. makaaminen jatkuu :/ supistelemaan alkaa sitten kyllä välittömästi kun esim.suihkussa käyn. :/ soittelin mamma polille tossa, kun niin alko eilen kaiken maailman keskosuuden,tehohoidot jne huolettaa. siellä oikein kiva lääkärisnainen miun kanssa jutteli puhelimessa pitkän tovin..

Meillä siis edellisessä ultrassa rv 32 on saatu ultralle tallennettua 21 minuuttia(eli koko ultrauksen ajan) vauvalla hengitysliikkeitä. tuolloin keuhkojen tilavuus on ollut erittäin hyvä, viikkoihin nähden. niihin tuloksiin vedoten ei ole mitään syytä antaa kuulema kortisonia nyt. Olen sen verran reilusti auki, että vaikka vauva syntyisi nyt. 90% varmuudella on painonsa puolesta yli keskosuuden eli sen 2500g ja keuhkotkin ovat nyt vielä kypsyneet ton ultrauksen jälkeen parisen viikkoa. eli tilanne näyttää kuulema erittäin hyvältä vaikka syntyisikin.

Kyselin tietty kaikki noi hikka asiat ja muut, ni se on vain sen merkki että vauva on taas hengitysharjoitellu ja sen päätteeksi saanut hikan. eli hyvä merkki sekin. Kyselin myös tosta vauvatehosta,rinnalle pääsystä jne. niin piti meidän vauvan mahdollisuuksia todella hyvänä. siis kun katsoo tuota keuhkotilavuutta mikä rv 32 mitattu.on suhteessa vauvan kokoon niin hyvä, että tuskin tarvitsee lisähapelle laittaa. lisäksi hän pyysi muistuttaa minua siitä seikasta, että vauvahan on koko ajan ollut kokonsa puolsta n.8-9 päivää kehittyneempi kuin laskettu. vaikka minulla sitä laskettua ei ole aikaistettu, niin sekin seikka täytyy siis muistaa. eli todellisuudessa jos ekassa ultrassa olisi laskettu siirretty olisin jo yli 35 viikon eli varsin loistavilla viikoilla.

huoh..ette usko miten helpotti, kun enhän minä ole muistanu tässä huolessani, että tosiaan se vauvahan oli jo ekassa ultrassa sen 8 päivää isompi ja tämä käyrä on jatkunut koko ajan. sillä minulla on rv 37 myös se koko arvio jolloin se käynnistys alkas olla kongreettinen jos beibin koko uhkaa mennä yli mun lantion joustavuuden.

mie olen nyt NIIN ilonen. helpotti kyllä kummasti soittaa ja onneksi kätilö ohjasi minut lääkärin pakeille juttelemaan.

eli vuodelepo on edelleen todellinen, mutta nämä faktat huomioon ottaen, vauvalla ei todellakaan ole mitään hätää vaikka syntyisi tänä iltana.

Kovasti on kyllä täällä hiljaista..toivottavasti kaikilla kaikki hyvin :/

-camotar & tonttuneiti rv 34+0-

Vierailija
24/26 |
29.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Camotar: Hui, ompas siellä ollut pelottavat ajat. Jännityksellä olen täällä seurannut, jotenkin ei vaan saa aikaiseksi kirjoitella. Onneksi vauvalla näyttää nyt kuitenkin kaikki olevan hyvin vaikka syntyisikin jo nyt. Tule sitten heti kertomaan jos tilanteessa tapahtuu muutoksia. Tai vaikka ei tapahdukaan :)

Minkä takia sitä laskettua aikaa ei muuten muutettu? Mulla LA siirtyi rv 6-7 ultrassa 8pv (kuukautisista laskettuun verrattuna) myöhemmäksi, ja äitipolilla silloin sanottiin, että jos muuttuisi 5pv tai enemmän niin muutetaan.

Täällä alkaa kaikki olla aikalailla valmiina vauvan tuloon. Hoitopöytä puuttuu vielä, kun ollaan miehen kanssa molemmat sen verran pitkiä että kunnollista ergonomiaa ei oikein missään saa. Ollaan taas tänään lähdössä (ties monettako kertaa...) kiertelemään kauppoja tuon toivossa. Minkäänlaisia synnytyksen lähestymisestä kertovia tuntemuksia ei ole. Olen ihan vakuuttunut, että tässä mennään yliajalle + käynnistykseen. Minä ja mieskin ollaan molemmat synnytty yli 2vko LA:n jälkeen.. Mahanikin on ihan säälittävän pieni (sf 30cm, reippaasti alakäyrän alla) että missään vaiheessa se ei ole millään tavalla häirinnyt, vaikeuttanut liikkumista tai edes laittanut käyttämään äitiyspaitoja. Ihan kieroa ajatella, että 3vko:n sisällä meillä on vauva :)

-Aveena, rv 39+0

25/26 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AVEENA, mullakin masu ihan pikkuinen:/ Eilen kävin polilla suppareiden takia ja kaikki ok. Ja poika siellä myllää:) kaikki kuulemma ok, viikkoihin nähden 20+5 ja minulla 19+0 tänään.

Helene 19+0

Vierailija
26/26 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene: Loppuiko supistukset? Hienoa, että kaikki oli kunnossa ja onnea poikaveikkauksesta! :)

Mitä Camottarelle kuuluu?

-Aveena ja poikanen, rv 39+2