Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**KESKENMENON JÄLKEEN-LOKAKUU**

Kommentit (26)

1/26 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin uuden pinon uudelle kuukaudelle. UUDET, ilmoittautukaa!! PIIKKANEN, laskettu aika ja ikä puuttui tiedoistasi viime kuun pinossa joten ilmottelehan nekin:) En huomannut että viime kuun pinossa olisi muita uusia ollut, mutta jos on epähuomiossa jäänyt laittamatta niin ilmoittautukaa uudelleen, lisään ne heti listaan!! ENNANIN, missä luuraat?

OMAA; eilen neuvolalääkäri, oli aivan mahtava ja empaattinen naislääkäri joka keskusteli keskenmenopelostani hyvän tovin ja oli aidosti siinä kuuntelemassa tuntojani. Teki tarkasti sisätutkimuksen kun kerroin ajoittaisista vuodoistani(vuotoa oli taas juuri to-iltana, päivää ennen lääkäriä) ja sanoi että aivan selvästi kohdunkaulan limakalvolta tulee, kun spekula osui kohdunkaulaan, alkoi kuulema heti näkyä veripisaroita. Olen lääkärin sanoin aivan rutikuiva limakalvoiltani ja siksi vuotelevat. Missään nimessä ei kuulema kohdusta tule vuoto ja saan varautua siihen että tätä on läpi raskauden. Että minua helpotti tuo tieto, nyt konkreettisesti tiedän mistä vuoto tulee, ei tarvitse pelätä mitään lapsivesien tihkumista taikka istukkavuotoa. Lisäksi minulla on kuulema vino kohtu, vasemmalle päin reilusti. Olenkin ihmetellyt kun vasen puoli massusta ihan kova napaan saakka ja oikea puoli tuntuu löysältä ja tyhjältä. Tällä ei ole tosin mitään merkitystä raskauden jatkumisen suhteen, on vaan vinossa ja oikenee siitä kyllä vauvan kasvaessa. Kuulemma nuo kivut saattavat johtua siitä vinoudesta, kun vauvan kasvaessa alkaa suoristua ja siksi supistelee herkemmin. Sydänäänet kuuluivat todella selkeästi, 158 oli pienen syke. Arveli lääkäri että istukka takaseinämässä kun kuului niin kirkkaasti ilman istukkasuhinoita. Oliskin eka kerta kun olisi takaseinämässä, kaikissa neljässä ollut edessä. Silti en vieläkään tunne minkäänlaista liikettä kohdussa. Kuopuksesta tässä vaiheessa tunsin jo kääntyilyn ja poukkoilun tunteen. Olo on suht hyvä ja erittäin rauhoittunut vuotelun suhteen kun sai syyn selville. Onni on ihana lääkäri jos sellainen kohdalle sattuu!!

Oikein mukavaa alkanutta kuukautta kaikille ja ilmoitelkaas oloistanne!!

Helene 15+0

ps. MINZA, tietoja myös ilmoittelemaan!! Ja PYRRIS, tuliko l.a oikein, yritin laskea päässäni, meillä ei montaa päivää eroa noissa ole:)

Vierailija
2/26 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helene: Ompa sinulla ollut ihana neuvolalääkäri :) Ja hienoa, että vuodon syy selvisi ja muutenkin kaikki oli kunnossa, vaikkakin kohtu vinossa.

Sain taas säikähtää ihan tosissaan, kun 1½ vko sitten (rv 33+3) kaaduin suoraan mahalleni työmatkalla ja vauva siinä rytäkässä lopetti liikkumisen kokonaan. Soitin neuvolaan päivystävälle th:lle, joka vaan käski seurata tilannetta ja mennä synnärille jos alkaa verinen vuoto tai kipu käy sietämättömäksi. Seurailin sitten kipua töissä ja kun klo 12 alkoi oman th:n puhelintunti, niin soitin hänelle, että kuinka pitkään näitä pahenevia kipuja vielä seuraillaan. Th oli ihan kauhuissaan kun olin vain töissä ollut ja käski mennä välittömästi synnärille.

Synnärillä olin käyrillä ja tutkittiin ja kaikki näytti olevan ihan kunnossa, mutta takaseinäistukkaa ei kokonaan nää ja minut otettiin osastolle seurantaan istukan irtoamisvaaran vuoksi.

Olin osastolla 2 yötä seurannassa. Käyrää otettiin 3x/pv ja joka päivä ultrattiin sekä sain supistuksia estävää lääkettä (ennen kaatumista mulla oli korkeintaan 1 kivuton päivässä, nyt niitä tuli levossakin pahimmillaan 5min välein). Seurannassa vauvalla oli kaikki kunnossa, vaikka edelleen mahanympärys menee alakäyrällä ja 2 viikkoa jäljessä. Painoarvio oli tuolloin 2kg. Kohdunkaula on ihan täyspitkä ja suljettu. Sairaalan gyne ihmetteli, miksi vauvan kasvua ei oltu seurattu äitiyspoliklinikalla ja nyt sitten tulee kasvukontrolli 1½ viikon päähän. Lisäksi hän kiinnitti huomiota "loistaviin" sokerisaritusarvoihini (4.1, 5.9 ja 4.2) jotka ovatkin kuulemma liian matalat. Elimistöni on jotenkin poikkeuksellisen ihnsuliiniherkkä, kun 2h sokeriannoksen jälkeen verensokeri on laskenut käytännössä paastoarvoksi. Tuli oikein lääkärin määräys syödä 2-3h välein :D

Pääsin sairaalasta viimeviikon torstaina ja eilen alkoi äitiysloma. Viimeiset 6 pv töissä olivat kyllä todella rankkoja. Tihentynyt supistelu on kyllä rauhoittunut, mutta silti liikkuessa supistuksia tulee yhä lähes jatkuvasti ja levossakin aika usein. Lisäki kaikki rasituksensieto on tippunut ihan nolliin. Kohdunkaulan hyvän tilanteen takia mitään ennenaikaisuuden uhkaa ei kuitenkaan onneksi ole olemassa ja saan liikkua ja touhuta ihan oman jaksamisen mukaan. Sen nuo supistukset tosin saivat aikaan, että ajoivat vauvan tiiviisti syvälle lantioon ja sen seurauksena alakäyrän tuntumassa pyörinyt sf-mittani laski reippaasti alakäyrän alle.

Oho, tulipas pitkä omannapainen selitys. Mutta näin siis täällä.

-Aveena, rv 35+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
03.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän täytyy tulla ilmottautumaan, vaikka pyhästi jo itelleni lupasin, etten näihin juttuihin lähde (vielä) mukaan.... :)

Ensimmäiseen raskauteen yritystä takana 1,5v, meni kesken, ja kauhea paikkahan se oli. Nyt vuoden yrityksen jälkeen, Clomifenin avulla, vihdoin uusi plussa :´) Ihan alussa vielä, 5+2 omatoimisen tutkailun perusteella. Mietityttää aika ajoin kovasti, mutta päivä kerrallaan mennään. Tällä kertaa oireet selvemmät, mikä hullua kyllä helpottaa :) Josko tällä kertaa jaksettais loppuun saakka!

Vierailija
4/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvää alkanutta lokakuuta. :) Minä olen syksy- ja talvi-ihminen, joten mahdollisimman nopeasti pimeää ja kylmää, kiitos. ;)

Huh, Aveena, miten sait säikähtää. Onneksi pääsit kuitenkin kunnolliseen tarkkailuun. Sulla onkin jo alkanut loppusuora. :)

Helene, eiköhän toi la ole ihan hyvä. Mulle on tarjottu jo neljää päivämäärää: ekassa ultrassa 27.3. (mikä merkittiin myös nlakorttiin), seuraavassa ultrassa 29.3., terkkarin laskujen mukaan 1.4. ja lääkärin mielestä 30.3. :D Eipä noissa ole kuin muutaman päivän heitto, mutta olisi tietty kiva, jos ensi viikolla lyötäisiin lukkoon "virallinen" la. Tiedän sitten mistä lähtien haen äitiysrahaa... Mukava, että sait rauhoittavaa tietoa lääkäriltä. :) Liikkeitä en minäkään tunne, joskus havahdun pieneen muljahdukseen, mutta kun keskityn "kuullostelemaan" mahaa, ei siellä enää tapahdu mitään. En kyllä yhtään muista miten aiemmissa on ensimmäiset liikkeet tuntuneet, paitsi siinä kehityshäiriöisessä raskaudessa tunsin pientä kuplintaa juuri ennen keskeytystä.

Tervetuloa tinkerbell!

Olo on (yhä/vielä) kun ei raskaana olisikaan. Yökkäily loppui jo, liikkeitä en tunne, maha on melko pieni (ja muodostuu enimmäkseen rasvamakkarasta :D). Viikonloppuna äitini (jota näen pitkän välimatkan takia muutaman kuukauden välein) katsoi kyllä tosi pitkään mahanseutua, mutta ei kuitenkaan sanonut mitään. Tai ehkä se ajatteli, että olen lihonut paikallisesti. :D Nyt kun tässä on vielä reilu viikko seuraavaan "etappiin", mieli on aika tasapainoinen. Ensi viikolla varmaan hypin taas seinille. Odotan kovasti, että epävarmuus helpottaisi. Vaikka tuskinpa se tapahtuu seuraavan ultrankaan jälkeen...

Olen yrittänyt parin viikon ajan saada hammastarkastusaikaa. Täällä on ihan toivoton tilanne, hammaslääkäreissä on kai yli kymmenen virkaa täyttämättä. Yhtään ainutta vapaata aikaa ei löytynyt niin pitkälle kun varauskirjoja pystyi katsomaan. Kuulemma heinäkuussa olisi pitänyt olla varaamassa (kun en edes tienny olevani raskaana, hohhoijaa). Ajanvarauksesta sanottiin, että saattaa mennä pahimmassa tapauksessa keväälle. :o Siinä onkin varsinainen raskaudenaikanen hammastarkastus, jos ajan saa sen jälkeen kun vauva on jo syntynyt.

Syystunnelmainen Pyrrhyla 14+4 vai +5 vai +6 vai 15+0

Iloista mieltä kaikille!

Vierailija
5/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyrr..kylmää. minä täällä kipeänä :( ihan vetämätön olo on, kun jotenki NIIN tukossa,vaikka nenä ei vuodakkaan. silmiin,päähän,jalkoihin,kylkiin ja jokapaikkaan koskee ja on sellanen kuumeinen olo..pyh..en muistanutkaan, että raskaana sairastaminen on näin kamalaa.

meille ei oikeen mitään ihmeellistä. env viikolla olis koko arvio ultra. saas nähhä minkä kokonen eläjä meillä on ja samalla saanemme varmistusta siihen käynnistelläänkö ennen laskettua niinkun on suunniteltu.

vatsa on valtava. nyt isompi kun esikko tehdessä laitoksella sf mitaksi saatiin rv 29 32,5cm. lapsi on lähtenyt laskeutumaan mikä tietty noita liitoskipuiluita tekee..muuten kaikki ok.vaavi liikkuu sanotaanko reilusti. yölläkin herään moneen kertaan siihen hilluntaan :DDD hyvä vaan kun liikkuu. tietääpähän, että istukka toimii toivotulla tavalla.

mukavaa lokakuun alkua kaikille!

-camotar & tonttu rv 30+4-

Vierailija
6/26 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekkaan ehtinyt täällä pyörähtämään toviin, kun on ollut muutto kiireitä.. Maanataina muutettiin uuten asuntoon ja kamalaa säätämistä ollut ennen ja jälkeen muuton.. Eipä ole ehtinyt olojaan pohtia ja ressaamaan sen enempiä :). Täällä ollaan nyt viikolla 7+3 ja kuvotusta piisaa aika-ajoin paljonkin.. Vatsa on jo niin iso (turvoksissa) että omat farkut ei mene jalkaan ja eilen tuli ensimmäinen: Ootko raskaana? kommentti :) Ensimmäinen neuvola on ensi ti ja ultraa pitäisi muistaa tänään varailla..

T: Minza + kaveri 7+3

LA on toistaiseksi 21.5, mutta tarkentuu sitten np- ultrassa :)

7/26 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TINKERBELL, tervetuloa mukaan!! Laitatko lasketun ajan ja ikäsi vielä niin lisään listaan.

CAMOTAR, raskaana ollessa on tooodella ikävää sairastaa, itse olin hurjassa flunssassa kuopusta odottaessani viikoilla 37-39 ja ehdin jo epäillä voimiani miten jaksan synnytyksen, mutta onneksi ehti toipua viikon verran ennen koitosta.

OMAA: minusta on tullut oikea raivotar, pinna paukahtelee ihan mitättömistä syistä ja hirveältä tuntuu perheen puolesta kun joutuvat kuuntelemaan äksyilyäni:( Massussa ei yhäkään tunnistettavia liikkeitä, alan oikeasti ihmetellä miksi en tunne mitään, oliskohan rauhallisempi kaveri matkassa tällä kertaa kuin nuo kaksi viimeisintä joista tässä vaiheessa tuntui jo päivittäin monta kertaa liikkeet. Tietenkin päässä kytee välillä että onkohan kaikki edes kunnossa kun mitään ei tunnu..Mutta masu kasvaa ja ruokahalu on aivan valtava. Makeanhimo on myös mieletön mikä on aivan raskaudesta johtuvaa koska normaalisti en pidä mistään makeasta. Ja nukkua voisin milloin vain. Nukahdan iltaisin viimeistään kymmeneltä ja aamukahdeksalta tuntuu etten olisi nukkunut vielä yhtään, eli voisin jatkaa unia hyvin vaikka puolillepäivin jos olisi vaan mahdollista, mutta kun ei ole. Tosin joka aamuyö herään varttia yli neljä ihan pirteänä, saa tovin pyöriä sängyssä että saa unenpäästä kiinni uudelleen.

Laittakaahan kuulumisia!!

Helene 15+5

Vierailija
8/26 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli due time omatoimisen tutkailun jälkeen on 2.6.2012, enkä usko,että tuosta paljon voi heittää, Clomifen käytössä kuitenkin. Itse olen 30v, ja mies 32v.

Eilen oli ikävänlainen ilta. Olo on aika kurja monestikin, kuvotus pysyy poissa vaan pienen hetken syömisen jälkeen (tuskailen tuota, kun tuntuu että koitan sit koko ajan syödä vähän jotain... :) en uskalla astua kohta vaa'alle...). Eilen lisäks oli jotenkin tosi turvonnut ja vaikee olo, ja yhtäkkiä muistu mieleen, että tällastahan se oli viimeks ennen kun meni kesken. Ja sitä sitten märehdin eilisillan... Onneks tänä aamuna taas tuttu ällötys vallitsee, eli kaipa niitä hormoneja edelleen virtailee :)

- Helinä 5+6

Vierailija
9/26 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aikaisemmin tällaisille keskustelupalstoille kirjoitellut, mutta nyt uskaltaudun mukaan.

Takana vauva-yritystä vähän yli vuosi ja viime toukokuussa meni 6+4 viikolla kesken eka raskaus. Hauskinta tässä uudessa yrityksessä on se, että ehdittiin käydä jo perhesuunnitteluneuvolassa aloittamassa lapsettomuustutkimukset kun meillä molemmilla ikää jo 30 v. Positiivisen raskaustestin tein sitten tuota ekaa käyntiä seuraavana viikonloppuna. Piti heti seuraavalla viikolla soittaa neuvolaan että on kuulkaa tosi tehokkaita nää teidän lapsettomuushoidon kun pelkän labralähetteen voimalla tärppäsi! :P

Nyt siis mennään jo onnellisesti viikolla 11+5 eli sunnuntaina vaihtuu maaginen raskausviikko 12. Miten muuten viikoista yleensä puhutaan, kun kaikki raskauden kulusta kertovat "laskurit" puhuu raskausviikosta 12 kun viikkoja on 11+0 - 11+6 ?!? Olenko nyt siis viikolla 12 vai 11? Hämmentävää...

Meillä on tulevana maanantaina super-jännä päivä. Mennään ekaan ultraan ja samalla pitäisi saada seula-tulokset. Jännittää aivan valtavasti ja pelkään ettei tuolla olekkaan asukkia. Pahoinvointia on kyllä ollut kuukauden verran ja tissit tosi arat ja turvonneet. Myös asiaan kuuluvia vihlaisuja tuntuu etenkin aivastaessa tai muutoin äkillisissä liikkeissä. Turhaan taidan siis olla huolissani mutta minkäs itselleen mahtaa. Vessapaperin kyttäilystä pääsin onneksi heti alkumetreillä eroon! :)

Niin, minut voi siis lisätä tuonne listalle seuraavin tiedoin:

22.4. Tontoliini, 30 v, ensimmäistä lasta odotetaan, yksi keskenmeno (5/11)

10/26 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TONTOLIINI, tervetuloa!! Raskausviikot lasketaan/puhutaan silleen että esim.raskausviikolla 11+1 olet kahdennellatoista viikolla ja 12+1 kolmannellatoista viikolla. Minustakin tuo on aina tuntunut oudolta ja olenkin sanonut itse olevani sillä viikolla millä numeroina olen, eli jos 11-1 niin sanonut että yhdennellätoista, vaikka tavallaan viikon heittääkin siitä mitä oikeasti tarkoittaa.

OMAA; tänään olin tuntevinani pientä muljahdusta alamassussa kun kuopusta nukuttelin. Voihan se olla suolikin kun kiertelee:/ Stetoskoopilla en saa mitään kuuluviin, vatsan murinaa vain, mutta edellisessäkin sillä aloin sydänäänet kuulla vasta 24+ viikoilla ja silloin oli istukka edessä, nyt kaiketi takana(?). Minä kun oon pahoinvoinnilta säästynyt tähän saakka, nyt joka ilta oksetusta:( Ihan hätkähdin tänään kun ajattelin että kohta puoliväli häämöttää odotuksessa ja vieläkään en ole päivääkään ollut sitä mieltä että elävän vauvan syliini saan. Viimeiset vauvanvaatteetkin myin juuri pois. Kyllä tämä raskasta on, odottaa elävää ihmettä.

Helene 15+6

Vierailija
11/26 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontoliini: Tervetuloa mukaan! Voivottavasti saat täältä paljon tukea ja hyvää mieltä.

Helene: Hyvinkin voi olla oikeita liikkeitä jo noilla viikoilla.

Stetoskoopilla täällä kuului vasta rv 27, vaikka istukka on takaseinässä. N. 1 vko aiemmiin ei kuulunut eikä sen useammin tullut kuultua, niin ihan tarkkaa päivää en osaa sanoa.

Nyt on viikko tullut oltua äitiyslomalla ja olen jo sotkenut vuorokausirytmini ja seonnut päivistä. Supistusten ja heikon olon vuoksi en ole saanut oikein mitän järkevää aikaan, mutta onneksi mun ei oikeasti edes tartte, ihana mies hoitaa :)

-Aveena, rv 35+6

Vierailija
12/26 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelon sekaset ilosta nauruun on tunteet. Mulla tuli eilen illalla kirkkaalla verellä varusteltu limatulppa ja neuvolaan oltuani yhteydessä antoivat tuloluvan. eilen on kuulema menny mulla pahin varoaika umpeen, joten nyt ei enää jarrutella jos syntyy, niin toivotellaan tervetulleksi :D

huiiiiii..kehoitti pakkaamaan sairaalakassin valmiiksi ja kotona en saa tunti tolkulla kuunnella supistuksia vaan aika joutusaan pitää mennä jos alkaa suppailee.

saunoa en saa enkä uida(ei kyllä mahtus mielenviereenkään uida tuolla kylmässä ilmassa varsinkaan), mutta muita rajoituksia ei ole.

että sellasta meidän viikon alkuun..alkaa jännittää ihan tosissaan. varsinkin kun unikin on maistunu viikonlopun aikaan. 13 tuntia huitelin lauantain vastaisena yönä yhdellä pissareissulla ja viime yönäkään en heränny kertaakaan vessaan(8tuntia nukuin).eikös se uni enteilly synnytystä??esikon aikaan nukuin ainaki viimeset ajat hirmu sikeesti..hikka tuntuu lapsella tossa ihan häpyluun heti yläpuolella(joku 1-2cm korkeintaan häpyluusta)eli aikas alhaalla se tosiaan on.

n.2200g painoa lapsella joten ihan kuulema hyvin viikkoihin nähden.

Nyt sit sairaalakassit valmiiksi ja viimeset vauvavaatteet lentää pyykkiin tänään. myös vaunut otan pesun alle illalla.

-camotar & tonttu rv 31+3-

Vierailija
13/26 |
10.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään ekassa ultrassa ja siellä se pikkuinen heilutteli käsiä ja jalkoja ja ojenteli päätään. Kaikki rakenteet näyttää olevan kunnossa eikä niskakaan ole turvoksissa joten kaikki hyvin ja nyt voi vihdoin huokaista helpotuksesta. On se kyllä tosi jännää nähdä elävä ihmisen alku omassa masussa polskuttelemassa. :)

Laskettuaika muuttui sekin vain yhdellä päivällä eteenpäin. Eli uusi due date olisi siten 23.4.2012.

- Tontoliini rv 12+0

Vierailija
14/26 |
13.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole "uskaltautunut" tänne vähään aikaan. Kammottava pelko sai viime viikolla yliotteen hyvästä olosta ja olin ihan varma, että tänään tulee huonoja uutisia. Onneksi ultrassa kaikki oli niin hyvin kuin voi olla! :) Kerta kaikkiaan täytyy päästä tästä jatkuvasta pelosta ja epävarmuudesta eroon. Kun ei siellä ultrassakaan voi joka päivä juosta tarkistamassa mitä mahaan kuuluu. ;) Panikointini meni perjantaina jopa niin pitkälle, että peruin ensi viikolle suunnitellun työmatkan Helsinkiin. Olin siis mukamas varma, että joudun keskeytykseen/kohdun tyhjennykseen tän päivän ultran jälkeen. Voi minua.

Tyyppi oli kasvanut hienosti, vastasi tänään 16+3. Laskettua aikaa ei vieläkään lyöty lukkoon, tai sitten se on toi neuvolakorttiin merkitty 27.3. Kaikki, mitä tässä vaiheessa pystyy ultralla katsomaan, näkyi: virtsarakko, mahalaukku, aivot. Oli kuulemma erittäin vilkas sikiö. :) Sain hetken aikaa katsella 3D-kuvaa, mutta en mä siitä oikein mitään erottanu. :D Veriseulan tulos oli muistaakseni 1:13500, joka on tän ikäiselle (hah) todella hyvä. Missään muissakaan verikokeissa (lipidit ym.) ei ollut huomauttamista. Sain ihania kuvia, mm. yhden pikkuruisesta jalkapohjasta. Voisin siis summata käynnin: huh helpotusta.

Muuten ei ihmeempiä ole tapahtunut. Pari kertaa olen tuntenut pientä räpistelyä mahassa, nyt melkein voisin jo väittää niitä liikkeiksi. Mulla on sama kuin Helenellä, pinna palaa päivittäin. Varsinkin pojan kanssa, kun pitäisi muutenkin olla suuri määrä kärsivällisyyttä uhman takia, olen napit vastakkain joka käänteessä. Ja olen myös väsynyt, aamulla, päivällä, illalla. Normaalistikin olen herkkäuninen, mutta nyt on mennyt ihan mahdottomaksi. Herään miehen kuorsaukseen, lasten vessakäynteihin, naapurin puhelimen herätysääneen (!) ja outoihin uniin. Mietin just, että pari päivää (eli yötä) ihan yksikseen esim. hotellissa tekisi hyvää.

Tervetuloa Tontoliini ja hienoa, että sait iloisia uutisia ultrasta!

camotarella synnytys jo tosi lähellä, onnea matkaan, mikäli ihan lähiaikoina meinaat jakautua! :)

En muista mitä muuta piti kommentoida... Voikaa hyvin!

Pyrrhyla 16+

Vierailija
15/26 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia monella. Ja niin täälläkin! Rakennultrassa käyty, kaikki oli hienosti, ja poika on tulossa! Ihanaa!

Nyt annan itselleni luvan tehdä hankintoja pienelle pojalle, ja hautaan skeptisen asenteeni.

Ihanaista viikonloppua kaikille.

16/26 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AGARTHA, mites sinun tiedot on jääneet esittelylistasta pois kokonaan..Laitatko tietosi niin päivitän ne listaan!! Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista!!

PYRRHYLAHYLA, onnittelut sinullekin loistavista ultrakuulumisista!! Minulla on vielä vajaa 4 viikkoa rakenneultraan, olisi kyllä ihana nähdä pientä useamminkin ruudulta mutta minkäs teet kun ei omassa neuvolassamme enää lääkäri tee ultria kuten tehtiin vielä kuopusta odottaessani, joka lääkärikäynnillä sai ylimääräisen ultran. Kuopuksen olin näillä viikoilla nähnyt ultrassa jo neljä kertaa, nyt vain kerran:( No, ehkä kaikki on kuitenkin ok massussa, sillä tunnen liikkeet aivan selvästi:):) Jonkin aikaa tässä jo pohtinut oliskohan nuo liikkeitä ja nyt pari päivää on olleet niin selkeitä vauvan liikkeitä ettei enää epäilystäkään:) Aivan mahtavaa että alkoi tuntea liikkeet, nyt pikkuhiljaa saattaa helpottaa pelko siitä onko siellä ketään enää hengissä kun päivittäin ilmoittelee itsestään tuolla tavoin. Huimausta on aivan hirveästi nykyään ja päänsärkyä. Ruokahalu aivan suunnaton joskin ei vaa´alla vielä ole näkynyt, ihme kyllä. Hyvää viikonloppua kaikille!!

Helene 16+6

Vierailija
17/26 |
14.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

takautumia viimeisen viikon ajalta

viime pe rakenne ultra.Meille tulee pieni munuaisvikainen poika.

Keskiviikkona olin lapsivesipunktiossa,josta nyt 2pv jännäilyn jälkeen voinemme todeta,että selvisimme voittajina,vauva elää vielä!

Ensi viikolla: punktiotulokset- tuleeko meille down vauva?

terkuin malica 21+2 ja se pieni perätilassa asuva poikanen

Muuten raskaudessa kaikki hyvin.

18/26 |
15.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALICA, tsemppiä! Vaikka kuulumisesi ovat tavallaan ikäviä niin silti ihania, elävä poika:):)Onko tietoa millainen munuaisvika kyseessä? Onneksi lääketiede osaa tehdä ihmeitä nykypäivänä ja luultavasti vauvanne tulee olemaan jossain vaiheessa aivan terve miehenalku.

OMAA; masussa enenevässä määrin liikehdintää, eilen illalla katselin päältäpäin mahaa kun pieni liikkui ja kyllä sen näki päällepäinkin, toinen puoli alavatsasta kohosi ja laski:) Suunnattoman ihanaa!! Huonompi juttu on että on edelleen supistuksia, välillä jopa niin että saan hiukan kyyristyä kumaraan:( Onneksi niitä ei ole silleen kokoaikaisesti, välillä kramppaa vaan ja pahasti. Pitää vaan yrittää lepäillä mahdollisimman paljon, vaikka levossa taas saan sydämen rytmihäiriöitä:/ No, kaiken kestän kunhan massussa on kaikki ok. Hyvää viikonloppua kaikille!!

Helene 17+0

Vierailija
19/26 |
18.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kromosomeiltaan terve poika tulossa,tänään tuli the Puhelu :)

Jos tästä aloittais sen Onnellisen Odotuksen :)

21+6

20/26 |
19.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MALICA, suuronnittelut hyvistä kromosomiuutisista!!

Itse näin viime yönä niin surullista unta että heräsin posket märkinä, olin ihan oikeasti unissani itkenyt. Näin unta että synnytin verisen poikavauvan joka todettiin kuolleeksi jo synnyttyään. Itkin niin hillittömästi unessa että olen oikeastikin sitten saanut kyyneleet valumaan. Paha olo ollut koko päivän tuon unen takia kun oli niin todellisen oloinen:(

Olossa ei uutta, väsymystä vain ja ihania pikku potkuja vatsassa. Onkin eka vauva joka potkii mahassa, muut ovat koko raskauden ajan pyörineet kohdussa, tämä potkii kipakasti. Kolme viikkoa rakenneultraan, kaksi viikkoa neuvolaan.

Helene 17+4