Mulla lähtee järki noiden kakaroiden kanssa!
Kun ei ole kaveria, pitää päästä pelaamaan. Kun ei pelaa pitää olla joku elokuva.
Kun tulee kaveri niin ei silti osata tehdä muuta kuin pelata!!!
Pihalle pakotin pojan kavereineen. Siellä alkaa se älytön riuhtominen sitten. Kiskotaan oksia puista, hakataan jotain esinettä jollain toisella esineellä. Pyöritään ympyrää keskellä pihaa ja jo kohta tullaan vinkumaan sisälle.
Ei mitään mielikuvistusta, että voisi tehdä jotain. Tuolla on pihapeli välineitäkin koritäynnä, mutta ei. On niiiiiin tylsäääää.
Ja 8 vuotiaiasta on kysymys. Kaikki pitäisi kädestä pitäen ohjata ja olla sanomassa. Näillä ei ole edes mielenkiintoa penkoa autotallissa työkaluja ja vaikka sahata ja rakentaa ihan mitä tahansa lautakasaa.
Missä kohtaa lienee mennyt kasvatus pilalle. Kyllä. Ylipainoinen läski ja laiska äiti olen. Syöttänyt pelkkää pullaa ja suklaata, silittänyt päälakea ja kehunut, miten on äitin mussukka. Nössönnössön. Just joo.
Kommentit (5)
Meillä kuopus 7v. ja ulkonaolo on niin rajua, että pakko olla vahtimassa.
Täällä yhteispihalla ei voi kiskoa oksia puista, kiivetä puihin, eikä tehdä mitään pahaa.
Samanlaisia ovat monet pojat tuossa 6-9vuoden tienoilla.
Vahdin niin kauan, kun on pakko ja pelaan sählyä, koska on pakko.
Sisällä menee hyvin, jos on kaveri, mutta monesti ei vaan löydy sitä kaveria.
tehdä siellä majoja, leikkiä piiloa ja metsästystä tai mitä vaan poikien metsäjuttuja lienekkään, voi pelata ulkopelejä, rakentaa autotallissa vaikka mäkiautoa. Vaan mitään eivät ryhdy itsekseen tekemään.
ulkona aamusta iltaan saakka.Taitaa olla laiska lapsi vaan sinulla.
toiminut viihdyttäjänä sekä kasvattajana, näin voi käydä. Se vaan nyt pitää sitten rikkoa. Opettaa uusi tapa elää ja olla, ja viihtyä.
Ja jo viime vkonloppuna oli sama aihe.
Silloin tuomioksi tuli, että äidin pitää itse mennä myös ulos ja on kamala, kun naapurin lasten pitää leikkiä hänen vekaroideen kanssa.