7 keskenmenoa... vieläkö uskaltaisi yrittää
1 Lapsi ja 7 keskenmenoa. 3 ihan aikaisilla viikoilla
Kommentit (18)
Itselläni takana vain yksi keskenmeno mutta hetken se pysäytti elämää ja minua pahasti. Vähällä oli, että toista ei oltaisi tehty - ja tämä vain yhden keskenmenon jälkeen.
Suosittelen miettimään, jääkö harmittamaan se, ettei vielä yritetty vai tuntuuko vain helpottavalta. Siitä on helppo tehdä päätös.
Itsellä ollut 4 km n 8-10 viikoilla, syy ei koskaan selvinnyt. Lapsiakin onneksi on.
Meillä tuo ilmeisesti on sukuvika koska olen vanhempieni ainokainen 8 km jälkeen! Eli aina on toivoa! Mun äidille aikoinaan lekuri määräsi monivitamiinia (Matrix tms) ja sillä saatiin minut aikaiseksi. Äiti totesikin että vilkkauteni johtuu varmaan tuosta vitamiinilatauksesta;)
tsemppiä
mars!
Me mentiin lääkäriin seitsemän varhaisen keskenmenon jälkeen. Lääkäri epäili, että olen lukenut väärin raskaustestejä?!?, mutta suostui kuitenkin kirjoittamaan keltarauhashormonia (lugesteron) kun pyysin ja perustelin, etteivät ne ainakaan voi olla haitallisia. Tulin taas heti raskaaksi ja sain pitää lapsen.
eli vehnänalkioöljyä terveyskaupasta?
Jo kolmannen km:n jälkeen voi käynnistää tutkimukset. Toistuvien km:n taustalla voi olla joskus veren hyytymishäiriö. Silloin raskauden jatkumista voidaan tukea hyvin tuloksin lääkkeillä! Tsemppiä; älä jää yksin asiaa suremaan.
auttaisko E-vitamiini eli vehnänalkioöljyä terveyskaupasta?
vastaukseni on että kannattaa. Oma esikoiseni syntyi 3 keskenmenon jälkeen ja nyt odotan toista viikoilla 39 + 3 10 keskenmenon jälkeen. voitte arvata, että lapsille tulee aika iso ikäero...
Syy ei ole lukuisissa tutkimuksissa selvinnyt -- ainoat selittävät tekijät ovat olleet se, että kesken on useita kertoja mennyt monikkoraskaus sekä kohtalaisen alhaiset keltarauhashormonitasot, joita on toki sitten aina lääkitty. Kymmenennen keskenmenon jälkeen päätettiin ettei enää ikinä -- se oli kaikista myöhäisin ja rankin ja odotin taas kahta. Mutta niin vaan kävi, että 2 viikkoa päätöksestä olin hedelmöittynyt taas, ja nyt siis tässä tunnustelen aamukahvin kera ovatko supistukset jo riittävän säännöllisiä, että lähtisin näytille.
Raskaus on mennyt loistavasti, vaikka myönnetään, että viikoille 25 + olin ihan paranoidi ja huolesta sekaisin. Nyt ette löydä helpolla toista yhtä onnellista naista. Toivoa on aina, ap, vaikka todella ymmärrän, ettei tunnu helpolta päätös yrittämisen jatkamisesta.
Voimia!
Olipa ihana lukea onnistumisistanne koettelemusten jälkeen. Itselläni on kolme keskenmenoa ja yksi lapsi. Teidän kertomustenne jälkeen se ei tunnu enää ihan yhtä toivottomalta. Kiitos!
Meillä yksi lapsi, seitsemän keskenmenoa ja nyt olen taas raskaana.. Meillä ei ole löytynyt tutkimuksissa mitään syytä keskenmenoihin eli toivoa kai on saada pikkukakkonen syliin asti :) harmittaa vaan se etten ole yhdässäkään raskaudessa saanut mitään tukea! Ja taas saa tapella että pääsis varhaisultraan.. Kun vaan ois rahaa yksityiseen niin saisi kunnon hoitoa ja tukea! Eihän se ultra keskenmenoa estä mutta me ainakin haluttas hyvät ja huonot uutiset mahdollisimman varhain! Joka päivä pilvilinnat vaan kasvaa.. :)
Ihanku mun kirjottama
Vierailija kirjoitti:
1 Lapsi ja 7 keskenmenoa. 3 ihan aikaisilla viikoilla
Sama täällä, 2 lasta ongelmitta ja sen jälkeen 7 keskenmenoa, nyt olen taas raskaana, ihan alussa, ja odotan mitä tulevaisuus tuo. Lääkärit eivät löytäneet mitään vikaa.
Olisihan se ihan mielenkiintoista tietää mikä aloittajan tilanne on näin kymmenen vuoden jälkeen.
Haluaisin vaan ilmoittaa että nyt on kertynyt 9 keskenmenoa.....jaksaisiko/uskaltaisiko vielä yrittää...
Raskasta se on mutta aina on toivon kipinä.
T. 8 keskenmenoa mutta sen jälkeen 2 onnistunutta raskautta
Nyt on 10 onko vielä toivoa? Syke vaan aina yhtäkkiä pysähtyy.
Raudanpuute on melko yleinen syy keskenmenoon.
Myös liian läheinen sukulinja on yksi syy.
kai sulla on tutkittu syy keskenmenoihin? Löytyikö jotakin? Käyt lääkärin kanssa sotasuunnitelman läpi ja sovitte kaikki tarpeelliset tukilääkkeet, joilla raskaus saadaan jatkumaan. Sitten vaan yrittämään.
oletko muuten Rh- vai +? Jos olet miinus ja olet saanut tai mennyt kesken plussalapsi. Etkä ole saanut sitä piikkiä.. niin silloinhan sulla saattaa olla vasta-aineita kehossa tuota Rh+ muotoa vastaan. Onhan noita syitä useita ja moninaisia. Tuleeko tukoksia istukkaan, jolloin verenohennus voisi auttaa yms.