Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kuukautiset sairaus? Tuli mieleen liikuntatunti ketjusta.

Vierailija
30.09.2011 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisen normaaliin elämään.

Vierailija
2/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuukautiset voivat tehdä niin sairaaksi, että esim liikkuminen on mahdotonta. Minulla esim oli niin kovia kipuja 13-17v:na (ennen kuin aloitin pillerit, aaah...) etä jouduin jäämään joskus kotiin. Oksentelin ja makasin sikiöasennossa sängyssä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esim. pystyn juuri ja juuri kävelemään jos on hyvä lääkitys päällä,muuten vaan makaan ja itken.

Tilanne paheni synnytysten jälkeen ja ilman litalginia olen suorastaan rampa.

Vierailija
4/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei silloin kovin terveeltäkään tunnu. Oikeastaan on vähättelyä ettei niitä pidetä minään.

Vierailija
5/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entiselle työkaverilekkin esim, joka kieriskeli lattialla kipujen kourissa.

Vierailija
6/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuukautisten aikaan varsinkin nuorilla saattaa olla hankala olo itse liikuntatunnilla + pukuhuoneessa, siksi ainakin itse hyväksyn kuukautiset sellaiseksi syyksi, ettei oppilas osallistu liikuntatunnille.

t. liikunnanope

Vierailija
7/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. uimaan meno liikuntatunnilla on mahdotonta.

Liikuntaan on meillä osallistunut kyllä, mutta uinteihin ei. Ei muutenkaan ui, jos on kuukautiset.

Ja esim. suihkussa käynti on tosi kivaa liikuntatunnin jälkeen (runsaiden) kuukautisten aikana ilman tamponia ;-)

Vierailija
8/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli nuorempana todella kivuliaat kuukautiset. Ilman lääkkeitä ei pärjännyt ja nekään eivät aina auttaneet. Ensimmäisen lapsen jälkeen pääsin pahimmista kivuista eroon, nyt saattaa aina välillä tulla täysin kivuttomatkin.

Vierailija
9/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuukautisten aikaan varsinkin nuorilla saattaa olla hankala olo itse liikuntatunnilla + pukuhuoneessa, siksi ainakin itse hyväksyn kuukautiset sellaiseksi syyksi, ettei oppilas osallistu liikuntatunnille.

t. liikunnanope

Eli saa stressata siteen kanssa jne. Ei se välttämättä ole tosiaan mitään herkkua.

Meillä nuorella on hurjan runsaat kuukautiset, ollut alusta saakka. Syö niihin lääkitystä (Caprilon), mutta silti on pari päivää vähän hankalaa.

Vierailija
10/10 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kuukautisten aikaan varsinkin nuorilla saattaa olla hankala olo itse liikuntatunnilla + pukuhuoneessa, siksi ainakin itse hyväksyn kuukautiset sellaiseksi syyksi, ettei oppilas osallistu liikuntatunnille. t. liikunnanope

miten suuri osa oppilaista jää tuolla syyllä pois tunnilta?