Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja pitäis päättää mitä tehdä raskauden kanssa, vaikeaa... :(

Vierailija
30.09.2011 |

Pakko purkaa johonkin näitä ajatuksia, jotka pyörii päässä. Tuntuu, että muuten pää räjähtää tai etten jaksa enää kun ei ole aavistustakaan mitä tehdä.

Meillä on ennestään viisi lasta ikähaarukalla 11kk-10v ja joukossa yhdet kaksoset. Olimme jo päättäneet, ettei meille enää lapsia tule, koska jokainen raskauteni on ollut ongelmallinen ja kaksi viimeisintä raskautta olleet todella ongelmallisia ja näistä toisessa jopa hengenlähtö oli minulla lähellä.

Nyt vähän aikaa sitten sain kuitenkin tietää olevani raskaana ja lievästi sanottuna se oli järkytys. Olen aina ajatellut, etten pysty tekemään aborttia ja "tappamaan" omaa lastani, mutta nyt en tiedä olenko valmis asettamaan oman henkeni alttiiksi.

Minulla on vaikea migreeni ja viimeisimmässä raskaudessa ilmeisesti jatkuvat migreenit aiheuttivat toisen puolen halvaantumisen, se ei onneksi ollut pysyvää ja sitten vielä synnytyksessä oli minun henkeni vaarassa.

Järki sanoo, että abortti olisi se paras ratkaisu, jos niin nyt voi tällaisessa tilanteessa sanoa, koska sillon pystyn olemaan äiti olemassa oleville lapsille ilman riskiä, ettei kaikki sujukaan raskaudessa hyvin ja lapsemme saattavat joutua kasvamaan ilman äitiä. Tuota en halua ja taas toisaalta jokin pieni ääni sanoo, että miten voit edes ajatella aborttia ja että tällekin lapselle olisi annettava mahdollisuus.

Mieheni kanssa tästä on keskusteltu ja paljon eikä tämä ole helppoa miehellenikään. Mies on toisaalta abortin kannalla, mutta on myös sanonut, ettei välttämättä haluaisi aborttia, jos joku voisi taata, että minä ja vauva selviämme hengissä. Tuota ei vaan voi kukaan taata.

Ollaan myös käyty kuulemassa kahden eri lääkärin mielipiteet ja toinen oli ehdottomasti abortin kannalla ja toinen sanoi, että raskauden voisi antaa jatkua ja että ehkä kaikki sujuisi hyvin loppuun asti, mutta tätä ei voi kuin arvailla, koska ei nuo lääkäritkään tiedä etukäteen tulevaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti hieman ihmetyttää kyllä..

Vierailija
2/16 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos hengenlähtö voi olla liki tosta raskaudesta, niin miksi ihmeessä ei ollut kunnon ehkäisyä? Jos se petti, se ei ollut tarpeeksi varma. Mikä ehkäisy teillä oli vai oliko mitään?

Sinuna varmaan tekisin sitten sen abortin. Varmaan rankkaa olisi muuten ja jos oikeasti on isot riskit, niin abortti ja se sterilisaatio kaupan päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka todennäköistä on, että nuo vaaralliset vaivat toistuvat myöhemminkin vai osuivatko sattumalta noihin raskauksiin? Jos olisi todennäköisesti uusiutuvaa ja lapsia jo monta, niin eikö todella kukaan lääkäri suositellut sterilisaatiota?

Vierailija
4/16 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli ja on edelleen menossa sterilisaatioon.

ap

Vierailija
5/16 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin abortin jos raskaus on hengenvaarallinen. Sinulla on jo 5 lasta jotka eivät halua menettää äitiään.

Vierailija
6/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sterilisaatio. Sehän ei ole mikään ehkäisykeino, että mies on MENOSSA sterilisaatioon. Sitä paitsi jos raskaus uhkaa sinun eikä miehesi henkeä, sinullehan se pitäisi tehdä muutenkin.

Vierailija
7/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin kyllä myös, että minulla oli kierukka eli ilman ehkäisyä emme olleet, kuten jotkut olettivat. Ja lääkäri suositteli, että minulle laitetaan kierukka, koska se on varmin ehkäisykeino.

Olemme yhdessä päättäneet, että mies menee sterilisaatioon, mm. siksi, että se on miehelle paljon helpompi toimenpide kuin naiselle.

ap

sterilisaatio. Sehän ei ole mikään ehkäisykeino, että mies on MENOSSA sterilisaatioon. Sitä paitsi jos raskaus uhkaa sinun eikä miehesi henkeä, sinullehan se pitäisi tehdä muutenkin.

Vierailija
8/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syy uusiutuva? Onko syy tarpeeksi hyvä sektioon? Hankkisin kyllä vielä parin TODELLA pätevän lääkärin mielipiteen.

Vierailija
9/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä päässänne liikkuu?

Vierailija
10/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävisi vielä parin lääkärin luona, jotka oikeasti osaisivat työnsä.

ap

Onko syy uusiutuva? Onko syy tarpeeksi hyvä sektioon? Hankkisin kyllä vielä parin TODELLA pätevän lääkärin mielipiteen.

Vierailija
12/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
13/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähde neuvomaan Sinua, voin vain arvailla, miten itse tilanteessasi tekisin. Ennenkuin ihan oikeasti joutuu tuon kysymyksen eteen, ei kyllä pysty sanomaan, miltä se itsestä tuntuisi ja mitä ajattelisi.

Todella huonoa tuuria, että kierrukasta huolimatta tulit taas raskaaksi!

Voisiko Sinulle tehdä suunnitellun sektion jo (reilusti) ennen laskettua aikaa? Vähentäisikö se Sinulle koituvaa riskiä? Millä viikolla olet raskaana? Luulisin, että itselläni ainakin harkintaani vaikuttaisi, jos raskaus olisi vielä alle 12 viikkoa... Vanhempaan sikiötä en ehkä ainakaan pystyisi abortoimaan. :-( Toisaalta, enhän haluaisi kuollakaan ja jättää lapsiani ilman äitiä. Hirvittävän vaikea päätös!

Ja tottahan tähänkin ketjuun piti joidenkin tulla esittämään noita asiattomia kommenttejaan. Eihän ne kykene sympatiaan...

Vierailija
14/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun maa ei ylikansoitu! Teillä on nyt jo liikaa lapsia!

Vierailija
15/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle ihmiselle tällä olevan jo nyt liikaa lapsia. Iso loukkaus, olemme kaikki yhtyä tärkeitä jos olemassa olemme. :/

Vierailija
16/16 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hirvittävän lapsirakas ja itse kaipaan kovasti kolmatta lasta. En tiedä pystyisinkö aborttiin, vaikka riskit olisivatkin kovat.

Varmaan kävisin tosiaan lääkärin puheilla selvittämässä riskien vakavuuden ja sen pohjalta miettisin sitten tarkemmin. Kyllä sinun jo syntyneet lapsesi ansaitsevat äidin itselleen, eli jos riski kuolla on suuri tai merkittävästi kasvanut, ehkä päätyisin sinuna aborttiin. Vaikka se pahalta tuntuisikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi