Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkö paljonko miehesi saa palkkaa entä säästöjen määrän?

Vierailija
30.09.2011 |

Mä tiesin silloin kun mies oli köyhä opiskelija vaan eipä se kerro enää. Hyvin tienaa mutta ei suostu kertomaan kuinka hyvin. Itse en ole koskaan tulotietojani pimittänyt häneltä siksi tuntuu oudolta tämä salailu. En mä mitään tarkkoja summia tarvitse mutta hieman se helpottaisi jos tietäisi onko meillä varaa remonttiin tms.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tiedän myös säästöt ja pankkitilin saldon.

Sen saldon tiedän yleensä paremmin ko se itse, koska minä maksan meidän laskut :)

Vierailija
22/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies laittaa pyynnöstä rahaa yhteiselle tilille josta maksan hänen laskunsa ja puolet yhteisistä laskuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tilillä olevat säästöt tiedän

Vierailija
24/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huolehdin kaikista peerheemme raha-asioista.

Vuosia olen joka kuukausi laittanut 500e säästöön.

Mieheni ei tiedä tuosta mitään.

Vierailija
25/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on omat tilit, joilta siirretään rahaa yhteiselle tilille tulojen mukaisessa suhteessa, joten käymme aina budjettineuvotteluja sen suhteen, mitkä on menomme ja tulomme.

Suvussani on tehty itsemurha liittyen siihen, että mies ei kertonut vaimolleen, että rahat on loppu, koska ei jotenkin kehdannut ja siitä salailusta meni asiat lopulta niin solmuun, että mies teki itsemurhan. Tämä pysyy kyllä aina mielessäni ja pidän omassa perheessä vaikka väkisin avoimen linjan raha-asioissa.

Vierailija
26/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän toki paljonko mies saa palkkaa, paljonko on säästöjä, sijoituksia, velkoja jne. Ja mies tietää minun tilanteeni.

Meillä on tavallaan omat rahat mutta silti kaikki hankinnat suunnitellaan yhdessä. Minä yleensä hoidan juoksevat raha-asiat eli laskut yms. Tätä varten on yhteinen tili omien tilien lisäksi.

Rahasta on aika turha riidellä kun naimisissa ollaan ja lapsikin on.

Vierailija
27/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota minä "hallinnoin".

Vierailija
28/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka meillä onkin omat tilit. Rehellisyys ennenkaikkea.

Vierailija
29/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käyttöoikeus toistemme tileihin, eli nettipankkiin kirjautumalla näämme toistemme tilisaldot, tilitapahtumat jne sekä voimme siirtää toiselta itselle rahaa.

Mies on säästäväisempi, minä tienaan enemmän, joten ihan balanssissa ollaan :D

Vierailija
30/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totta kai. Yhteinen talous, yhteinen lapsi joten samassa sopassa kellutaan ;)

Vierailija
31/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni matkstaa työkseen ja joudun avaamaan kaikki hänenkin postit yms. Lisäksi maksan laskut yhteiseltä tililtämme. Mieheni tuskin tietää minun palkkaani, kun ei ole koskaan avannut postia saati maksanut laskuja.

Vierailija
32/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tosiaan olla niin, että mies ei kerro tulojaan omalle puolisolleen?! Onhan se yhteinen asia yhteisessä perheessä yhteisen kodin remonttia suunnitellessa jne.

Tsiisus. Uskomatonta!

Kyllä me on laskettu rahamme aina yhdessä, kun on mietitty miten pajon on varaa säästää jne ja yhteisiä kuluja varten on yhteinen tilikin johon molemmat laittavat rahaa ja joka näkyy kummankin verkkopankissa.

Vierailija
33/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan tiedä. Eikä hänkään tiedä minun tulojani. Olemme naimisissa, mutta meillä ei ole yhteisiä lapsia. En edes haluaisi tietää, paljonko hän syytää rahaa aikuisille lapsilleen. Pieni summa se ei ole, joten tulot täytyvät olla suuret. Mies on yrittäjä, joten selkeää kuukausipalkkaa hän maksaa itse itselleen.

Minä maksan perheen laskut, paitsi sähkölaskun maksaa mies. koska käyttää sähkösä eniten. Ostan myös ruuan, mutta joskus mies tuo töistä tullessaan jotain pientä.

ies maksaa talon korjauksia, remonttia ym., molemmat maksavat oman autonsa käyttö- ja huoltokustannukset. Molemmilla on oma asunto, mutta asumme minun omakotitalossani. Siksi minä hoidan juoksevat kulut.

Haluan olla ehdottoman riippumaton miehestä. Siksi haluan pitää omat lankani käsissäni. Omaisuutta on molemmilla, mutta kumpikaan ei tiedä toisen omaisuuden rahallista arvoa. Tietenkin meillä on avioehto.

Ja nyt kun joku kuitenkin epäilee, että meilläl on platoninen suhde, voin kertoa, että olemme todella rakastuneita. Raha-asiat eivät kuulu siihen, ne ovat täysin eri asia. Meidän ei tarvitse koskaan puhua rahasta, saati riidellä siitä. Minun raha-asiani eivät kuulu hänelle, eikä minua voisi vähempää kiinnostaa hänen rahansa.

Vierailija
34/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus alkuaikoina on sovittu mitä kumpikin maksaa, ja sama sopimus on jatkunut avioliitossa.

Molemmat ollaan ihan hyvätuloisia, ja kummallekaan ei niin väliä mitä maksellaan.

Luulen että mies ajattelee että hän ei halua kauheasti tuloillaan mulle kehua, koska tienaa huomattvasti enemmän kuin minä. Meillä on siis n.100 000 vuosituloissa eroa. Mutta ei mies koskaan anna mun osallistua ulkomaanmatkojen ym kustannuksiin.

Vierailija
35/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on yrittäjä ja hänellä on pajon mutakin tuloja esim. vuokratuloja. En tiedä yhtään paljonko hänellä on säästöjä tai edes mihin niitä on talletettu. Ainakin sveitsiläisestä oankista tulee tiliotteita. Jos miehelle tapahtuu joskus jotain, toivon että hänen lakimiehensä on hyvin perillä asioista, muuten voi mennä minulla sormi suuhun.

Vierailija
36/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

löytyy yleensä keittiön työtasolta missä on muutkin postit, ja pyörivät siellä kunnes jaksan arkistoida ne (tai heittää takkaan). Ja mies yleensä kertoo jos saa bonuksia tms. Eli ei salailua. En kylläkään ole ihan varma paljonko hänellä on säästössä, jotain tuhansia kuitenkin. Ei ole kovin säästäväinen mutta ainakin joskus mainitsi jonkun summan. Ei ole tarvetta kysellä, mulla on omaakin rahaa. Meillä on omat tilit joilta kumpikin hoitavat yhteisesti sovitusti tietyt laskut ja yhteiset menot, about puoliksi.

Vierailija
37/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni maksaisi minun tai perheen matkat. Tuntuisi että jään kiitollisuudenvelkaan kun toinen on "omistaan" tarjonnut jotain meille. Huh!

Tiedän kyllä ihan lähipiirissä perheitä jotka arpoo senkin kumpi ostaa ruokapöydän ja kumpi tuolit siihen (ja tietty valitseekin itse mieluiset kun maksaa) mutta en kestäisi sellaista!

Meillä kaikki on yhteista koska nollasta on aloitettu ja yhdessä kaikki hankittu. Vaikka tienaankin 1/3 perheen tuloista teen kyllä vähintään puolet sen eteen! Toisaalta, säästöön ei jää mitään (ts tämä talo on meidän "säästöpossu") käteistä joten ihan turha edes aloittaa sellaista "kulutili" järjestelmää. Jos rahaa kertyy niin reissataan, muuta säästökohdetta ei ole

Vierailija
38/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä. Hoidan kaikki perheen raha-asiat nettipankissa, joten tiedän kyllä tarkkaan, mitä sinne kulloinkin tulee :).

Vierailija
39/43 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta meillä molemmilla on asiasta käsitys. Seurustellaan nyksän kanssa, tai kahden asunnon avoliitossa asutaan, miten sen nyt kukakin määrittelee. Kyllä me yleensä saman pöydän ääressä illalla syödään ja samassa sängyssä nukutaan, jos se on yhteiselon määre :) Tulot on selvillä, ne on about yhtä isot. Yhteisiä esim. arkeen ja asumiseen liittyviä laskuja ei näissä olosuhteissa käytännössä juuri ole. Ostokset ja ruuanlaiton hoitaa se, jonka hallinnoimassa asunnossa ollaan (alle km väliä asunnoilla). matkat ym. sovitaan erikseen, mökki/vapaa-ajanasunto on miehen ja kuittaan oloani ruoka- ja viiniostoksilla, siivoamisella, tiskaamalla, ruuanlaitolla jne. Miehen lasten olemiset maksaa mies ja silloin ollaan jo tilojenkin takia miehen luona. TAi sitten minä kotonani. Mies omistaa jkv osakkeita, onpa niiden määrän ja laadun avoimesti kertonut vaikka en niistä erityisen kiinnostunut olekaan. Samoin hän tietää paljonko mulla on aasuntolainaa jne.

Yleisesti ottaen mies on avoimempi kuin minä. Tähän vaikuttanee henkilöhistoriat: olen enemmän tottunut hoitamaan asioita itsekseni kuin hän.

Vierailija
40/43 |
25.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mies ei halua rahasta avoimesti keskustella.. sama oli exällä. Tiedän palkan suunnilleen ja asumiskulut yms laskut, mutta miehellä se periaate että jokainen aikuinen elättää itsensä ja yhteisiä rahoja ei ole eikä tule. Omasta mielestäni ne voisi olla ihan yhteisiä tai ainakin julkisia, mutta miehen mukaan hänen ei tarvitse elättää ketään .. itse saa noin tonnin enemmän kun minä ja matkustelee yksin.. asiasta monet kerrat riidelty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi