Tiedätkö paljonko miehesi saa palkkaa entä säästöjen määrän?
Mä tiesin silloin kun mies oli köyhä opiskelija vaan eipä se kerro enää. Hyvin tienaa mutta ei suostu kertomaan kuinka hyvin. Itse en ole koskaan tulotietojani pimittänyt häneltä siksi tuntuu oudolta tämä salailu. En mä mitään tarkkoja summia tarvitse mutta hieman se helpottaisi jos tietäisi onko meillä varaa remonttiin tms.
Kommentit (43)
Ja millainen suhde on jos ei ole luottamusta?
Meillä puhalletaan yhteiseen hiileen, eli rahat ovat yhteisiä. Tietysti.
En suostuisi jatkamaan suhdetta, jos mies alkaisi salailemaan asioita. Se viestisi niin suurista ongelmista suhteen perusasioissa, että jos mies ei siitä tinkisi, niin se olisi morjens tilanne.
palkkaerittelyt tulee kotiin ja avatut kirjeet on tuossa pöydällä. Säästötkin tiedän tällä hetkellä tarkasti, tarvittiin lainahakemukseen, muuten en tietäisi eurolleen (enkä sillä tiedolla mitään teekään).
meillä yhteinen nettipankki, minä maksan laskut ym ja käytän rahaa, omia tuloja mulla ei ole. Miehellä ei ole säästöjä.
Vaikka meillä omat tilit onkin. Isoihin hankintoihin osallistutaan aina molemmat.
mutta hän itse ei taida tietää. Minä hoidan meillä kaikki raha-asiat : )
Mieheni palkan tiedän suunnilleen, tai olen voinut arvata noin kymppitonnilleen vuodessa, mutta mitään muita raha-asioita en tiedä, enkä haluakaan tietää. Meillä on omat tilit ja pysyy.
Maksamme kulut suunnilleen puoliksi ja jos ostamme omaan kotiimmi jotain suurta, mietimme ensin, että mitä se saa maksaa jne. Lasten kulut maksetaan suunnilleen puoliksi.
Haluan itse vastata omista rahoistani.
Minä olen meistä kahdesta rikkaampi. Mies maksaa omista rahoistaan omat menonsa, niihin en halua osallistua.
TULOT ON IHAN JULKISTA TIETOA!VOIT KYSYÄ VAIKKA TANGOPRINSSIN EUROT JOS HALUUT =)
tiedän. Meillä on omat tilit ja rahat, mutta tietysti puhutaan avoimesti raha-asioista, naimisissa kun ollaan.
Mutta jos teillä on eri tilit ja miehesi haluaa pitää saldonsa salaisena, pidä sinäkin.
Ja kun mietitte remonttia, kysyt mieheltäsi, onko hänellä varaa maksaa xx euroa. Ei sun tartte tietää, mikä miehen saldo on, osaa se mies itsekin laskea, onko hänellä varaa osallistua tietyllä summalla vaiko ei.
Olemme aviopari, elämme yhdessä, taloutemme on yhteinen, tilimme on yhteine. Yhdessä tät perhettä pyöritetään.
No bruttoa en teidä, neton juu. Tai olishan se helppo laskea kun tiedän veroprossan.
ja kuinka paljon MEILLÄ on säästössä. Miksi teillä, PERHEENÄ on erilliset rahat? En tajua.
Meillä kaikki raha menee tasan yhdelle tilille, josta maksetaan laskut ja josta ostetaan kaikki ja jolta siirretään yhteiselle tilille rahaa.
Olisi tosi hankalaa alkaa jakaa euroja perheen sisäisesti. Tuntuu vielä älyttömmältä, että mies voisi säästää jostain omiin tarkoituksiinsa!
ei saa palkkaa, hän on yrittäjä. En tiedä, paljonko tienaa enkä tiedä säästöjen määrää. Meillä mies hoitaa raha-asiat. Kertoo kyllä jos kysyn. Rahat ovat tässä taloudessa yhteiset.
suunnilleen. Säästöjä miehellä ei ole kun kuukauden palkka menee aina laskuihin.
Tiedän brutot ja netot, kuinka paljon pankkitilillä ja mihin sijoittanut. Ihan avoimesti meillä puhutaan raha-asioista.
Mä en oikeasti tiedä mikä tuota miestä vaivaa kun haluaa salata, onko kotoa opittua vai mikä taustalla.
Tuntuu typerältä senkin vuoksi että monta vuotta minä olin perheen elättäjä, mies asui mun omistamassa asunnossa osallistumatta asumiskuluihin jne. Nyt sitten ilmeisesti keräilee rahoja johonkin omiin tarkoituksiinsa, enää ne rahat ei ole yhteisiä kun hän luultavasti tienaa enemmän.
ap
tuntuisi tosi erikoiselta, etten tietäisi. Meillä on raha-asioiden ym. suhteen todella avointa. Meillä on omat erilliset tilit ja sitten yksi yhteinen säästötili. Mies ei näe mun tilin saldoa enkä minä hänen, mutta kysymällähän tuo aina selviää.
Mutta työstään mies ei koskaan kerro kirveelläkään. Ei halua jostain syystä. Siis ihan yleistä läpinää että firman pikkujoulut on tulossa, oli kiva päivä töissä tms. mutta ei koskaan kerro, mitä siellä töissä konkreettisesti tekee.
Miehen kanssa yhdessä aina mietitään palkkatoivetta kun toinen hakee töitä. Tottakai tiedetään toistemme palkat.
Kumpikin tietää tarkkaan toisen rahatilanteen vaikka minä yleensä hoidankin enemmän raha-asioita. Pyydän miehen nimissä oleville säästöille tarjoukset pankista (jopa anopillekkin hommaan tarjoukset ja eri vaihtoehdot sijoituksille joista yhdessä valitan paras) jne mies vain soittaa pankkiin ja kertoo minkä tilin ym valitsee. Mies hoitaa osakkeisiin sijoittamisen, tosin yhdessä neuvotellaan mitä ostetaan ja mihin hintaan.
Oletko kysynyt mieheltäsi miksi ei halua kertoa ansioistaan ? Pelkääköhän että halat tuhlata lisääntyneet tienestit jos niistä kertoo ? Muuta selitystä en sitten keksi kuin haluaa jemmata rahaa piiloon varalle tai ei ole enää oikein sitoutunut olemaan yhdessä ?
meillä on yhteistä rahaa ja omaa rahaa. Omalla rahalla voi käydä kaupassa tai kampaajalla tai ostaa vaatteita, mutta sekin on tavallaan yhteistä rahaa. Pidämme vain ne rahat omilla tileillämme.
Hoidan meidän perheen kaikki raha-asiat, sekä arkistoin palkkakuitit, verokortit jne.
Mieheni on ulkomaalainen expatti, eikä vielä puhu suomea. Edellisessä asuinmaassa olin itse alussa kielitaidoton ja mies hoiti kaikki raha-asiat -minä kuitenkin palkkakuittien arkistoinnin.
Mies on töissä, minä kotiäiti ja kaikki rahat yhteisiä.