Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on matkustellessa ollut pelottavin paikka, missä olet ollut?

Vierailija
29.09.2011 |

Ja miksi siellä oli pelottavaa?

Minä kammoksun kaikkia asemia isoissa kaupungeissa (tuli tämä aihe mieleen tuosta Mellunmäen aseman vatvojasta). Pelkään siis myös Helsingin rautatieasemaa, varsinkin alinta kerrosta, myös Helsingin metroasemia, vaikka niissä en ole paljoa liikkunutkaan. Ulkomaille lähtiessä ja hotellia valitessa tarkistan aina, ettei se ole ihan aseman nurkilla. En oikein tiedä, mitä näissä eniten pelkään, ehkä mahdollisten narkkareiden käytöstä tms. Kaikista eniten olen pelännyt Budapestissa jollakin epämääräisellä metroasemalla, jossa olimme ilta-aikaan pimeässä, siellä haisi pahalle ja oli todella outoja "hiippareita" liikkeellä.

Erikoista tässä pelossani on ehkä se, että isäni on ollut ikänsä VR:llä töissä ja ollessani pieni matkustimme useasti junalla pitkin poikin Suomea, kun päästiin ilmaiseksi :)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asemilla ja joskus yöllä.

Vierailija
2/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on oikeasti pelottanut on Miamin liepeillä, kuubalaiskorttelit pikku Havannassa, palavia rengaskasoja ja muuta protestointia. Liittyi johonkin pienen pojan huoltajuuskiistaan tms. oli pitkään otsikoissa se juttu, mutta en enää muista tarkemmin. Onneksi ei ollut ihan mellakka siinä vaiheessa, kun siellä olimme, ihan riittävän pelottava jo minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

assan seudulla. hassua, entinen kotikaupunki ja pelottaa.

Vierailija
4/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä on oikeasti pelottanut on Miamin liepeillä, kuubalaiskorttelit pikku Havannassa, palavia rengaskasoja ja muuta protestointia. Liittyi johonkin pienen pojan huoltajuuskiistaan tms. oli pitkään otsikoissa se juttu, mutta en enää muista tarkemmin. Onneksi ei ollut ihan mellakka siinä vaiheessa, kun siellä olimme, ihan riittävän pelottava jo minulle.

toi on just jotain tollasta, jota pelkäisin myös ihan sikana ja näen painajaisiakin usein jostain tuon tyyppisestä. Ja jatkan vielä, että tavallaan pelkään myös suurkaupunkeja jollain tavalla ihan ilman mitään asemia ja muuta ihmeellistä, mutta silti harrastan kaupunkilomia, joku viehätys niissä kuitenkin myös on. ap

Vierailija
5/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

narkkari roikkumaan kimppuumme tavarasäilytyksessä, odotti, että olismme maksaneet lokeron vuokran,että olisi sitten voinut pölliä koodikuitin automaatista. Paikalle sattui sitten passipoliisi, joka ryhtyi jututtamaan heppua sen aikaa kun me hoidimme kamamme lokeroon ja häivyimme. Mutta sitten taas Lontoossa yhdellä metroasemalla kun pähkimme lippuautomaatin kanssa (halusi kolikoita ja meillä oli vana setelirahaa) roskiksen takaa könysi sellainen kaksimetrinen narkkari ja kysyi meiltä mihin halutaan, osti liput, maksoi omilla kolikoillaan, nappasi multa kädestä 5 puntaa ja antoi vielä vaihtorahat:) Silloin tajusin, että ei ole hyvä aina arvioida vaan ulkonäön pohjalta ihmisiä.

Vierailija
6/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Tunisiassa (joo, alle kaksikymppisenä tyttökaverin kanssa ei ole ehkä Tunisia se paras matkakohde) taksi ajoi meidät sivukadulle ihan eri paikkaan kuin olisi pitänyt. Mulla oli onneksi taksiraha (kutakuinkin sopiva summa) nyrkissäni, iskin sen kojelaudalle ja me lähdettiin karkuun. Lisäksi onneksi omaan hyvän suuntavaiston, tiesin kutakuinkin missä ollaan ja me sitten vaan käveltiin sieltä hotellille.

Sitten taas toisen kerran sattui Norrköpingissä. Ilta, tarvitsimme automaatilta rahaa. Automaatti sijaisti kävelykadulla, mies ja lapset jäi kävelykadun päähän odottamaan autoon. Kun siitä sitten kävelin automaatille, ehkä tuollaisen muutaman sadan metrin matkan), joku mies juoksi kadun toiselta puolen ja tönäisi minua voimakkaasti, ihan tuosta noin ykskaks vaan. Onneksi en kaatunut ja mies jatkoi juoksuaan eteenpäin. En vieläkään tiedä mitä tapahtui ja miksi, mitä yritti. Mieheni ei tätä nähnyt. Kävin sitten kyllä nostamassa rahat ja kävelin takaisin autolle. Se oli pelottavaa.

Mutta en kyllä pelkää juuri missään, olen matkustellut tosi paljon.

Vierailija
7/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli hillitön myrsky, lentokoneella vaikeuksia laskeutua. Sen jälkeen piti vielä ajaa kauas Reykjavikista, tuuli niin että iso maastoauto heilui ja meinasi tuulen takia välillä ajautua tieltä :/

Vierailija
8/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pahimmat kauhukuvat ovat olleet taksimatkoilla.

Pahin oli Latviassa. Menimme taksin kyytiin ja heti huomasin että kuskilla ei ollut ihan kaikki kunnossa. Hän ajoi ikkunat auki ja voiteli naamaansa jatkuvasti sellaisella kylmägeelillä. Hän huohotti ja vapisi ja ajoi kuin mielipuoli.

Toki olin tottunut latvialaiseen ajotyyliin, mutta tämä meni yli. Aivan päätöntä menoa ja torven soittoa. Näin hänen taskussaan aseen.

Pääsimme kuitenkin lentokentälle ja poistuimme nopeasti maksen juuri sen mitä pyysi.

Toinen ahdistus oli Venäjällä. Olin kyllä tilannut auton ennakkoon, mutta kuski ei silti oikein tiennyt tai ei halunnut tietää minne piti ajaa. Hän ajoi minut (olin yksin) hylätyn taloraunion taakse ja pysähtyi siihen. Silloin "hieman" arvelutti. Soitin paikalliselle työkaverille ja hän puhui kuljettajalle. Pääsin perille lopulta.

Näitä on monia mutta nuo jäi päälimmäisenä mieleen.

Vierailija
9/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bogota oli aika hurja paikka 1980-luvun lopussa. Siellä sai pelätä jopa poliiseja jotka yrittivätkin ryöstää allekirjoittaneen kesken baari-illan. Seurassani ollut Haitin kultturiattasea pelasti tilanteen.

Vierailija
11/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielikurssilla Etelä-Englannissa. Mutta tilanne oli kamala. Olin yksin rannalla kun kaverit olivat Pariisin retkellä. Yksi oudon näköinen hiippari tuijoitti hievahtavatta minua rantakadulta käsin kun istuin ottamassa aurinkoa. Tuli epämukava olo, ja lähdin pois. Tyyppi lähti seuraamaan, kulki mun perässä ainkin puoli tuntia, pysähtelin välillä, vaihdoin suuntaa, jäin väkijoukkoon seisoskelemaan mutta aina perässä. Pelkäsin ihan sikana, en uskaltanut hypätä bussiin että ei olisi seurannut majapaikkaan asti. Luojan kiitos sain karistettua hänet yhdessä rantakadun vessassa, josta oli takaovi ulos. Kun olin jo turvassa, näin pitkältä kun äijä säntäili sinne tänne kun etsiskeli mua. Mietin pitkään että olinkohan säästynyt raiskaukselta tai murhalta...

Ajatuksen tasolla (en ole koskaan käynyt) pelottavat slummit ja kehitysmaiden suurkaupungit. Asemia en ole koskaan kokenut pelottaviksi, siellä yleensä liikkuu niin paljon väkeä että ainakin teoriassa olisi helppo saada apua.

Vierailija
12/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnelma oli kouriintuntuvan väkivaltainen. ja minä olen huuhaillut kaikenlaisilla asemilla euroopassa öisinkin ja ollut mellakassa vahingossa mukana.

Vierailija
13/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää koskaan kumpaankaan.

Vierailija
14/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin Kaliforniassa lomalla, kun viimeisenä päivänä iski maanjäristys, ei se sinänsä ollut mikään kova järistys, mutta silti..

Toisen kerran oltiin miehen siskon häissä USA:n keskilännessä (häät pidettiin sulhasen kotipaikassa), sulhanen halusi esitellä meidän perheen + appivanhemmat vanhemmilleen ja mentiin heille kylään (sellanen maatila). Jossain vaiheessa iltaa alkoi tornadosireenit soimaan ja me mentiin sellaseen myrsysuojaan/tornadosuojaan tms. Talli, navetta ja talo jäi pystyyn. Lato + kanala meni taivaan tuuliin, samoin kuin naapuri tila. Eli läheltä liippasi.

Kerran oltiin miehen + kaveri pariskunnan kanssa reppureissaamassa Aasiassa ja lähdin kaverin kanssa yksin "seikkailemaan" Tokion iltaan. Meitä alkoi joku pipipää seuraamaan metrossa ja seurasi hotelliin asti. Oikeesti pelotti se hiippari.

Vierailija
15/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johannesburgissa melkein joka paikassa mutta erityisesti bussiasemalla, joka on valtava maanalainen parkkihalli jossa oltiin ainoat valkoihoiset. Loistettiin joukosta niinkuin kirkasvalolamppu, että hei tulkaa ryöstämään meidät...

Vierailija
16/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun olimme baarissa yöllä kaverini kanssa ja kaverini sitten lähti jonkun jätkän mukaan ja jätti mut yksin sinne baariin. Kotimatka baarista oli suht pitkä ja "vaarallista" tietä pitkin. Tällä samalla tiellä oltiin juuri pari iltaa aiemmin puukolla uhaten ryöstetty pari tyttöä. Taksiin ei ollut varaa ja hiukkasen pelotti kävellä kotiin takaisin.

Asuimme siis samassa asunnosaa ja puhuttu, että kotimatka tehdään sitten yhdessä.

Kotisuomessa en ole koskaan öisin pelännyt, vaikka onkin monessa paikassa tullut heiluttua. Tuolla Englannissa kyllä oikeasti pelkäsin. En tiedä miksi.

Vierailija
17/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun alkoi israelilaisten pommeja sataa niskaan.

Muuten se ei ole pelottava paikka laisinkaan. Ennen 2006 ja sen jälkeen olen käynyt kymmisen kertaa.

Vierailija
18/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tietää että ei ole varaa liukastella ja vastaantuleville autoillekaan ei ole paljon tilaa.

Vierailija
19/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurrikaanissa Bermudalla ja junasta lähtiessä Pieksämäen asemalla

Vierailija
20/29 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme