Oletko ymmärtänyt facebookin väärin? Aika moni vastustaja on!
Ei facessa tarvitse kertoa kaikkea elämästään, mutta minä ainakin ilahdun kun kuulen vanhoista tutuista tai kaukana asuvien serkkujen uusista lapsista ja arjesta. Vähän kun saisi tekstarin, jossa kerrotaan mitä kuuluu. Voi myös kirjoittaa heille privana ja usein sieltä tulee kutsuja ihaniin illanistujaisiin, kirjakerhomme iltoihin ja muutoksia lapsen menoihin tms. Osa suvusta asuu kaukana ja on kiva seurata heidän elämäänsä facessa.
Ei se ole mikään ekshibistionistien palsta, jossa järkevät ihmiset kertovat kaiken mitä et ikinä halunnut tietää heidän elämästään. Mulla on monta kaveria, jotka eivät koskaan kirjoita mitään statuksia, mutta privameiliä ja kutsuja kyllä.
Ainakin mun sosiaalinen elämä on herännyt ihan uuteen kukoistukseen faceen liittymisen jälkeen ja on niin helppoa laittaa viestiä useammalle kerrallaan, että lähetäänkö vanhat duunikaverit vaikka syömään kaupungille, kuin yrittää bongata uusia meiliosoitteita tai numeroita.
Suosittelen. Jokainen voi tehdä facesta omanlaisen kokemuksensa.
Kommentit (13)
paitsi että JOTKUT kyllä kertovat siellä vähän liikaakin. Mutta eipähän noita jorinoita tarvitse lukea jos ei kiinnosta.
Itse ihmettelen eniten sitä käsitystä, että jos on FB:ssa, ei harrasta mitään muuta elämää tai ettei pidä kehenkään "aidosti" yhteyttä, ainostaan "epäaidossa" nettimaailmassa. Minusta tämä kertoo vain siitä, että ihminen ei hallitse sosiaalisen kanssakäymisen monimuotoisuutta.
mitä sellaista kirjoittelisin kenellekään, että haluaisin kaikkien muiden "kavereiden" näkevän. Mulla on ihan eri jutut nuoruudenystäville, työkavereille, sukulaisille jne.
juuri sitähän ap yritti selittää.
Ulkomailla asuvana sitä kautta on kiva pitää melkein reaaliaikaista kontaktia Suomessa asuviin tuttuihin ja sukulaisiin - olen löytänyt uudelleen vanhoja luokkakavereita, tuttuja ja sukulaisia, joita viimeksi olen nähnyt ehkä 30 vuotta sitten. Uusia kavereita siihen päälle. Ryhmiä, joiden kautta on löytynyt uusia harrasteita ja tapahtumia.
Ei minulla ole muuta kuin myönteistä sanottavaa Naamasta.
lisäksi moni hokee, ettei ole aikaa olla facebookissa. Ei mun ainakaan ole apkko siellä tuntikausia joka päivä päivystää :) nopeampaa siellä tavoittaa useamman ihmisen kerralla, kuin esim. että nauttais jokaiselle tekstiviestin.
Ei facessa tarvitse kertoa kaikkea elämästään, mutta minä ainakin ilahdun kun kuulen vanhoista tutuista tai kaukana asuvien serkkujen uusista lapsista ja arjesta. Vähän kun saisi tekstarin, jossa kerrotaan mitä kuuluu. Voi myös kirjoittaa heille privana ja usein sieltä tulee kutsuja ihaniin illanistujaisiin, kirjakerhomme iltoihin ja muutoksia lapsen menoihin tms. Osa suvusta asuu kaukana ja on kiva seurata heidän elämäänsä facessa.
Ei se ole mikään ekshibistionistien palsta, jossa järkevät ihmiset kertovat kaiken mitä et ikinä halunnut tietää heidän elämästään. Mulla on monta kaveria, jotka eivät koskaan kirjoita mitään statuksia, mutta privameiliä ja kutsuja kyllä.
Ainakin mun sosiaalinen elämä on herännyt ihan uuteen kukoistukseen faceen liittymisen jälkeen ja on niin helppoa laittaa viestiä useammalle kerrallaan, että lähetäänkö vanhat duunikaverit vaikka syömään kaupungille, kuin yrittää bongata uusia meiliosoitteita tai numeroita.
Suosittelen. Jokainen voi tehdä facesta omanlaisen kokemuksensa.
varsinkin näin kotiäitinä on toi mukava kun on päivän aikan muitakin aikuiskontakteja, edes Facessa.
tai entiset työkaverit yms.
Olen tietoisesti pitänyt kaveripiirin pienenä. Minua ei kiinnosta tippaakaan, mitä 30 vuotta sitten viimeksi näkemälleni koulukaverilleni kuuluu.
Muutama velvollisuuskaveri on, mutta he eivät näe päivityksiäni.
Ulkomailla asuvana sitä kautta on kiva pitää melkein reaaliaikaista kontaktia Suomessa asuviin tuttuihin ja sukulaisiin - olen löytänyt uudelleen vanhoja luokkakavereita, tuttuja ja sukulaisia, joita viimeksi olen nähnyt ehkä 30 vuotta sitten. Uusia kavereita siihen päälle. Ryhmiä, joiden kautta on löytynyt uusia harrasteita ja tapahtumia.
Ei minulla ole muuta kuin myönteistä sanottavaa Naamasta.
sen possella on ihan omat sivut, omat jutut ja tieto kulkee valonnopeudella kaikille. Ei ne kirjoittele kuin harvoin yleisesti niiden kalajuttuja, mutta koska ne tykkää siitä kuin hullupuurosta ne talvellakin kirjoittelee kalajuttuja ja muistelee jotain jigiä, joka jäi jonnekin. Kadehdittavan yhteisöllistä.
Pitäispä pykästä kavereille ja tutuille myös kotiäiti sivut, jossa vois jutella vauvankakoista ja ruokailusta ja muusta, josta muut ei niin lämpene.
FB on tehty sitä varten, jotta ilkeät ihmiset voisivat juoruta toisista ihmisistä, ja valikoida joukostaan lisää sellaisia, joita kohtaan ei olla kuin puoliksi ystävällisiä, mutta joista puhutaan paskaa selän takana.
Facebook on kuin suunniteltu niin, että mitä ilkeämpi, pahantahtoisempi, juoruilevampi, sosiaalisia pelejä pelailevampi, pyrkyrimpi ihminen on, sitä enemmän hän kyseisestä virtuaalimaailmasta nauttii.
(en ole facessa) että kun töissä en ole koneen ääressä ja muutenkin tekee tiukkaa ehtiä katsoa edes tärkeimmät asiat koneelta illalla, niin onko järkeä sitten olla siellä jos ei ehdi kunnolla käydä. Siis miten ylläpitää mitään omia juttuja saati seurata, vastata muille? Kertokaa te onko järkeä.
FB on tehty sitä varten, jotta ilkeät ihmiset voisivat juoruta toisista ihmisistä, ja valikoida joukostaan lisää sellaisia, joita kohtaan ei olla kuin puoliksi ystävällisiä, mutta joista puhutaan paskaa selän takana.
Facebook on kuin suunniteltu niin, että mitä ilkeämpi, pahantahtoisempi, juoruilevampi, sosiaalisia pelejä pelailevampi, pyrkyrimpi ihminen on, sitä enemmän hän kyseisestä virtuaalimaailmasta nauttii.
OLET VAINOHARHAINEN. Minä en ainakaan juorua fesessä ikinä. Livenä usein.
"niin onko järkeä sitten olla siellä jos ei ehdi kunnolla käydä. Siis miten ylläpitää mitään omia juttuja saati seurata, vastata muille? Kertokaa te onko järkeä."
Ei siellä ole mitään minimiä. Käyt sen verran kun käyt, vastaat kohteliaasti jos joku lähettää sulle privaa ja niin pitkään kuin ehdit. Mä en saa privaviestejä kuin ehkä kerran viikossa, jos sitäkään ja roikun siellä työni puolesta koko ajan.
Esim. lomilla mä katson sen kerran viikossa ja jos jollain on oikeaa asiaa, soittaa. Fese viestit voi hyvin oottaa siihen kun on aikaa.
Kun asuin vielä sinkkuna, sain pariin otteeseen ihan käytännön pika-apua Naaman kautta, oli kyse sitten sähkövempaimesta, sulaketaulusta tai muusta kotiin liittyvästä jutusta. Munkin kaveripiirissä on porukkaa ammatillisesti laidasta laitaan, eli löytyy lääkäristä putkiasentajaan :)
Ja mikä hauskinta, niitä Naamassa löydettyjä vanhoja tuttuja/sukulaisia on sannut tavata ihan oikeassakin elämässä!
t. viitonen ulkomailta
mitä sellaista kirjoittelisin kenellekään, että haluaisin kaikkien muiden "kavereiden" näkevän. Mulla on ihan eri jutut nuoruudenystäville, työkavereille, sukulaisille jne.