Lapsen ystävän äiti lähetti laskun
Tytön ystävän perhe pyysi tyttöa mukaan syyslomalle, lomaseuraksi heidän tytölleen. Nyt perheen äiti lähetti laskun sähköpostilla, mikä olisi minun tytön osuus mökin vuokrasta. ????
Oli jakanut mökin vuokran 4:llä ja lisännyt siihen oletetun ruokamenot. Taitaa jättää lapsi mökkeilyn väliin.
Onko tämä tavallista? Tämä tytön kaveri on ollut meidän mukanamme lapissa ja myös kesälomamatkoilla, enkä ikinä ole edes ajatellut että pyytäisin rahaa tai he olisivat maksaneet oman lapsensa menoja.
Kommentit (49)
Lapsen ystävän äiti lähetti laskun
Vierailija - 29.09.11 08:52 (ID 13491028)
Tytön ystävän perhe pyysi tyttöa mukaan syyslomalle, lomaseuraksi heidän tytölleen. Nyt perheen äiti lähetti laskun sähköpostilla, mikä olisi minun tytön osuus mökin vuokrasta. ???? Oli jakanut mökin vuokran 4:llä ja lisännyt siihen oletetun ruokamenot. Taitaa jättää lapsi mökkeilyn väliin. Onko tämä tavallista? Tämä tytön kaveri on ollut meidän mukanamme lapissa ja myös kesälomamatkoilla, enkä ikinä ole edes ajatellut että pyytäisin rahaa tai he olisivat maksaneet oman lapsensa menoja.
Vaan reippaasti lähetät sähköpostin takaisin, ja laitat siihen, että oletko tosissasi? Ettehän tekään maksaneet mitään XX:n lomasta Lapissa meidän kanssamme, eikä olisi tullut mieleenkään karhutakaan moisia.
Käyttörahaa laitat tietenkin tyttäresi mukaan.
Voi olla, että hermostuvat, mutta so what. Tuollaisten mölöpäiden koulutus on kansalaisvelvollisuutesi.
TOKI jos tämä olisi ihan eka kerta, kun lapset lomailevat noin, sen kulujen jakamisen voisi sopia. Mutta kun tuo tyttärenne kaveri JO ON lomaillut teidän kanssanne ilman mitään transaktiota, niin onhan se nyt hitto ahneutta ja typeryyttä unohtaa vastavuoroisuus.
Mene helvettiin siitä pälättelemästä, äläkä kommentoi, jos et jotakin aloitusta usko. Ihan evvk, onko nää totta vai ei, tämä on hupia ja ajanvietettä.
Sen ymmärrän että huvipuistorannekkeisiin, laskettelulippuihin jne pyydetään rahaa, mutta että mökin vuokraan ja ruokaan LOL
meidän lasetn kaverit ovat usein mukana mökillä tai asuntovaunulla, mutta matkoista/asumisesta/ruuasta ei koskaan tulisi mieleenkään veloittaa. Lasketteluliput ja huvipuistoliput ovat asia erikseen. Tai sitten ulkomaanmatkasta velottaisin tietenkin
Tosiaan jo kutsuessa tai ehdotettaessa pitää kertoa, että miten kulut jaettaisiin. Ei vasta jälkeenpäin.
virhe on, ettei kertonut kutsuessaan että aikoo laskuttaa tyttöänne. Sinänsä minusta hänellä on oikeus ajatella että mukana oleva vieras lapsi maksaa osuutensa, ihan niin kuin mukana oleva vieras aikuinenkin maksaisi.
Meillä tämä menee aina niin, että kutsutun vanhemmat tarjoutuvat maksamaan osan kuluista, ja yleensä kutsuja ilmoittaa, että voi ei, ei tietenkään tarvitse :-). Mutta aina se joka kustutaan toisen ksuatnnukselle mukaan jonnekin, tarjoutuu ja on ihan oikeasti valmis osallistumaan kuluihin.
Ap voisi nyt esim. kysyä, että kävisikö että maksatte vain tytön ruokakulut, kun muuta lisäkuluahan hänestä ei tule ja kaverikin pääsi kesällä mukaanne ilmaiseksi. Voithan myös selittää, että teillä rahat vähän tiukilla niin tyttö ei taida voida lähetä mukaan jos hinta nousee noin isoksi. Minä yrittäisin kyllä säilyttää hyvät välit lapsen hyvän kaverin perheeseen enkä alkaisi tuossa(kaan) tilanteessa ilkeillä sen enempää.
Tytön ystävän perhe pyysi tyttöa mukaan syyslomalle, lomaseuraksi heidän tytölleen. Nyt perheen äiti lähetti laskun sähköpostilla, mikä olisi minun tytön osuus mökin vuokrasta. ???? Oli jakanut mökin vuokran 4:llä ja lisännyt siihen oletetun ruokamenot. Taitaa jättää lapsi mökkeilyn väliin. Onko tämä tavallista? Tämä tytön kaveri on ollut meidän mukanamme lapissa ja myös kesälomamatkoilla, enkä ikinä ole edes ajatellut että pyytäisin rahaa tai he olisivat maksaneet oman lapsensa menoja.
No en minäkään usko että tuo aloitus olisi totta, mutta jos noin joskus kävisi, niin laittaisin vaan takaisin viestin, että meidn XX ei nyt pääsekään lähtemään. Ja asiasta ei tarvitsisi puhua sen enempää. Eikä heidän tyttyönsä tietenkään tulisi mukaan tulevaisuudessa.
Itse en kehtaisi pyytää edes ruokamenoja maksettavaiksi. Se syökö yksi pikkutyttö enemmän sitä kotitehtyä ruokaa, niin ei tunnu monellakaan missään. Ja jos on talous niin tiukalla että tuntuu, niin ei kannata pyytää kavereita mukaan.
Jos meidän tyttö lähtisi joidenkin matkaan, niin ensinnäkin he olisivat pakosti niin hyviä perheystäviä, että ei tarvitsisi miettiä noita asioita.
ottaen huomioon, että heidän lapsi ollut teidän matkassa ilman mitään laskutusta. Taitaa olla insinööri- tai juristiperhe. Sääli lapsesi puolesta, mutta itse en olisi tekemisissä tällaisten nihilistien kanssa.