Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ystävän äiti lähetti laskun

Vierailija
29.09.2011 |

Tytön ystävän perhe pyysi tyttöa mukaan syyslomalle, lomaseuraksi heidän tytölleen. Nyt perheen äiti lähetti laskun sähköpostilla, mikä olisi minun tytön osuus mökin vuokrasta. ????

Oli jakanut mökin vuokran 4:llä ja lisännyt siihen oletetun ruokamenot. Taitaa jättää lapsi mökkeilyn väliin.

Onko tämä tavallista? Tämä tytön kaveri on ollut meidän mukanamme lapissa ja myös kesälomamatkoilla, enkä ikinä ole edes ajatellut että pyytäisin rahaa tai he olisivat maksaneet oman lapsensa menoja.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

He valitsivat mökin itselleen sopivaksi ja ostavat itselleen sopivaa ruokaa ja lisäksi pyysivät tyttöäsi kaveriksi, josta laskuttavat!! HUH!

Ymmärtäisin jos menevät ulkomaille niin voisi sopia jonkun summan majoittumisesta mutta mutta...Lisäksi olet myös pitänyt heidän tyttöään mukana! Uskomatonta laskelmointia!!

En laskisi omaa tyttöäni sinne ollenkaan. Lisäksi jos siellä sattuu joku vahinko joudut takuulla maksamaan vaikka syy olisi missä!

Meillä kanssa oli tuollainen ystäväperhe aikoinaan ja pyysivät meitä vuokramökilleen, jossa itse majailivat. Me olimme asuntoautollamme mökin pihassa pari päivää. Kävimme mökin sisällä juomassa kahvit ja seurustelimme isäntäpariskunnan kanssa. Emme käyneet edes saunassa. Alkoivat puhua meidän osuudesta vuokraan ja sanoin höpöhöpö ja läksimme kotiin!

Vierailija
22/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat taktikoineet koko jutun;pyydetään joku lapsi mukaan,niin on mökin vuokra 25% pienempi.

PERKELE.

et todellakaan maksa. etkä päästä lastasi sinne.

keksit jotain muuta kivaa teille tekemistä,ettei lapsesi joudu kärsimään tuollaisesta ahneudesta...

törkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia tosiaan on, jos tulee esim. junaliput, lasketteluun hissiliput, joku huvipuisto- tai kylpyläkäynti, lähdetään risteilylle, näistä toki maksettaisiin, mutta näissäkin asia pitäisi sopia kunnolla etukäteen.

Mutta että vuokraa ja ruokakuluja... Ei!

Eikä varsinkaan, kun kaverikin on ollut teidän mukananne.

Vierailija
24/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ajattelit, että tämä asia hoituu ilman rahanvaihtoa heidän perheensäkin kanssa, niin kuin yleisesti on tapana tällaisissa tilanteissa.

Ja kuten olet ajatellut silloinkin, kun heidän lapsensa on ollut teidän mukananne.

Kirjoitat, ettet maksa mitään mökinvuokria tai vastaavaa, ihan periaatteessa. Tyttösi voi toki peruakin mökkeilyn, jos se on siitä rahasta kiinni tai jos haluavat ottaa jonkun maksavan kaverin mukaan.

Ja tämä kaikella ystävällisyydellä

Mulla omat lapset vielä pieniä, mutta kyllä tarjoisin ainakin ruokakuluihin rahaa. Mutta jos ei hänkään ole tarjonnut, niin ei tietenkään sitten.

Vierailija
25/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön ystävän perhe pyysi tyttöa mukaan syyslomalle, lomaseuraksi heidän tytölleen. Nyt perheen äiti lähetti laskun sähköpostilla, mikä olisi minun tytön osuus mökin vuokrasta. ????

Oli jakanut mökin vuokran 4:llä ja lisännyt siihen oletetun ruokamenot. Taitaa jättää lapsi mökkeilyn väliin.

Onko tämä tavallista? Tämä tytön kaveri on ollut meidän mukanamme lapissa ja myös kesälomamatkoilla, enkä ikinä ole edes ajatellut että pyytäisin rahaa tai he olisivat maksaneet oman lapsensa menoja.

No mitä aiot tehdä? LAitatko vain viestiä ettei lapsesi tulekaan vai neuvotteletko vielä vai maksatko laskun?

Vierailija
26/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mökille kahdeksi yöksi. Äiti pyysi minulta 50 rahaa että tytöt voisi käydä esim. keilaamassa ja jos käyvät ravintolassa syömässä. Eipä siinä mitä, annoin rahat. Kun tulivat takasin tyttöni selitti että perheen pienin lapsi oli tullut kipeäksi ja söivät ihan vaan siinä mökissä itse tehtyä ruokaa. Kysyin sitten että entäs ne loput rahat vai ostitko jotain niin vastaus oli että eikun se perheen äiti otti sen 50 eikä antanut takasin. Ihan vaan periaatteesta oli kyllä viimeinen kerta kun tyttö heidän matkassaan oli vaikka senkin jälkeen pyydettiin, en minäkään laskuta kotona tarjoamastani ruuasta yhtikäs mitään, aika monesti on heidänkin lapsensa meillä syönyt.

Vierailija
27/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis kutsuu mukaan lomalle ja sitten laittaa laskun.

Laskun ymmärtäisin jos te olisitte tupanneet lapsenne mukaan.

Ruokarahaa tosin saattaisin minäkin pyytää jos ollaan pidempi aika. Tai vastaavasti tarjota rahaa mukaan.

Vierailija
28/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sinä ajattelit että tämä menee ns. päikseen heidän tyttönsä lapin-reissusta, jonka teki teidän laskuun. Mutta he ovat vielä velkaa kesälomareissuista. :)

Vierailija
29/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja tämä perhe jonka matkassa tyttöni oli on ns. varakas, ja tietävät varsin hyvin että meillä on tiukkaa rahasta. Ei sillä että olettaisin että maksavat kulut mutta kun eivät tehneet sitä mihin rahat pyydettiin niin...

Vierailija
30/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin pojalla tällainen kaveri, tai siis kaverin vanhemmat.

14 vuotiaita.

Lähtivät kesälomareissuun, ihan Suomessa. Pyysivät poikaamme mukaan. Sitten tuli reissun jälkeen viesti, kuinka suuri osuus automatkoista ja hotelliyöpymisestä, perhehuoneessa pitäisi maksaa. Ruokarahan ja muihin huvituksiin olin jo antanut ja poika oli maksanut omat menonsa itse. En todellakaan maksanut, bensa enkä hotellin osuutta.

Naurettavaa.

Ja meilläkin tuo poika ollut usein. Ja on edelleen, kun ovat hyviä kavereita, mutta meidän poikaa en enää ole heidän mukaan päästänyt.

Vierailija
31/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpa törkeää! Miten joku voi olla noin rahanahne, pikkasen menee överiksi! Ei tulis mieleenkään pyytää rahaa vaikka lapsen kaveri lähtee mukaamme ulkomaille.

Unohda koko juttu, ilmoita vaan ettei tyttö lähdekään. Teette sit jotain kivaa syyslomalla omalla porukalla.

Vierailija
32/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa osuus hotellihinnoista ja bensakuluista, ja asia pitää sopia etukäteen! Mutta jos ottaa jonnekin mökille, niin ei tietenkään sitte. Eri asia jos joku teistä olisi ollut mukana valitsemassa että millaiseen mökkiin ja minne menevät jne.

Paljonko se tytön osuus mökistä muuten on???

Sinuna minä maksaisin, mutta laittaisin sitten viestiä, että sori, mutta en muista, että oletko jo maksanut viime kesältä sen kun se teidän Maija oli meidän luona pari päivää LOL Ihan asiallisesti vain tiedustelisin.

Vierailija
33/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitat viestiä takaisin, että teille on tullut muita suunnitelmia - lukekoon rivien välistä loput.

Junaliput, risteilymatkat, kylpylässä käynnit ym. per/naama maksut ymmärrän, mutta en mökkivuokraa ja bensakuluja, jotka muutenkin maksaisivat ilman lastasi.

Vierailija
34/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen vanhemmat maksoivat matkakulut, me muu ylläpito, vaikka oltiin kutsuttukin mukaan, en todellakaan olisi kaikkea maksanut itse.

Vierailija
35/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän käyttörahaa mukaan, jotta voi itse ostaa jotain reisuussa, esim namia tms mukavaa, kuten oman perheek´nkin kanssa lomaillessaan

mutta en kyllä itse pyytäis rahaa kuluihin, jos itse pyydän jonkun lapsen retkeelle/reissuun mukaan

eli törppöä tuo on laskuttaa vallan osuus mökistä ;)

varsinkin kun olette heidän lasta astaavasti ottaneet mukaan reissuun

itse ihmettelen, miten jotkut vanhemmt kehtaavat lykätä lappsiaan aina mukaan joka paikkaaan, mutta eivät kosk pydä toisia lasia omile reeisillee, tai ee kotiinsa oskkus leikkimään

tälläistä on meillä paljon, laPSELLANI on monia kavereita,jotka ovat AINA meillä leikkmässä, mutta joide luona lapseni ei ole koskaan ollut !

sitten haluavat aina mukaan, kun olen lapseni kanssa lähdössä jonnekin, saan siis maksaa heidänkin sisäänpääsymaksut, herkut, jopa eväät tehdä !

en enää ota mukaan ketään, olen väsynyt hyysäämään toisia....

kotonakin annan ruokaa vain enää aniharvoin, jokainen menköön kotiin syömään kun nälkä yllättää

eli muistakaaa edes jonkinlainen VASTAVUOROISUUS !

olen itse hoitovapaalla ja tulot pienet, toiset käyvät töissä ja ovat väysyjä.... mutta väsyttää se minuakin. ja olisi ihanaa joskus kuulla edes hieman kiitosta siitä että hoidan lapsiaan

Vierailija
36/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitat viestiä takaisin, että teille on tullut muita suunnitelmia - lukekoon rivien välistä loput.

Junaliput, risteilymatkat, kylpylässä käynnit ym. per/naama maksut ymmärrän, mutta en mökkivuokraa ja bensakuluja, jotka muutenkin maksaisivat ilman lastasi.

Todella harmi tietysti lapsen puoelsta joka varmaan olisi mielellään mennyt mukaan.

Mutta jos on noin dilledalle emäntä, varsinkin kun oma lapsensa on ollut teidän kanssa, en taitaisi ruveta tähän systeemiin mukaan ollenkaan. Jos ei voi niin ei voi.

Ja vielä: yleensä ne ihmiset joilla ON rahaa tekee tällasta.

T:joulunvietosta sukulaisille maksellut

Vierailija
37/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat viestin, ettei lapsesi pääsekkään tulemaan, että tuli muita menoja.

Jatkossa et päästä perheen mukaan ja lasten ystävyys säilyy edelleen.

On todella moukkamaista laskuttaa mökin vuokrasta.

Kyllä ruokakin pitäisi tarjota ja vastavuoroisuutena ostaa lapsille lomareissun herkut ja antaa omalle lapselle käyttörahaa mukaan.

Vierailija
38/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä touhua varsinkin, jos heidän tyttö on ollut teidän mukana aiemmin.

Samaa mieltä olen siitä, että yleensä ne keillää oliis varaa harrastavat tällaista. Peruskansa käyttää rahansa elämiseen eikä mieti moista =)

Niin ja en maksaisi laskua vaan ottaisin yhteyttä laskuttajaan.

Vierailija
39/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri asia tosiaan on, jos tulee esim. junaliput, lasketteluun hissiliput, joku huvipuisto- tai kylpyläkäynti, lähdetään risteilylle, näistä toki maksettaisiin, mutta näissäkin asia pitäisi sopia kunnolla etukäteen.

Toki ap voi laittaa vastavuoroisesti laskun niistä kuluista, mitä heidän lapsestaan on aiheutunut.

Vierailija
40/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ap voi laittaa vastavuoroisesti laskun niistä kuluista, mitä heidän lapsestaan on aiheutunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän