Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen ystävän äiti lähetti laskun

Vierailija
29.09.2011 |

Tytön ystävän perhe pyysi tyttöa mukaan syyslomalle, lomaseuraksi heidän tytölleen. Nyt perheen äiti lähetti laskun sähköpostilla, mikä olisi minun tytön osuus mökin vuokrasta. ????

Oli jakanut mökin vuokran 4:llä ja lisännyt siihen oletetun ruokamenot. Taitaa jättää lapsi mökkeilyn väliin.

Onko tämä tavallista? Tämä tytön kaveri on ollut meidän mukanamme lapissa ja myös kesälomamatkoilla, enkä ikinä ole edes ajatellut että pyytäisin rahaa tai he olisivat maksaneet oman lapsensa menoja.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olimme lapsia mukaan vuokramökille, eikä vaatinut mitään maksua omilta vanhemmiltani.

Itselleni ei tulisi mieleenkään pyytää mitään osuutta jos itse kutsuisin jonkun toisen lapsen meidän kanssamme lomalle tms.

Vierailija
2/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytön kaveri tuli Euroopan reissulle mukaan,

lapsen vanhemmat maksoivat matkakulut, me muu ylläpito, vaikka oltiin kutsuttukin mukaan, en todellakaan olisi kaikkea maksanut itse.

että lapsen vanhemmat maksaa. siitähän ei tässä olekaan kyse. Vaan siitä että täytyyhän lapsen kaverin vanhemmille tehdä JO PYYTÄESSÄ SELVÄKSI että kaikkia menoja ei makseta heidän lapsensa puolesta. Ei niitä enää jälkeenpäin aleta vaatimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hän ei tiedä että omaa lasta on kuskattu ilmaiseksi teidän toimesta.

Toisaalta tähän pätee kyllä se, että jos tarjoo niin tarjoo eikä siitä seuraa mitään velvoitetta, että toisen pitäisi joskus tarjota jotain yhtä arvokasta.

Vierailija
4/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa, että valittettavasti joudut peruuttamaan tytön osallistumisen. Pahoittele väärinkäsitystä, ettet ymmärtänyt matkasta tulevan noin paljon kuluja ja että ne olisi pitänyt keskustella ennen matkapäätöstä. Ole ehdottoman kohtelias.

En lähettäisi tyttöä matkalle, sillä siinä voi olla taustalla vaikka minkälaisia toisen perheen sisäisiä ja ulkoisia kissanhännänvetoja. Ei lasta pidä altistaa sellaiselle, vaan mieluummin pettymys ja matka peruminen.

Vierailija
5/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos nelihenkinen perhe kyseessä, ja mökki vaikka 500e, eli viidellä jaettuna olisi 100e sun tytöltä. Lisäksi ruokiin vaikka 5e x 7... Plus bensakulut.

Sun tytön aiheuttamat lisäkulut on siis vain ruoka. Kivasti aikovat "ansaita" ottamalla maksavan vieraan mukaan. Todennäköisesti pienen tytön ruokakulut eivät edes noin isoiksi nousisi, jos tekevät ihan perusruokaa.

Laita vastausviestiin lasku Lapinmatkasta ja muista :)

Vierailija
6/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaen huomioon, että heidän lapsi ollut teidän matkassa ilman mitään laskutusta. Taitaa olla insinööri- tai juristiperhe. Sääli lapsesi puolesta, mutta itse en olisi tekemisissä tällaisten nihilistien kanssa.

Nihilisti tarkoittaa sen sijaan ihmistä, joka ei kunnioita auktoriteetteja ja sääntöjä. Siis ihan päinvastoin kuin sinä luulit...

Vierailija
7/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetät vastalaskun, jossa olet vähentänyt tuon mökkivuokran niistä kerroista, kun tytön kaveri on ollut teidän mukananne, ja pyydät maksamaan erotuksen ennen matkaa...

Vierailija
8/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökin vuokrasta ei minusta ole sopivaa pyytää osuutta, ruokakuluista kyllä voisin pyytää. Tässä tapauksessa pitäisi ruokakulutkin jättää väliin, koska heidän lapsensa on matkustanut mukananne ilman laskuja.

Vierailija
9/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta seuraavalla kerralla pyytäisin korvausta myös siitä, kun tytön ystävä tulisi mukaan omille reissuille.

Vierailija
10/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano suoraan niille että tuo on törkeää ja tolla menolla lapsella ei tule olemaan ketään kaveria kun oppii noin törkeitä tapoja. jos haluaa rahaa niin se pitäs heti pyytäessä ilmottaa.

Vierailija
11/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissua jotain summaa, joka kattaa esim. ruoka- tai viihdekustannuksia. Ei kai ole tarkoitus, että vieras perhe maksaa sun lapsen lomailun?

Jos olet itse maksanut toisen lomailuja niin oma on häpeäsi.

Vierailija
12/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

reissua jotain summaa, joka kattaa esim. ruoka- tai viihdekustannuksia. Ei kai ole tarkoitus, että vieras perhe maksaa sun lapsen lomailun? Jos olet itse maksanut toisen lomailuja niin oma on häpeäsi.

Kyllä jokainen fiksu vanhempi tarjoutuu maksamaan kustannuksia jo etukäteen. Ap ei ole sellainen ja siksi nyt krävätään. Noloa, minua ainakin hävettäisi..

Vierailija
13/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pyytäjät maksavat mökit ja bensat ja ruuat... Lapsellesi taskurahaa mukaan, jos käyvät ulkona syömässä tai huvituksissa. Eipä ole vielä tullut mieleen, että laskuttaisin lapseni kavereiden vanhempia, jos pääsevät meidän mukaan johonkin sellaiseen, josta meille ei tule lisäkuluja tai minimalistisia tyyliin hiukan ruokaa.

Vierailija
14/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on pyydetty oman lapsen seuraksi. En minä ainakaan peri vuokraa yökyläilijöiltä meillä kotona :-) Ja sitten tiettyä korvausta meillä syötävistä aterioista ;-D Sama pätee lomailuun. Jos sinne mennään esim. junalla, tottakai te maksatte lapsenne matkat. Mutta jos perheen omalla autolla, ilmaista oltava teidän lapselle. Ja myös yöpyminen ja ruoat. Millainen koulutus- ja ammattitausta noilla laskun lähettäneillä on? Ovatko kovin köyhiä?

Vierailija
15/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman kympin voisin antaa lapsen ruokakuluihin.

Enkä kyllä maksaisi sitäkään jos tyttö on ilmaiseksi ollut teidän mukana, kas kun äidille ei tullut silloin maksu mieleen.

Meillä nämä jutut on puolin ja toisin hoidettu kahvipakettimeiningillä.

Vierailija
16/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tyttö pyydettiin mukaan vain jakamaan kuluja

Vierailija
17/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin toimeen tulevia. Peheen äiti on opettaja ja mies on suuremmassa yrityksessä pikku pomona.

Tuo oli hyvä pointti, ettei peri vuokraa yökyläilijöiltäkään :)

Vierailija
18/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa?? Kenelle tulee mieleen, laittaa lasku lapsen mökkivierailusta... Kaikkea kanssa :)

Vierailija
19/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästäisi lastani mihinkään noin ikävien ihmisten kanssa.

Vierailija
20/49 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä aikoo laskuttaa. Laskiko sen varaan että ap ei enää peru kun on tytölle jo luvannut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi