Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään ihminen jaksaa?

Vierailija
29.09.2011 |

Kirjoitin äsken sairastavani koko ajan. Sen jälkeen luin toisen kirjoittaman tekstin raha-ahdingosta. Jäin miettimään, että kuinka paljon ihminen lopulta kestää.

Minusta tuntuu, että en kestä enää. Rehellisesti sanottuna olen aika loppu. Ajatukset ovat mustia ja koska olen jatkuvasti sairas, olen alkanut olemaan mustasukkainen. Naamassa ei meikkiä, hiukset harottaa ja ovat paskaiset... kuka mies sellaista haluaisi? Miksi mieheni ei lähtisi etsimään paljon parempaa?

Kuinka paljon meidän ihmisten pitäisi kestää kaikkea paskaa elämässä? Milloin on "oikeus" luovuttaa ja kuka uskaltaa toisen teon (itsemurha) tuomita? En minä ainakaan.

Turha jauhaa mitään itsemurhan itsekkyydestä. Lähisuvussani tapahtui itsemurha enkä ole koskaan syyllistänyt tekijää. Ymmärrän häntä. Mutta tietenkin olisin toivonut voivani auttaa häntä. En ole syyllistänyt itseäni. Joskus ihminen ei vain jaksa.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä minkä takia sulla olisi sen enempää "oikeus" luovuttaa kuin meillä muillakaan. Pitäisikö jonkun sitten kannatella sua vai mitä? Kyllä meille muillekin sattuu välillä huonoja asioita, mutta me tehdään jotain jotta saadaan asiat muutettua parempaan päin.

Musta tuntuu, että sun negatiivinen asenne elämää kohtaa aiheuttaa ainakin osiksi sen sun ainaisen sairastelun.

Ihminen selviää kyllä ihan mistä vaan vai mikä se vaihtoehto muka on?

Vierailija
2/4 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen selviää kyllä ihan mistä vaan vai mikä se vaihtoehto muka on?

Entä sitten jos ei selviä ja jos ei vain jaksa enää? Miksi ei "saisi" tehdä itsemurhaa?

Mikä pakko kenenkään on elää?

En ole ollut aina näin musta-ajatuksinen... tammikuusta alkanut sairastelukierre vain verottaa voimia. Ehkä olen sen takia negatiivinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita lapsillesi kirjeet.

Vierailija
4/4 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 jatkaa...

Ehkä sun pitäisi ajatella, että sun on saatava itsesi kuntoon sen takia, että on olemassa ihmisiä joiden elämään voit tuoda jotain hyvää. Sä vellot nyt vain omassa elämässäs ja itsesäälissä. Ajattelepas, jos me kaikki täällä pyörittäis vain oman navan ympärillä. Mun mielestä sun pitää ajatella muitakin ihmisiä ja nostaa itses tuosta vellomisesta.

Mee kunnon tutkimuksiin tutkituttamaan mistä tuo sairastelu johtuu. Se on se eka askel.