Vaivaako muitakin issias?
Olen vasta rvi16 ja jo pari viikkoa on vasemmassa pakarassa aika ajoin vaivannut issias. Välillä enemmän välillä vähemmän.
Koiran kanssa ei voi enää yksin tehdä lenkkejä kun herran vetäminen herättää issiaksen samantien.
Kuinka pahaksi on teillä issias mennyt vai onko hellittänyt loppua kohden?
Mikä olis paras tapa ehkäistä isiaksen tuloa tai mikä auttais sen poislähtöön?
Kommentit (3)
Tähän asti sellaista satunnaista kipuilua just vasemmalla puolella mutta tänään ihan tauotonta kipua. Missään asennossa ei ole hyvä olla. Otin särkylääkettäkin mutta eipä tunnu auttavan ja makasin lattialla jalat 90 asteen kulmassa ilman että siitäkään hyötyä. Nyt ajattelin mennä lämpimään suihkuun jos se helpottaisi. Joten en tosiaan tiedä mikä auttaisi mutta on meitä kohtalontovereita =(
Joskus viikoilla 12-15 vaivasi todella paljon, kävelykin tuntui hankalalta. Sitten se oli taas parempi, mutta alkoi uudestaan vihoitella oikein kunnolla rv 20 aikoihin. Mutta just nyt on taas parempi, ei ole vaivannut muutamaan päivään ollenkaan. Välillä kun esim. kurottaa jotain, niin vihlasee ikävästi... Toivottavasti ei pahene loppua kohden.
NapNap rv22+5
Minua on vaivannut raskauksien aikana iskias nyt jo pari kertaa. Iskiasvaivat ovat alkaneet juuri noilla viikoilla ja jatkuneet loppuun saakka. Hermo on ollut jotenkin puristuksessa, ja tämä on säteillyt etenkin toiseen jalkaan(välillä, etenkin ekassa raskaudessa, jalka " meni alta" eli petti, etenkin loppuraskauden aikana, joten piti kovasti varoa, ettei kaatunut).
Tässä nykyisessä raskaudessa (nyt rv 37) on välillä ollut helpompaa, kun vauva on ollut perätilassa tai poikkitilassa, silloin iskiaskaan ei ole ollut kovin paha. Sikiön asennosta taitaa riippua aika paljon...
Minulla vaivat loppuivat ekan raskauden jälkeen kuin " seinään" heti synnytyksen jälkeen- nyt toivon että kävisi samalla tavalla!
Toivoa siis on, että vaiva ei jatku " ikuisesti" ! Jaksamista!
t. kasperina