Hei miten lapsenlikalle maksetaan? Siitä alkaen kun äiti lähtee vai?
Meille tulee ekaa kertaa lapsenhoitaja! Hän tulee vähän ennen kuin minun pitää lähteä. Mistä alkaen liksa alkaa juosta? Hän haluaa tuntipalkan.
Jos hän tulee vaikka 30-40 min ennen lähtöäni, pitääkö maksaa siitäkin ajasta kun on meillä minun kanssa? Kun näytän paikkoja. Vai alanko maksamaan siitä lähtien kun hän on yksin lapsen kanssa?
Kommentit (9)
siitä lähtee maksaminen, vaikka äiti poistuisi vasta klo 18.
Jos tulee itse aiemmin, ei siitä ajasta tarvi maksaa. Mutta siis jos olet pyytänyt tulemaan puoli tuntia aiemmin, kuin varsinainen tarve alkaa, on sekin maksullista aikaa.
Näin tekisin.
että hänen pitää olla paikalla. Eihän se paikkojen esittely ole hänelle mitään vapaa-aikaa.
Muutenkin kannattaa ennemmin maksaa vähän reilusti kuin liian vähän. Lastenhoitajan tyytyväisyys näkyy myös hänen työnteossaan, ja lisäksi palkkaansa tyytyväinen hoitaja tulee teille mielellään toistekin.
kun _pitää_ olla paikalla. Siis se kellonaika, minkä hänelle olet ilmoittanut saapumisajaksi. Itse arvioit tietysti, mikä riittää.
Eikös se niin ole, että perehdytyksen ajalta ei tarvitse maksaa palkkaa, joten kukaan ei saa ensimmäiseltä kuukaudelta euroakaan, koska on vasta perehtymässä. Minusta lastenhoitajalle ei tarvitse maksaa euroakaan ensimmäisen 3 työkeikan ajalta, hänhän vasta harjoittelee ja se on ilmaista.
perehdytykseen menee eka viikko. Teetkö tuon ekan viikon ilmaiseksi. Samalla tavalla illan lastenhoidossa myös se perehdytyksen tunti on palkallinen
Ilman muuta! Kyllähän sinäkin oletat työpaikalla, että sinulle maksetaan siitäkin ajasta, kun joku kollega opastaa sinua!
Jos tulo on sovittu klo 18 ja hoitaja saapuu jo klo 17.30, niin sitten ei välttämättä tarvitse maksaa ekasta puolituntisesta. Tosin jos hoitaja sinä aikana jo alkaa puuhailla lasten kanssa niin, että saat rauhassa valmistautua menoihisi, niin ihan reilua on maksaa siitäkin ajasta.
Riippuu lasten iästä, miten kauan ennen lähtöä hoitajaa kannattaisi pyytää saapumaan. Jos lapset ovat pieniä ja hoitaja uusi tuttavuus, niin puolen tunnin tai tunnin tutustumisaika tarvitaan!
Ja hyvä jos tulee "etuajassa", sillä äkkiä aikaa menee kun kertoo mitä itapalaksi voi antaa, mikä satukirja kesken, mistä tavoittaa jos hätä tulee jne.
Minusta on reilua maksaa koko ajasta jonka hän joutuu teillä olemaan.