Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä raskausoire vaivasi sinua eniten raskausaikana?

Vierailija
27.09.2011 |

Itse vasta raskautta suunnittelen joten en voi vielä vastata! =)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpolla pääsin loppujen lopuksi.

Vierailija
2/22 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Närästykseen sain sitten hyvät lääkkeet ja loppuraskaudessa vaan sinnittelin lonkkakivun kanssa. Kivut helpotti synnytyksen jälkeen heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli teki pahaa, jollei syönyt säännöllisesti ja vähän. Monet ruuat yökötti, että joutui oikein miettimään mitä söisi. Alkuraskaudessa oli huomattavasti pahempi tämä, loppuraskautta kohden helpotti.

Närästyi pysyi kurissa Renniellä.

Vierailija
4/22 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väsymystila, energian puute, liitoskivut, käsien ja jalkojen turpoaminen, käsien puutuminen ja pistely, selkäkivut, vakava unettomuus (heräsin klo 1.30 enkä saanut etää unta koko yönä), pissalla ravaaminen tunnin välein, ei ollut herkkua odotus.

Vierailija
5/22 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäisin vielä, että ennenaikaiset supistukset.

Vierailija
6/22 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut (esim. selkäkipu), hankala olo, energiattomuus.

Vierailija
7/22 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuraskaudesta olin varmaan kuukauden väsynyt, ts. nukuin päikkäreitä, joita en normaalisti nuku.

Pari viimestä viikkoa kusihätä. Mulla on normaalisti tosi kestävä rakko, oli outoa nousta yöllä vessaan. Häiritsevin "raskausvaiva".

Vittumaisin oli noin kymmenenä yönä tulleet suonenvedot pohkeeseen.

8/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Lisäks on väsymystä ja närästystä. Mut pahoinvointi oli se kamalin, se jatkus viikolle 27 asti ja sen jälkeen on ollu hiljasempaa, nyt menossa rv 30. Toivon todella ettei se tuu takas, on pysyny poissa, ku oon joutunu muista syistä lepäilemään. Mut eiköhän kaikki tuu olemaan tän arvosta, ei sais valittaa :)

Vierailija
9/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen takia en saannut nukuttua.

Vierailija
10/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa vasta rv8. Tällä hetkellä olo on semmonen kuin ois jatkuva krapula. Huimaus vaivaa myös.

Lisää vaivoja odotellen..

Vierailija
11/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istua ei voinut ollenkaan, koska tuolista ei päässyt ylös ilman helvetillisiä kipuja. Kävellessä saattoi alkaa sattumaan niin lujaa, että jalat meinas lähteä alta. Nukkua ei voinut kuin max30min ennen kuin alkoi sattua ja se asennon vaihtaminen vasta sattuikin. Ainoa siedettävä asento oli kyljellään puoli-istuvassa asennossa sohvalla.

Vierailija
12/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 3 kk väsymys ja viimeiset 3 kk univaikeudet

Vierailija
13/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausbiadetes oli kyllä kurjin.

Mutta seuraavana listalla tuli supistukset alkaen ekassa raskaudessa rv19 ja toisessa rv13.. se oli tyhmää. Sitten oli tokassa raskaudessa ekaa pahemmin seuraavia: liitoskipuja, vatsanahkan repeämistä (auh), suonikohjuja (vieläkin kipeät), peräpukamia.

Olen 155cm pitkä, että ehkä se lyhyt mitta vaikutti oireiden määrään, en tiedä.

Vierailija
14/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoivat aika alussa ja loppua kohden mukaan tuli alaselkäkipu, ummetus ja närästys.

Ihan alkuraskaudesta, myös koko vasenpuoli kehosta oli jatkuvassa puutuneisuuden tilassa lähes kaksi viikkoa, siihen auttoi kun rupesi syömään säännöllisesti monivitamiinia.(aluksi olin ihan varma, että halvaannun :) )

Vierailija
15/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden pahoinvointi, se oli jotenkin niin alleenkaatavaa plus se ahdistava ajatus, että mä voin oksentaa ihan koska vaan missä vaan, eikä se ole millään lailla kontrollissa... Sitten se väsymys. Jokaisen joutilaan hetken käytin nukkumiseen. Ja töissä piti jaksaa käydä. Onneksi oli ymmärtäväiset työtoverit ja saatoin välillä ottaa 5 min tirsat koneenkin äärellä. Sitten oli liitoskivut, ai jumankauta... Kävely sattui ja kävelemättömyys sattui. Sohvalle könyäminen sattui ja sieltä pois kipuaminen sattui. Se oli ihan järkkyä.

KUITENKIN, kokonaisvaltaisin tunne raskaudesta oli, että se on ihanaa ja mä haluaisin sen jatkuvan ja jatkuvan... Tosin, synnytys käynnistyi 3 vk etuajassa, joten säästyin ehkä niiltä ihan pahimmilta loppuajan piinoilta... :D

Toivottavasti tärppää, onnea tulevaan raskauteen ap! :)

Vierailija
16/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestäisin kipua niin paljon helpommin, mutta tämä 9 kk:n väsymys on jotain aivan helvetillistä!

Siis uupumus on valtava! Elämänilo on hiipunut jo aikoja sitten, mutta onneks olo helpottaa synnytyksen jälkeen. Väsymys ei poistu nukkumalla eikä millään muullakaan, se vaan pitää kestää. Särkyyn voi ottaa lääkettä, mutta väsymykseen ei mitään.

Toinen lapsi tulossa ja lepoaika kortilla muutenkin. Onneks raskauden loppu lähenee päivä päivältä :)

Vierailija
17/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk kesti ja sitten se meni ohi mutta oli rankkaa aloittaa jokainen päivä pää vessanpytyssä.

Vierailija
18/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä paljon muuta

X2

Vierailija
19/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koko keskiraskauden niin paha että jouduin kesäaikaan kulkemaan pitkissä housuissa, takissa ja paksu kerros pakkelia naamassa, silloin kun ylipäänsä kehtasin lähteä ulos. Siihen verrattuna pahoinvointi, virtsankarkailu ja tyhmentyminen tuntuivat suorastaan mukavilta.

Vierailija
20/22 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paleleminen alussa, kesti n. 2-3kk. Ja liitoskivut, muuten kaikkki ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä