Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas törkeä ellen sanoisi mauton fb päivitys

Vierailija
27.09.2011 |

"Äiti, menin kavereiden kanssa bileisiin, ja muistin sen mitä sanoit - älä juo.Sinä pyysit sitä, sillä minun piti ajaa sen jälkeen.Siis join vain limun.Olin ylpeä itsestäni, koska noudatin neuvoasi... Päinvastoin kuin kaverini tein oikean valinnan.Neuvosi oli oikea!Kun bileet loppuivat kaikki lähtivät autoillansa, vaikka eivät olleetkaan ajokunnossa. Minä kuitenin olin varma, että oli sevin päin. Äiti, en voinut kuvitella mikä minua odotti...Nyt makaan asfaltiilla ja kuulen poliisin sanovan...Vereni on pitkin asfalttia ja yritän kaikin voimin olla itkemättä...Kuulen lääkäreiden sanovan, että en selviä...Olen varma, että se toinen kaveri ,joka ajoi ei kuvitellut ajavansa niin kovaa. Loppujen lopuksi hän oli päättänyt juoda ja minun piti nyt kuolla.Miksi he tekevät noin äiti?!?!Vaikka tietävät, että tuhoavat elämiä. Kipu, jonka tunnen on kuin minua iskettäisiin tuhansilla veitsillä.Sano siskolleni, että ei pelästy ja isälleni, että on vahva.Jonkun olisi pitänyt kertoa tuolle kaverille, että ei olisi pitänyt juoda, koska ajoi.Ehkä jos hänen vanhempansa olisivat kertoneet sen hänelle kuten sinä minulle olisin minä nyt elossa.Hengitykseni käy yhä heikommaksi ja minua alkaa pelottaa äiti.Nämä ovat viimeiset hetkeni ja olen niin epätoivoinen! Haluaisin niin halata sinua ja kertoa sinulle kuinka paljon rakastan sinua...Rakastan sinua äiti...Hyvästi...Nämä sanat kirjoitti eräs toimittaja, joka oli läsnä onnettomuuspaikalla. Tyttö kuolessaan kuiskasi sanat ja toimattaja järkyttyneenä kirjoitti ne. Sama tomittaja aloitti kamppanjan alkoholin vaikutuksen alaisena ajamista vastaan.Jos luet tämän viestin ja et julkaise sitä tai poistat sen menetät tilaisuuden, vaikka et itse joisikaan,antaa toisten ymmärtää että sinun elämäsi on vaarassa...(Ole hyvä ja kopioi tämä ja julkaise omalla tai ryhmäsi seinällä."

Yäk mitä syyllistämistä!!!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rattijuoppoo paljookaan kiinnostas...

Vierailija
2/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne on aina ne samat tietyt tyypit, jotka näitä nyyhkypäivityksiä seinilleen laittaa. AINA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni tuli heti sellainen olo että syyllistetään vaan ne vanhemmat jotka eivät ole lapsilleen alkoholin vaaroista kertoneet..

Toivottavasti kenenkään näiden ihmisten, jotka näitä julkasee, lapsi ei aja humalassa koskaan. Yäk edelleen!!

ap

Ja ne on aina ne samat tietyt tyypit, jotka näitä nyyhkypäivityksiä seinilleen laittaa. AINA.

Vierailija
4/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ihan tollanen sepustettu tarina, joka ei mitenkään vois olla totta.

Vierailija
5/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo, viereen sattui toimittaja joka kirjoitti ylös toivottoman tapauksen viimeiset sanat, jotka muuten ovat aikas runsahat... Ja sitten syyllistetään nämä jotka eivät samaa blaablaablaata julkaise seinällään... Ihan samaa "minä olen hyvä ihminen"-diipadaapaa kuin kaikki "muista ettei vammainen ole sairas 90% ihmisistä ei tätä julkaise mutta onneksi MINÄ olen niin hyvä ihminen että..." Yäk.

Vierailija
6/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo aika jännä paska tarina. JOS on niin heikos hapes et KUULEE lääkärien sanovan et ei oo toivoa ni todellakaan ei pystys sepittää mitää tarinoit kellekkään vaan makais aivokuolleena. Jos pystyy puhumaan, ennuste on erittäin hyvä. Jos on niska poikki on myös aivot menneet joten ei siin paljo puhuta..

Vierailija
7/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö mä repeilin tolle sepustukselle.

Vierailija
8/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketjuviesti on vain mauton manipulointiyritys.

Vierailija
9/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettava kirjoitus :(

Vierailija
10/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä oon nähny

Vierailija
11/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan jos joku nuori tyttö on kuolemassa tarinoi tollasen nyyhkykertomuksen toimittajalle joka ihan vaan sattumalta on siinä ja jonka poliisit (ja mahdollinen ensiapuhenkilökunta) vielä päästävät onnettomuuden uhrin viereen...

Joojoo, ehkä tarkoitus on muistuttaa rattijuopumuksen vaaroista, mutta on niin hirveetä scheissea että kääntyy itseään vastaan.

Vierailija
12/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskettava kirjoitus :(

Vierailija
13/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan onnettomuuspaikalle päästettäis toimittaja pällistelemään verissään makaavaa uhria.. Lisäksi tositilanteessa uhri lähtis aika haipakkaa ambulanssilla tai medihelillä sairaalaan, eikä makais verilammikossa lähettämässä terveisiä äidilleen ja kuvailemassa olotilaansa. Voi huh, mikä tarina ;)

Vierailija
14/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin saman postauksen yhden työkaverini seinältä, joka on nyt niin vauvahöynähtänyt, kun odottaa toistaan. Muutama vuosi sitten itse läträsi viinan kanssa ja petti aviomiestään pikujouluissa...

Vierailija
15/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teennäinen ja erittäin huonosti kirjoitettu teksti. Sen sijaan minua kyllä koskettavat syvästi ne ihan oikeat tapaturmat, joita viina aiheuttaa. Vaikka lapseni ovat pieniä, olen jo heille kertonut että alkoholi ei ole mitenkään välttämätön nautintoaine ja se aiheuttaa paljon pahaa. Joten ei kolahda kyllä tuo syyllistäminen tähän suuntaan, oksettaa vain joidenkin tekopyhyys ja oman kruunun kiillottaminen tuommoisilla mauttomuuksilla.

Vierailija
16/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kiersi enkun kielisenä sepustuksena meili kiertokirjeenä.

Siis täysin paskaaaaaaa, vakavalla asialla leikkimistä.

Vierailija
17/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vammainen ei ole sairas-ketju. Juu kehitysvamma ei sitten varmaan itsessään ole sairaus, mutta moni kehitysvammainen ihminen on myös sairas, esim down altistaa sydänsairauksille ja monille muillekin sairauksille, eli vammainen ihmienn voi olla sairas ja monesti onkin, vaikka vamma ei itsessään olisikaan sairaus.

Ja miksi vammaisen pitäisi toivoa olevansa "normaali", miksi vammainen ei saisi olla onnellinen sellaisena kuin on??

Vierailija
18/21 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks oksettavimmista on "meillä kaikilla on sata toivomusta, syöpäpotilaalla vain yksi". Ja höpönlöpön sanon minä, syöpäpotilaan lähiomaisena!!!

Vierailija
19/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tarina olikin aika siirappinen ja sepitetty niin musta tuntuu et joillain meni se pointti vähän ohi. Siis ainakin itse ymmärsin ettei tarkoituksena ollut syyllistää ketään sen perusteella ettei jakaisi tätä "nyyhkytarinaa" seinällään tai saarnaisi muksuilleen juomisesta vaan enemmänkin muistuttaa ihmisiä ettei juopuneena kannata mennä hurjastelemaan sinne ratin taakse. Tää itse tarina oli varmasti keksitty vain jotta postaus olisi huomiota kiinnittävämpi ja tarkoitus saada ihmiset miettimään. Mutta mitäpä minä tietäisin :D

Vierailija
20/21 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 01:07"]Vaikka tarina olikin aika siirappinen ja sepitetty niin musta tuntuu et joillain meni se pointti vähän ohi. Siis ainakin itse ymmärsin ettei tarkoituksena ollut syyllistää ketään sen perusteella ettei jakaisi tätä "nyyhkytarinaa" seinällään tai saarnaisi muksuilleen juomisesta vaan enemmänkin muistuttaa ihmisiä ettei juopuneena kannata mennä hurjastelemaan sinne ratin taakse. Tää itse tarina oli varmasti keksitty vain jotta postaus olisi huomiota kiinnittävämpi ja tarkoitus saada ihmiset miettimään. Mutta mitäpä minä tietäisin :D
[/quote]

Ehkä näin, mutta tarina oli silti kirjoitettu niin huonosti, että se kääntyi vain itseään vastaan. Joku voisi kirjoittaa tuon uusiksi, paremmin, koska aihe kuitenkin on tärkeä.