Millaisia joululahjabudjetteja teillä on?
12v:lle ajatuksena ostaa mp3-soitin, kosketinsoitin, pari kirjaa, koru, jotain pientä... Liikaa mielestäsi?
Kommentit (18)
josta reilut 8000e menee matkaan joulun jälkeen. ei olla mitään jouluihmisiä, eikä lapsikaan niin kaipaa...
paljon lahjoja niin ei tartte itse ostaa kuin ehkä yhden ison (niinkuin vaikka pelikonsolin) tai sitten muutamia halvempia: lautapeli, muutama kirja yms.
Minusta on liikaa ostaa mp3 ja kosketinsoitin, siihen päälle kirjaa, korua ja plaaplaa.
Mutta jokanen tyylillään..
100€ ja vauvan lahjaan ehkä noin 50€. Muille neulon jotain. Lankoihin menee max. 30€, eli noin 180€ menee yhteensä tänä vuonna.
tyttö 3v. n.20€
mies n.10€
äitini n.50€
anoppi ja appiukko n.10€
kummipoika n.20€
Yritetään pitää kokonaisbudjetti sadassa eurossa.
Meillä on vain 1 pieni lapsi joka ei joulusta mitään tajua joten voi olla etten osta mitään,miehen kans ei olla koskaan ostettu toisillemme joten ainoo ylimääräinenkulu on pikkasen erilainen ruokailu.
Ei johdu meidän joulun "köyhyys" rahasta vaan pelkästään siitä ettei kiinnosta.
käytetään suvun joululahjoihin. Mulla siis n.200 e. Lasten (3 kpl) lahjat ei sisälly tähän budjettiin, ostan jotain tarpeellista jokaiselle.
Joukossa muutama aikuinen pariskunta ja kymmenkunta lasta.
tyttö 3v. n.20€ mies n.10€ äitini n.50€ anoppi ja appiukko n.10€ kummipoika n.20€ Yritetään pitää kokonaisbudjetti sadassa eurossa.
14 ihmistä joille ostan lahjoja. Vajaa kolme sataa on se mitä olen ajatellut käyttää.
Lapselleni ostan varmaan tv:n, mutta sitä en laske lahjoihin.
-3 kummilasta
-9 muuta sukulais lasta
-3 omaa lasta
-mies
-muutamat pariskunnat
Kaikki menee mitä tulee,
varmasti pitkälle toista ellei kolmatta tonnia
Tosi paljon ostelemme myös aikuisille ja naapureille ym. lahjoja
50 euroa budjetti, lisäksi muutaman korttia.
- isommalle lapselle 200 euroa
- pienemmälle lapselle 100 euroa (lahjojen määrä siis sama, mutta isommalle ostetaan jotain pelejä, jotka kalliimpia kuin pienemmän palapelit tai lelut)
- anopille 30 euroa
- omille vanhemmilleni 50-60 euroa
- siskolleni 30 euroa
- veljelleni ja tämän vaimolle 30-50 euroa
- kummitytölle, joka samalla on miehen siskon lapsi 50 euroa
- miehen siskon lapselle 30-40 euroa
- toiselle kummitytölle 30 euroa
- tämän kummitytön sisaruksille yhteensä 20 euroa
- miehelleni 100 euroa
Yhteensä siis 640 euroa. Säästää voidaan omien lasten ja miehen lahjoista, joten ehkä tosiasiassa menee sitten jotain 500-600 euron väliltä. Periaatteena meillä on ollut, että kaikille max 30 euron arvosta lahjaa paitsi oma perhe, mutta käytännössä on tullut kalliimpia noista lasten lahjoista.
tiedossa (lapselle ei budjetoitu oikeen mitään rahaa joululahjoihin) ja osa törsää tolkuttomasti :)
Itse ajattelin ostaa PlayStation 3 lapselle (+ pari peliä siihen), Legon koottavan, jonkun lelun ja vaatteen.
Miehelle sukkia, alushousuja, olohousut ja kirjan, ja lisäksi ehkä kännykän/tai kitaran, riippuu siitä, ehtikö itse ostamaan ennen joulua.
Vauvalle en mitään, kun on niin pieni, että ei ymmärrä mitään vielä joulusta.
Kummitytölle ja -pojalle lelun, ja siskon perheelle jonkun talousjutun, esim. uuden, laadukkaan paistinpannun tai padan(ovat kovia kokkaamaan ja arvostavat kaikkia keittiöjuttuja, koska ne ovat kovassa kulutuksessa)
Äidille ja isälle jonkun kodin tilpehöörijutun, tai kirjan.
Anopille kirjan tai lehtitilauksen (lukee paljon)
Varmaan menee rahaa n. 500-800 euroa kun lasketaan nämä yhteen.
Jouluruokiin ja leivonnaisiin menee n. 300e.
Ihanan halpaa tänä vuonna.
4-vuotias on toivonut alkuvuodesta asti robottia, mutta voi herranjumala niitä hintoja..! Ehkä voisi ostaa jonkun "kokoa itse muka-robotti"-virityksen? :D Ei ole vaativa lapsi, eli menisi varmaan täydestä...
Mies saa joka vuosi minulta lahjakortteja, joissa aiheina aina samat: ruoka, seksi, oma aika. Eräänä vuonna meinasin antaa jotain muuta ja mies hätääntyi, oli säästänyt vanhatkin kortit..! No, tuleepahan halvaksi. ;)
Lapselle varmaan siis se robotti (?€), joku dvd ja cd (20€), karkkia (5€) ja junarataan lisäosa (30€). Jos satasella pääsen, olen tyytyväinen. Maksimibudjetti hänelle 150€.
Omille sukulaisille en osta mitään.
ev