Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"kaunistelevatko" päivähoitajat vanhemmalle lapsen eroitkun pituutta?

Vierailija
27.09.2011 |

siis pyrkivätkö he "suojelemaan" jo muutenkin niin stressaantuneita vanhempia? Meillä kun on tyttö parin viikon (lyhennettyä viikkoa ja n.4h/pv) ajan jäänyt yksin hoitoon itkien ja hoitajat ovat minulle vakuutelleet että ei lapsi ole itkenyt pitkään (max.2min jne.).

Minusta olisi kyllä oikeasti kiva tietää että jos lapseni on siellä itkenyt tosi pitkään...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kaunistellut, vaan olen sanonut, että lapsi itkee vaihtelevasti 10-15 minuuttia kerrallaan ja yleensä vain aamulla, kun vanhempi lähtee. Itku voi myös olla välillä nyyhkyttävää, ei niin hätääntynyttä.

Yhden lapsen kohdalla tosin itkua oli tätäkin enemmän ja silloin sanoin vanhemmille, että jotain pitäisi tehdä, kun lapsi ei rauhoitu. Sitä sitten selvitettiin ja perheessä olikin ongelmia, jotka vaikuttivat lapseen.

Jos lapsesi itkee vain 2 min, niin uskoisin hänen pian sopeutuvan hoitoon.

Pph yli 20 vuotta

Vierailija
2/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkut loppuu yleensä siinä vaiheessa, kun äiti tai isä pistää oven kiinni ja lähtee. Yksi hoitolapsi on mulla kerran itkenyt 10 minuuttia sen jälkeen, kun ovi sulkeutui, mutta siitäkin on jo vuosia aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin että 2min on todella lyhyt aika itkeä. Ja siksi ajattelinkin että kaunistelevatko hoitajat tätä aikaa koska tietävät hoitoon jättämisen olevan niin vaikeaa minulle.

Toivottavasti kaikki hoitajat ovat samoilla linjoilla kanssasi :)

Vierailija
4/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa aloitti 10kk vauva joka itki kaiket päivät. Nukkui 15min pätkiä ja taas jaksoi huutaa.

Kesti 3kk.

Vierailija
5/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana päivänä lähetän vanhemmalle kuvaviestin rauhoittuneesta lapsesta leikeissään..tais vaan viestin että hyvin menee ja itkut loppui. Ettei vanhemmalle jää koko työpäiväksi mielikuvaa hoidossa itkevästä lapsesta. T.pph

Vierailija
6/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti on pph ja mulla kokemusta asiasta koko lapsuus ja nuoruusajalta. 95% lapsista lopettaa itkun kun vanhempi sulkee oven perässään. Hyvin harva on itkee pidempään ja se otetaan kyllä puheeksi.

Opin huomaamaan sen, että jos vanhemman on itse vaikea lähteä ja pitkittää lähtöä monin halein ja haahuiluin, lähtötilanteet ovat vaikeita myös lapselle pitkään. Paras tapa on siis reippaat otteet hyvästelyssä eli ja pusu hali ja mukavaa päivää ja ulos. Näin lapsikin oppii, että lähtemiseen ei liity mitään draamaa ja itkut helpottaa pian.

Jos lapsi itkisi aina hoitoon vietäessä vielä pitkänkin ajan päästä, olisin sen sijaan huolestunut, eli mikä vialla kun lapsi ei halua jäädä.

Vierailija
7/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidossa aloitti 10kk vauva joka itki kaiket päivät. Nukkui 15min pätkiä ja taas jaksoi huutaa.

Kesti 3kk.

Vaikka oli kotona.

Vierailija
8/8 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se valehtelematta lopetti parkumisen heti kun isi laittoi oven kiinni perässään ja aloitti iltapäivällä heti kun näki isin tai äidin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi