Uskotko, että Jeesus on kuollut syntiesi sovitukseksi?
Kommentit (50)
ettei siihen riitä yks kuolema :(
Ei ole sellaista syntiä, mitä Jeesus ei voisi antaa anteeksi.
Kerropa mulle.
Jos Jumala olisi hyvä, niin miksi se olisi alinperinkin
a) Luonut ihmiset heikoiksi, kun Raamatussakin sanotaan että Jumala loi ihmiset omaksi kuvakseen. Eikö Jumalakin ole silloin heikko?
b) Miksi se laittoi Paratiisiin hyvän- ja pahantiedon puut? Sehän oli sadismia.
Koska, Jumala kaikkitietävänä, tiesi varmasti ennalta, ettei Aatami ja Eeva tule siitä edes selviytynään.
Sama juttu, kuin minä laittaisin pöydälle kinkunpalasen ja lähtisin pois.
Sanoisin koiralleni, että tuo on sinulta kielletty. Jos tuohon kosket, niin minä kiroan sinut, vihaan sinua, potkin sinua päähän ja heitän sinut ulos talostani. .
Sitten kun se söisi sen kinkun, tekisin niin ja kiroaisin koiran.
Kumpikohan siinä idiootti olisi, minä vai koira?
Hieno ja viisas ihminen hän ilmeisesti kyllä oli.
En vaan oikein tajua että miksi Jeesuksen piti kuolla. Jos Jumala on Pyhä Kolminaisuus - eli siis Isä ja Poika ovat molemmat sitä yhtä ja samaa jumalaa - niin miksi yhden "osan" piti kuolla jotta sama jumala saattoi antaa anteeksi joillekin ihan muille? Eikö se olisi vain... voinut antaa anteeksi niitä syntejä? Se koko jutun logiikka menee multa ihan kokonaan ohi.
En vaan oikein tajua että miksi Jeesuksen piti kuolla.
Ihminen on sellainen, ettei se oikein voi kääntää ajattelunsa logiikkaa yhtäkkiä vaan kaikki uusi rakentuu vanhan päälle. Ikivanha idea on se, että jumalat aiheuttavat luonnonilmiöt, ja että jumalia voi yrittää lepytellä uhraamalla. Ja jopa niin, että jumalat suuttuvat, jollet uhraa.
Noh, kun tuhansia ja taas tuhansia vuosia on uhrattu, silloin ei voi noin vain luopua uhraamisesta. Ratkaisuksi kehittyy yksi megauhri, joka lopettaa uhraamisen tarpeen.
kuin "Pyhä veri pyhä graal". Tajunnanräjäyttävää kamaa. Sit voi taas miettiä, että mihinkäs sitä oikein uskoiskaan.
Jeesus on varmastikin ollut olemassa, ja on ollut joku karismaattinen henkilö, mutta kaikki ne "ihmeteot" taitaa olla tarinankertojien keksimiä. Ja neitseellinen sikiäminen, siinä on Maria ja Joosef kyllä keksineet itselleen varsin näppärän keinon kieltää esiaviollinen hairahduksensa.
Olen tehnyt elämässäni todella paljon vääriä valintoja. Olen satuttanut ihmisiä fyysisesti ja henkisesti. Jeesus sai pelastaa myös minut, olen uskossa Herraan ja kahden pienen lapsen isä ja minulla on hyvä esimiesluokan työpaikka. Unohtamatta Jumalan valtakunnan työtä. Meillä on ihmeitä tekevä Jumala, älä sinä ystävä kulje tilaisuutesi ohi ja pidä halpana sitä mitä Jumala on myös sinulle tarkoittanut. Tee rakas ystävä ratkaisu jo tänään!
Ei ole vielä tullut vastaan sellaista syytä, että pitäisi tarinoita uskoa
Sen vuoksi teenkin nyt niin paljon syntiä ja saan kuitenkin kaikki anteeksi. Ihanaa olla kristitty! Elämässä pitää olla vähän runkkua, kuten Juice lauloi.
Olen ottanut Jeesuksen sydämeeni asumaan iänkaikkisesti.
Olen rukoillut muutaman pahuuden voimaan jääneen ihmisen puolesta ja kuin ihmeen kautta he ovat aivan omaaloitteisesti alkaneet etsiä uskoa - rukoukseni toimivat! Herralle kiitos!
Jeesus kuoli koska sen aikaiset johtajat eivät pitäneet sen herättämästä hihhuloinnista ja siksi teloittivat sen.
koko uskonnossa haisee huijaus. Voisin uskoakin Jumalaan aivan hyvin, mutta Raamattu vie siltä pohjan ihan täysin. Ensin sanotaan, että joosef ja maria yrittivät kauan saada lasta (nusnus, paneskelivat siis oikein urakalla), ja sitten kun lapsi syntyy, puhutaankin neitsyt mariasta ja neitseellisestä sikiämisestä? Eihän neitsyys mene siinä, että tulee peniksen kautta raskaaksi, vaan siinä, että penis on siellä omassa toosassa?
jolloin voimme itse päättää oikeasta ja väärästä ja sitten väärin valittuamme saamme anteeksi jos sitä pyydämme..
Koira ottaisi sen kinkun, ja sinä silti rakastaisit sitä etkö vain..
Ihan oikeasti, meneekö se noin? Olen etsinyt ja hakenut, kysynyt täältäkin. Tämä tuli tajuntaan rytinällä nyt..Voiko se olla näin helppoa?
Oma tahto. Jumala antoi meille jokaiselle oman tahdon jolloin voimme itse päättää oikeasta ja väärästä ja sitten väärin valittuamme saamme anteeksi jos sitä pyydämme..
Ainakaan jos samalla halutaan väittää että jumala tietää tulevan etukäteen.
Oma tahto. Jumala antoi meille jokaiselle oman tahdon
jolloin voimme itse päättää oikeasta ja väärästä ja sitten väärin valittuamme saamme anteeksi jos sitä pyydämme..
Ensinnäkin sanotaan, että jumala tietää jokaisen kuolinhetken ja kaiken siltä väliltä.
No, mitäpä jos ihminen tekeekin itsemurhan, koska hänellä on vapaa tahto? Silloinhan joko ihmisen vapaa tahto ylitti jumalan kaikkitietävyyden, eikö? Jos jumala on tiennyt, että ihminen elää 100-vuotiaaksi, niin eihän silloin ihmisellä voi olla vapaata tahtoa tappaa itseään 50-vuotiaana?
Oma tahto. Jumala antoi meille jokaiselle oman tahdon jolloin voimme itse päättää oikeasta ja väärästä ja sitten väärin valittuamme saamme anteeksi jos sitä pyydämme..
Ensinnäkin sanotaan, että jumala tietää jokaisen kuolinhetken ja kaiken siltä väliltä. No, mitäpä jos ihminen tekeekin itsemurhan, koska hänellä on vapaa tahto? Silloinhan joko ihmisen vapaa tahto ylitti jumalan kaikkitietävyyden, eikö? Jos jumala on tiennyt, että ihminen elää 100-vuotiaaksi, niin eihän silloin ihmisellä voi olla vapaata tahtoa tappaa itseään 50-vuotiaana?
Kaikki tapahtuva on ennaltamäärättyä!
ettei siihen riitä yks kuolema :(