Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystytkö juoksemaan 10km tai yli tunnin yhtäjaksoisesti?

Vierailija
26.09.2011 |

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten pystynyt vielä ennen kesää. Kunto nousee nopeasti hankalan alun jälkeen.

Minäkin aloitin juoksun kesällä (kesäkuussa pikkusen alottelin, heinäkuussa sitten enemmän). Eikä lähellekään mene kymppi. Vitonen ehkä just just. 45min lenkin jaksan tehdä, siitä ehkä 10 min kävelyä. En tajua, kun kaikki aina puhuu kunnon nousevan kohisten alun jälkeen. Möö. Mulle juoksu on yhä sietämätöntä ja vaikeaa. Ja ei, en todellakaan ole aloittanut liian kovaa tms. Lähtökunto oli keskiverto, hieman ehkä päässyt vuoden aikana rupsahtamaan. Lihavuus ei ole esteenä ollut, bmi 22. Nesteytys ja ravitsemus pitäisi olla ihan kunnossa. Ehkä juoksu ei sitten vaan ole mulle sopivin laji. Jännittävää.

Vierailija
2/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä noudattamalla edistyy varmaan, tasaiseen tahtiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että hölkkää pitkän matkan vaikka nyt sen 10 kilsaa niin ei se oo musta paha jos se kestää kauemmin ku tunnin..ei ne ajat niin paljon merkkaa jos ei nyt ihan laahusta..ja riippuu hengityselimistöstä ja hapenottokyvystä..joillain ihmisillä voi olla todella hyvä kunto vaikka ei jaksa juosta pitkiä matkoja..itse olen reenannut itsepuolustuslajia vuosia ja se vaattii räjähtävyyttä ja on anaerobista ..mutta juoksijan urheileminen on areobista eli vaatii hengityselimistöltä paljon. lihasvoima on silti vähintään yhtä tärkeää ja kohenee voimakkaalla ja räjähtävällä liikunnalla

Vierailija
4/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hodasta vauhtia tunnin. Matkasta en tiedä paljonko kertyy.

Vierailija
5/41 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oon niin ylpeä itsestäni, kun tänään raahasin mäkeä pitkin ylös koko 105 kg:n kroppani ja lähdin lönköttömään. Jaksoin hölKätä kilometrin!

Mun edellinen lenkkini oli joskus ennen kuin lumet suli ja sen tein hiihtämällä. Ei mitään liikuntaa koko kesänä - paitsi tätä hyötysellaista, mutta sekin enimmäkseen sisällä.

Elämä on.

Vierailija
6/41 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun juoksin 11km, aikaa meni 52 minuuttia, eli kymppi menisi varmaan jonnekin 46-47 minuutin paikkeille.

Nykyään en tee mitään - olen käynyt tänä kesänä lenkillä kolmesti - mutta vielä pari vuotta sitten lenkkeilin ahkerasti ja liikuin muutenkin paljon. Kunto on laskenut, mutta olen aika nuori, peruliikunnallinen ja pohja oli tosiaan melko hyvä, joten kunnonjämilläkin pääsee vielä ihan ok vauhtia.

Vierailija
7/41 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tänä syksynä juossut pidemmänkin matkan. Olen neljän lapsen äiti. Heistä nuorin on vauva. Olen tyytyväinen kuntooni enkä tavoittele suurempia, koska univelkaa ja ikää on eikä juokenteluun ole hirveästi aikaa.

Vierailija
8/41 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10km menee nykykunnolla 50minuuttiin, mutta on se mennyt nopeamminkin. Puolikkaan juoksen alle kahden tunnin ja yhden maratoninkin juoksin edellisenä kesänä. Todistetusti pystyn siis juosta 4 tuntia ja 18 minuuttia :)

Lenkkeilen vaihtelevasti muista kiireistä plus lapsista riippuen 3-6 krt viikossa.

Vierailija
9/41 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen menee ehkä tunti ja kakskyt minuuttia. Olen juossut yhden puolimaratonin.

Juoksu on laji, jossa kunto kohoaa suht nopeasti, kun vain maltaa aloittaa riittävän rauhallisesti.

Vierailija
10/41 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksin 6km. Aika hyvin, kun juoksuharrastuksesta on 10v aikaa. Muuta liikuntaa harrastan kyllä

Vierailija
11/41 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 min

Vierailija
12/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 10 metriä....

t.plösö

Vierailija
13/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan puolimaratonin jaksaisin jos lähtisin (en ole kokeillut).

Vierailija
14/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyn kyllä. Puolitoista tuntia on mun normaali pitkä lenkki.

Vierailija
15/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta osaan olla huutamatta miehelle ja lapsille vuosikausia.

Vierailija
16/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten pystynyt vielä ennen kesää. Kunto nousee nopeasti hankalan alun jälkeen.

Vierailija
17/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menee just se kymppi, ja siihen menee aikaa reilusti yli tunti.

Vierailija
18/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en pysty koskettamaan sormillani varpaitani jos jalkani ovat suorina. Se on aivan mahdotonta.

Vierailija
19/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen joogannut päivittäin noin 30 vuoden ajan :)

Vierailija
20/41 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko 1h10min ok aika aloittelijalle?