Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tehnyt karjalanpiirakoista isoa piirakkaa?

Vierailija
26.09.2011 |

Siis sellaista mikä laitetaan vuokaan? Mä tykkään karjalanpiirakoista, mutta en ole edes uskaltanut yrittää tehdä niitä, kun olen todella huono kaulimen käytössä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluutko tehdä jonkun jättipiirakan mistä leikataan paloja?

Karjalanpiirakan muodonhan ei ole yhtään väliä. Kaikki tekee erilaisia, ja joskysyt eri ihmisiltä niin aina on väärän mallinen tai väärin rypytetty :)

Vierailija
2/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tulla ihan samanlainen kuin yksittäisistä piirakoista, puuron/muusin määrä verrattuna kuoreen on suurempi jos teet vuokaan. Aika vaikeaa on myös ottaa ohut kuorista vuokapiirakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin käy. Sitten ei tarvitsisi kaulita monia monia pikkupiirakoita.

Hyviä pointteja, voi olla ettei tule kovin hyvää isossa vuoassa.

Ehkä mun pitäisi ehdottaa miehen mummille, että opettaisi mua leipomaan niitä. Mulla ei ole edes kuin sellainen tavallinen kaulin ja eikö niitä tehdä jollain suippomallisella kaulimella?

Vierailija
4/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tosi vaikea kaulita ja ohut pohja vaikea ottaa. Lisäksi siinä on puuroa kamalasti eikä reunaa ollenkaan, ei kovin kiva syödä.

Vierailija
5/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se niin tarkkaa ole.

Pyörität taikinasta ensin pienia palloja. Sitten kaulit sen pallon litteäksi, kokeile ekalla kerralla eri paksuuksia. Varmasti kaikki tulee syödyksi, niin hyviä ovat tuoreina.

Vierailija
6/6 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

painat vaan vuorotellen puolelta toiselle kovemmin niin että saat piirakan pohjan pyörimään, tosi helppo selostaa kirjallisesti. Iso työ piirakoissa kyllä on, äitini tekee pastakoneella nykyisin tuon kaulinta vaiheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi