Teitittelisitkö?
Jos soittaisit isohkon yrityksen pääjohtajalle tai toimitusjohtajalle, niin teitittelisitkö vai sinuttelisitko?
Jos et teitittelisi, niin teitittelisitkö siinä tapauksessa että hakisit ko. henkilön kautta töitä?
Mielenkiinnolla odotan vastauksia.
Kommentit (12)
Jos ei, niin siirtyisin tietysti saman tien sinutteluun. Riippuu vähän, missä ominaisuudessa lähestyn.
Jos soittaisin vaikka lapsen kaverin isälle tai äidille, joka on tämä henkilö, en todellakaan teitittelisi. Työasioissa voisin teititellä.
Tosin en tiedä ketään pääjohtajaa tai toimitusjohtajaa, joka hoitaisi rekrytointia. He lopulta päättävät, mutta eivät kyllä taida puuttua työhönottoon alkuvaiheessa. Paitsi jos etsivät itselleen seuraajaa...
Tosin en tiedä ketään pääjohtajaa tai toimitusjohtajaa, joka hoitaisi rekrytointia. He lopulta päättävät, mutta eivät kyllä taida puuttua työhönottoon alkuvaiheessa. Paitsi jos etsivät itselleen seuraajaa...
Työasioissa teitittelen tosin helposti muutenkin.
Mutta tosiaan, kuten joku täällä jo sanoi, isohko yrityksen pääjohtaja/toimitusjohtaja harvemmin on se ihminen, jolle kannattaa suoraan soittaa esim. töitä saadakseen.
Oman yritykseni toimarin tavoittamiseksi olen yhteydessä hänen sihteeriinsä. Kuten kaikki muutkin ovat.
Erityisesti, jos kyseessä iso yritys. Tosin sellaisessa harvoin soitellaan suoraan pääjohtajalle tai toimarille. Erityisesti teitittelisin, jos hakisin töitä.
Poikkeuksiakin toki on ja jos yhtään tuntisin/tietäisin ihmisestä jotain ennakkoon, myös henkilö vaikuttaisi. Jossain pienessä atk-firmassa voi olla toimarina mua nuorempi pojan kloppi, jolla pipo päässä ja tennarit jalassa ja jonka tyyliin ei teitittely sovi lainkaan. Silloin sinuttelisin.
Jos tuo henkilö on mulle tuttu, en teitittele.
kuten ketä tahansa tuntematonta ihmistä iästä riippumatta, jos sinunkauppoja ei ole tehty. Sinuttelu olisi äärimmäisen epäkohteliasta, eikä ole väliä, onko kyseessä tj., kampaaja tai kaupan kassa.
Asun Keski-Euroopassa. Mutta teitittelisin ap:n tilanteessa varmasti myös Suomessa.
siihen asti, että ko. henkilö joko teitittelisi tai sinuttelisi minua. Sen jälkeen toimisin hänen esimerkkinsä mukaan.
Paitsi jos kyseessä on jo huomattavasti itseäni vanhempaa ikäluokkaa oleva henkilö, sitten luonnollisesti teitittely.
niin asiasta on erittäin helppo keskustella niin, että et puhuttele henkilöä sillä tavalla, että pitäisi teititellä tai sinutella. Tämä on yksi vaihtoehto, jos et oikein tiedä, pitäisikö teititellä vai ei.
Riippuu firmasta...
Luultavasti teitittelisin. Ainakin aluksi.