Tää menee liian pitkälle. Uudistuksen jälkeen FB vakoilee myös silloin kun et ole edes kirjautunut
"Facebookiin tehdyt uudistukset lähettävät käyttäjästä palveluun tietoa, vaikka käyttäjä olisi kirjautunut ulos Facebookista.
Yllättävästä uudistuksesta kertoo blogissaan tietoturva-asiantuntija Nik Cubrilovic, jonka mielestä uudistus vaarantaa käyttäjien yksityisyyden.
– Vaikka olisit kirjautunut ulos, Facebook tietää yhä kaikki sivut, joilla käyt, Cubrilovic paljastaa.
Cubrilovicin mukaan ainoa tapa estää Facebookin tietojen keruu on poistaa evästeet selaimesta joka kerta, kun kirjautuu ulos Facebookista.
Cubrilovicin paljastuksesta kertoi Suomessa ensimmäisenä MicroPC-sivusto."
Kommentit (41)
Facebookin perustajan ura ja omaisuus perustuu varastamiseen. Toisten ihmisten tiedot ja niiden laiton hyödyntäminen ovat tässä pohjalla. Koko palvelu perustuu härskin luokan vedätykseen ja on todella ihme, että niin moni ei vieläkään näe sumuverhon taakse, että mitä se palvelu oikeasti on. Sitäpaitsi suomen laki kieltää Facebookin kaltaisen, yksityisten ihmisten tietojenkeruujärjestelmän käytön. Viranomaisiahan tuohon puuttuminen ei todelakaan kiinnosta, koska hyödyntävät itse noita samoja tietoja, eli Facebookista on heille vain apua.
Zuckerberghan on itse sanonut että "Yksityisyys on yliarvostettua, eikä sille ole enää käyttöä nykymaailmassa"
Voi eiiii! Mä en halua et kukaan tietää, mitä kaikkea touhuilen netissä :(
Tuskin niitä hirveästi kiinnostaa minun av-sivuilla käynti :D
"ominaisuuksista" eli siitä, miten se rekisteröi liikkeitä muilla sivustoilla, vaikkapa Spotify:ssa.
Pikkaisenko tuli "isoveli valvoo" -fiilis!
Olin ja olen entistä varmempi päätöksestäni pysyä naamakirjan ulkopuolella jatkossakin.
Siellä omiostan itse kuvani ja kirjoittamani asiat. Facebookissa ne taas valitettavasti ovat facebookin omaisuutta.
Kun sinunlaisille halutaan markkinoida jotain tuotetta, tiedetään, että mainos kannattaa laittaa av:n banneriin, että sinäkin sen näkisit. Tietty ensin lasketaan, kuinka paljon av:lla kävijöitä on, mistä muusta av:llä kävijät ovat kiinnostuneita jne.
niin kuka ne näkee... mun kaverit vai ne facebook-pomot?
Siellä omiostan itse kuvani ja kirjoittamani asiat. Facebookissa ne taas valitettavasti ovat facebookin omaisuutta.
juurikin näin.
sinne kaikki nyt.
"ominaisuuksista" eli siitä, miten se rekisteröi liikkeitä muilla sivustoilla, vaikkapa Spotify:ssa.
Pikkaisenko tuli "isoveli valvoo" -fiilis!
Olin ja olen entistä varmempi päätöksestäni pysyä naamakirjan ulkopuolella jatkossakin.
Kun menen Spotifyihin, kaikki kaverit näkee ja kuulee, mitä biisiä kuuntelen... No en todellakaan halua!
Samoin se, että FB tallentaa jatkossa kaikki päivitykset alusta asti "elämäkerraksi", että voi sitten uudetkin kaverit käydä lukemassa joka ainoan päivitykseni vuosien takaa. Huh huh.
Paljonko Google+:lla on porukkaa? Sitä olen harkinnut.
ainakaan mun kavereista ei moni oo sinne vielä tehnyt profiilia, moni ei edes tiedä koko hommaa. 25 milj käyttäjää on. (fb:lla 300milj) Fb on niin tehokkaasti saanut porukat nalkkiin :)
Mutta plussaan vaan odottelemaan että muutkin järkiintyy.
missä sivuilla olen käynyt? Lapseni ovat fb kavereita ja todellakaan en halua heidän tietävän kaikkea.
Todellakin toivon että tulee joku parempi vaihtoehto, joko sitten tuo goole+ tai joku muu käyttäjien yksityisyyttä arvostava.
missä sivuilla olen käynyt? Lapseni ovat fb kavereita ja todellakaan en halua heidän tietävän kaikkea.
Vaikka et siis enää tykkäisi. Tämä on niitä uudistuksia.
Meillä on yksi tietokone jota käyttää 5 ihmistä. Täytyy olla aika fiksu ohjelma jotta tietää millä sivulla meistä kukakin käy vai miten ihmeessä??
Meillä on yksi tietokone jota käyttää 5 ihmistä. Täytyy olla aika fiksu ohjelma jotta tietää millä sivulla meistä kukakin käy vai miten ihmeessä??
"Cubrilovicin mukaan ainoa tapa estää Facebookin tietojen keruu on poistaa evästeet selaimesta joka kerta, kun kirjautuu ulos Facebookista."
mitäs sitten jos laittaa internetasetuksista niin, ettei evästeet tallennu? mahtaako sillä olla vaikutusta fb:n tiedonkeruuseen..
Eiköhän tuo vakoilu lähinnä liity mainostamiseen.
Vakoilevat, että mitä mielenkiinnonkohteita kelläkin on ja kuinkas ollakaan - ollessasi Facebookissa sivupalkissa sattuukin olemaan juuri kiinnostuksesi kohteita vastaavia mainoksia.
[quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="11.08.2015 klo 09:58"]
Mitähän kaikkea tämä FB-appi sitten vakoilee jos selaimenkin kautta urkitaan noin paljon. Salakuuntelee mikrofonin, kaappaa kameran kuvat, tekstarit, puhelut?
[/quote]Sovellukselta kannattaa ottaa pois oikeudet käyttää mikrofonia tai kameraa, jos tällaista pelkää.
[/quote]
Miten tämä tehdään esim Androidilla?