Mitä hankintoja vauvalle ennen syntymää, la helmikuussa?
Esim. vaatteet, en tiiä yhtään paljon niitä tarvii, riittääkö ä-pakkauksen ulkoilupuku vauvalle tuohon aikaan talvesta vai onko auttamatta vielä liian iso... äitiltäni kysyin hän vain vastasi että ostaa sitten vauvan synnyttyä sitä mukaa kun tarvitsee... ettei etukäteen ostais mitään. En jaksa uskoa että mulla on aikaa / energiaa lähteä ostoksille heti synnytyksen jälkeen, ja miestä ei vauvan vaateostoksille saa. Ja vaikka saisikin ostais vääränkokoisia, - laisia tai muuten vaan kaikkea muuta kuin mitä piti.
Auttakaahan minuu, jengi vaa huohottaa niskaan että joko oot hankkinu sen ja sen ja sen, ootko miettiny et otatko tommosen vai tommosen, mä en oo hankkinu VIELÄ MITÄÄN?! En edes yhtä sukkaparia! Kohta tulee ahdistus ja tuska.
Ps. Niin toi la on sillälailla että jos synnytys vähän viivästyy niin ollaan kyllä jo maaliskuun puolella.
Kommentit (2)
(kaikkea en varmaan muista..)
-turvakaukalo autoon
- vaunut
- vaavi-sänky tilattuna
-lainassa paljon 50-56 cm bodeja ja puolipotkareita, itse ostin muutamat
- harsoja (meillä olikin sitten paljon pulautteleva vauva, joten tulivat tarpeeseen)
-tuttipullo (jos ei maito nouse tms. Meillä tuli pullotkin tarpeeseen, koska minulta ei tullut tarpeeksi maitoa)
-tutti saatiin laitokselta
-toppapuku 62 cm (äitiyspakkauksen puku liian suuri), jota tarvittiin paljon päikkäreillä ulkona, kun ulkona alettiin nukkua. Vauva syntyi maaliskuun puolivälissä eli ulkona vasta huhtikuussa, mutta silti tarvitiin jonkin aikaa. Ehkä joku fleecepukukin olisi riittänyt, mutta äitini halusi sen toppapuvun ostaa, eikä mennyt hukkaan:-)
-amme
-rintaliivinsuojuksia
-imetysliivit
Tässä joitakin hyviä hankintoja
Ei lapsi TARTTE vaunuja, pinnasänkyä tai tuttipulloja. Riippuu siitä miten hoidat lasta ja minkä näet tarpeelliseksi.
Minulla on ollut kantoliina esikoista odottaessa valmiina enkä sitä käyttänyt kunnolla kuin kolmannella lapsella.
Itse tykkään pukea lapsiani istuviin vaatteisiin ja äitiysvaatteet ei istu vielä moneen kuukauteen hyvin. Toiselle tämä taas ei ole tärkeää.
Se että ihmiset kyselee sinulta asioista on lähinnä kiinnostusta SINUA kohtaan. Älä ny siitä sekoa! Mitä raskaana olevalta saisi kysyä jos joku kilahtaa ihan tavallisesta juttelemisesta?
Sukkia ostin joskus esikoiselle ja vauvan synnyttyä huomasin etten pidä niistä. Ihan kamalaa pukea irtosukkia lapselle ja ne irtoaa jalasta jne.
Lapset kasvaa nopeasti ulos vaatteista ja kaikkea haalimaansa ei välttämättä tule käytettyä.
Ainoa todella tarpeellinen on läjä vaippoja.
Miten lasta kuljetetaan? Se on myös tärkeää.
Liikkuminen synnytyksen jälkeen on todella tärkeää nopeamman palautumisen takia ja olo yleensä piristyy synnytyksen jälkeen. Itse olen paljon väsyneempi raskaana kuin laitoksella, puhumattakaan kun lapsen kanssa pääsee kotiin.
Synnytykseesi on paljon aikaa ja tavaraa ehdit hankkimaan vaikka jouluostoksia tehdessäsi.
Viimesimmästä lapsesta en pakannut sairaalakassiakaan. Miehelle sanoin lähtöpäivänä synnäriltä mitä tuo mukaan minulle ja vauvalle.
Teet juuri niinkuin sinusta tuntuu ja jos sinulle onkin tärkeää saada juuri jokin tietty niin kannattaa hankkia se etukäteen: lapsi kainalossa juuri oikean värisen kaukalon tai vaunukopan saaminen voi olla vaikeaa.