Mitä kotitöitä teit tänään? Entä puolisosi?
Ja teittekö ne molemmat oma-aloitteisesti vai vasta pyynnöstä/käskystä/nalkutuksesta?
Kommentit (34)
Minä:
- pesin kaksi koneellista pyykkiä, hoidin kuivat vaatteet kaappeihin ja laitoin märät kuivumaan.
- delegoin esikoisen vaihtamaan kylppärien ja vessojen kylpy- ja käsipyyhkeet puhtaisiin ja toimittamaan likaiset oikeisiin pyykkikoreihinsa.
- hoidin koko päivän ruokahuollon ja paistoin lettuja iltapalaksi.
- pesin 82 lasipulloa ja kumikorkit niihin
- täytin astianpesukoneen loppuun, laitoin päälle ja tyhjensin ohjelman jälkeen astiat kaappeihin
- tiskasin käsin kattiloita ja paistinpannun, joita ei saa pestä koneessa, kahdesti.
- laitoin valmiiksi lasten huomiset harrastusvälineet, koulu- ja päivähoitovaatteet
- maksoin laskut
- haravoin omenapuiden aluset lehdistä ja tippuneista oksista
- täytin ja hoidin kompostin
Mies:
- kävi kaupassa hakemassa korppujauhoja ja lisää kumikorkkeja pulloihin
- lämmitti varaavat takat
- teki tilaa ulkovarastoon tiistaina tulevaa koivuhalkolastia varten
- hoiti lasten iltatoimet
Yhdessä:
- kerättiin poimijalla loput omenat omenapuista n. 160 kiloa, pakattiin ne laatikoihin huomista mehunpuristamokeikkaa varten. Tähän meni kolme tuntia
- touhuiltiin lasten kanssa
Kukaan ei tehnyt mitään nalkutuksen alaisena, paitsi esikoinen, joka luki sanakokeisiin vastoin tahtoaan. Hän teki, kuka parhaiten ehti tai taitoi.
Minä nousin aamulla kahdeksalta lasten kanssa, mies nukkui yhteentoista. Minä sain nukkua liki tunnin päiväunet, kun mies otti kuopuksen mukaan kauppaan ja vanhemmat lapset katsoivat lastenelokuvaa. Ihan normi sunnuntai. Olisin toivonut ehtiväni istuttaa kukkapenkkeihin uusia kukkasipuleita ensi kesää varten ja siirrellä muutamaa vanhaa monivuotista kasvia toiseen kukkapenkkiin.
Minä
-tein ruuan
-pesin kaksi koneellista pyykkiä ja viikkasin narulta kuivat kaappiin
-tiskasin kolmet tiskit (ei ole tiskikonetta)
-tarjoilin taaperolle päivän ateriat, siivosin jäljet ja hoidin muutenkin lasta koko päivän lukuunottamatta n. 1 tuntia aamulla, jolloin mies leikki lapsen kanssa.
Mies
-leikki aamulla lapsen kanssa (lasketaanko tämä kotityöksi?)
-lupasi tulla töistä suoraan laittamaan lapsen nukkumaan, mutta ei tullut, vähän myöhemmin lähettikin viestin että on kaljalla (lasketaanko tämä sitten kotityöksi?)
Minä:
- tein salaatin (ruoka valmiina muuten)
- ulkoilutin koiraa
- kuljetin lapsia harrastuksiin
Mies:
- haki lapsia harrastuksista
- tyhjensi ja täytti astianpesukoneen
Yhdessä nukuttiin päikkärit ja käytiin uimahallissa. Ihana lepo-/vapaapäivä!
-tiskauksen ja keittiön siivoamisen
-vessan pesun
-pyykkäystä
-ruuanlaittoa
-ruokapöydän siistimisen ja kattamisen
-kaupassakäynnin
Puoliso ei tehnyt mitään. Tuli 20 min sitten kotiin oltuaan ulkomailla.
oppinut tekemään kotitöitä: siivoamaan, pyykkäämään ja laittamaan ruokaa.
No eipä ole musta mies kotona oppinut, natsiksi haukkuu kun käsken tekemään kotitöitä. Tosin muista syistä alunperin häneen rakastuinkin. ;)
minä:
Siivosin keittiön
Tein iltapalaleivät valmiiksi jääkaappiin
Mies:
Vaihtoi petivaatteet
Pesi koneellisen pyykkiä ja laittoi kuivumaan
Lämmitti saunan
Eipä oikeastaan tehty muita hommia, lasten kanssa ollaan molemmat, ja yhdessä käytiin ruokakaupassa. Minä sain nukkua aamulla yhteentoista kun olin puoli kolmeen asti yöllä töissä.
Meillä mies yleensä hoitaa pyykit ja astianpesukoneen täytön ja tyhjennyksen, imuroidaan aika tasaisesti molemmat ja minä hoidan sellaisen yleissiisteyshomman: pöydän pyyhkimiset ja tavaroiden järjestelyt. Ilman nalkutusta kaikki menee. Mies ei siedä astioita levällään :D ruuat teen minä, mies monesti siivoaa jäljet...omasta tahdostaan. ruuat teen minä, mies monesti siivoaa jäljet...omasta tahdostaan.
ja mies oli kotona tiskannut, laittanut pyykit kuivamaan ja imuroinut. imurointi tosin oli rikkonut peilin ja sitten se oli kaks tuntia ollut paniikissa, että mitä mä teen, ku tulen töistä kotiin (pirttihirmuko? :D). itse vihjasin, että saa siivota, mutta en ole pakottanut.
Mies
-oli päivällä lasten kanssa ja hoiti heidän ruuan
-laittoi koneellisen pyykkiä
Minä
-olin illalla lasten kanssa, ja tein ruuan
Eipä muita kotitöitä varmaan tänään. Perusiltatoimet ja aamupalat yms. tehtiin yhdessä.
Asiat tehtiin oma-aloitteisesti.
Laitoin ruoan ja lisäksi ison satsin toista ruokaa viikolla lämmitettäväksi. Siivosin keittiön. Pesin pari koneellista pyykkiä. Täytin astianpesukoneen ja pesin pari lasiastiaa käsin.
Mies huolsi, pesi ja vahasi autoa noin 3 tuntia sekä tyhjensi astianpesukoneen ja levitti pyykit kuivumaan.
siivosin vessan,lastenhuoneet,kirjahyllyn ja perus siivouksen muuhun kämppään,hoidin 3lasta joista nuorin 1v,täytin ja tyhjäsin tiskarin x2(pitäs vielä laittaa päälle yöks),pesin 2koneellista pyykkiä,kahvitin ja ruokin rakennusmiehet ja lapset tietty,pesin painepesurilla terassit ja kesäkalusteet ja vein ne varastoon,kävin kaupassa,siivosin pihan ja ajoin nurmikon.
Mies rakensi koko päivän ja hoiti koirat.
Mies teki aamiaisen. Päiväruoka syötiin ulkona.
Mies siivosi keittiön. Ja silitti parivuoteen lakanat ja tyynyliinat. Ja vei roskat.
Ei ollut nalkutteluja eikä pyyntöjä suuntaan eikä toiseen. Se tekee, joka kulloinkin kerkiää ja jaksaa ja jota alkaa jokin asia kotona ottamaan pattiin, kun on tekemättä.
Ei tarvinnu nalkuttaa. Kauppaan mentiin molemmat.
Mies keräsi roskat, tavarat ja imuroi sekä petasi pedin. Minä tiskasin ja tein ruoan.
t. 26v ja 28 v
Usein vain valitetaan milloin mistäkin, mutta näköjään monilla sujuu arkiset askareet mukavasti.