Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotitöitä teit tänään? Entä puolisosi?

Vierailija
25.09.2011 |

Ja teittekö ne molemmat oma-aloitteisesti vai vasta pyynnöstä/käskystä/nalkutuksesta?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein vain valitetaan milloin mistäkin, mutta näköjään monilla sujuu arkiset askareet mukavasti.

Vierailija
22/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

- pesin kaksi koneellista pyykkiä, hoidin kuivat vaatteet kaappeihin ja laitoin märät kuivumaan.

- delegoin esikoisen vaihtamaan kylppärien ja vessojen kylpy- ja käsipyyhkeet puhtaisiin ja toimittamaan likaiset oikeisiin pyykkikoreihinsa.

- hoidin koko päivän ruokahuollon ja paistoin lettuja iltapalaksi.

- pesin 82 lasipulloa ja kumikorkit niihin

- täytin astianpesukoneen loppuun, laitoin päälle ja tyhjensin ohjelman jälkeen astiat kaappeihin

- tiskasin käsin kattiloita ja paistinpannun, joita ei saa pestä koneessa, kahdesti.

- laitoin valmiiksi lasten huomiset harrastusvälineet, koulu- ja päivähoitovaatteet

- maksoin laskut

- haravoin omenapuiden aluset lehdistä ja tippuneista oksista

- täytin ja hoidin kompostin

Mies:

- kävi kaupassa hakemassa korppujauhoja ja lisää kumikorkkeja pulloihin

- lämmitti varaavat takat

- teki tilaa ulkovarastoon tiistaina tulevaa koivuhalkolastia varten

- hoiti lasten iltatoimet

Yhdessä:

- kerättiin poimijalla loput omenat omenapuista n. 160 kiloa, pakattiin ne laatikoihin huomista mehunpuristamokeikkaa varten. Tähän meni kolme tuntia

- touhuiltiin lasten kanssa

Kukaan ei tehnyt mitään nalkutuksen alaisena, paitsi esikoinen, joka luki sanakokeisiin vastoin tahtoaan. Hän teki, kuka parhaiten ehti tai taitoi.

Minä nousin aamulla kahdeksalta lasten kanssa, mies nukkui yhteentoista. Minä sain nukkua liki tunnin päiväunet, kun mies otti kuopuksen mukaan kauppaan ja vanhemmat lapset katsoivat lastenelokuvaa. Ihan normi sunnuntai. Olisin toivonut ehtiväni istuttaa kukkapenkkeihin uusia kukkasipuleita ensi kesää varten ja siirrellä muutamaa vanhaa monivuotista kasvia toiseen kukkapenkkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä

-tein ruuan

-pesin kaksi koneellista pyykkiä ja viikkasin narulta kuivat kaappiin

-tiskasin kolmet tiskit (ei ole tiskikonetta)

-tarjoilin taaperolle päivän ateriat, siivosin jäljet ja hoidin muutenkin lasta koko päivän lukuunottamatta n. 1 tuntia aamulla, jolloin mies leikki lapsen kanssa.

Mies

-leikki aamulla lapsen kanssa (lasketaanko tämä kotityöksi?)

-lupasi tulla töistä suoraan laittamaan lapsen nukkumaan, mutta ei tullut, vähän myöhemmin lähettikin viestin että on kaljalla (lasketaanko tämä sitten kotityöksi?)

Vierailija
24/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä:

- tein salaatin (ruoka valmiina muuten)

- ulkoilutin koiraa

- kuljetin lapsia harrastuksiin

Mies:

- haki lapsia harrastuksista

- tyhjensi ja täytti astianpesukoneen

Yhdessä nukuttiin päikkärit ja käytiin uimahallissa. Ihana lepo-/vapaapäivä!

Vierailija
25/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-tiskauksen ja keittiön siivoamisen

-vessan pesun

-pyykkäystä

-ruuanlaittoa

-ruokapöydän siistimisen ja kattamisen

-kaupassakäynnin

Puoliso ei tehnyt mitään. Tuli 20 min sitten kotiin oltuaan ulkomailla.

Vierailija
26/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oppinut tekemään kotitöitä: siivoamaan, pyykkäämään ja laittamaan ruokaa.

No eipä ole musta mies kotona oppinut, natsiksi haukkuu kun käsken tekemään kotitöitä. Tosin muista syistä alunperin häneen rakastuinkin. ;)

Vierailija
27/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä:

Siivosin keittiön

Tein iltapalaleivät valmiiksi jääkaappiin

Mies:

Vaihtoi petivaatteet

Pesi koneellisen pyykkiä ja laittoi kuivumaan

Lämmitti saunan

Eipä oikeastaan tehty muita hommia, lasten kanssa ollaan molemmat, ja yhdessä käytiin ruokakaupassa. Minä sain nukkua aamulla yhteentoista kun olin puoli kolmeen asti yöllä töissä.

Meillä mies yleensä hoitaa pyykit ja astianpesukoneen täytön ja tyhjennyksen, imuroidaan aika tasaisesti molemmat ja minä hoidan sellaisen yleissiisteyshomman: pöydän pyyhkimiset ja tavaroiden järjestelyt. Ilman nalkutusta kaikki menee. Mies ei siedä astioita levällään :D ruuat teen minä, mies monesti siivoaa jäljet...omasta tahdostaan. ruuat teen minä, mies monesti siivoaa jäljet...omasta tahdostaan.

Vierailija
28/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies oli kotona tiskannut, laittanut pyykit kuivamaan ja imuroinut. imurointi tosin oli rikkonut peilin ja sitten se oli kaks tuntia ollut paniikissa, että mitä mä teen, ku tulen töistä kotiin (pirttihirmuko? :D). itse vihjasin, että saa siivota, mutta en ole pakottanut.

Vierailija
29/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies

-oli päivällä lasten kanssa ja hoiti heidän ruuan

-laittoi koneellisen pyykkiä

Minä

-olin illalla lasten kanssa, ja tein ruuan

Eipä muita kotitöitä varmaan tänään. Perusiltatoimet ja aamupalat yms. tehtiin yhdessä.

Asiat tehtiin oma-aloitteisesti.

Vierailija
30/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ruoan ja lisäksi ison satsin toista ruokaa viikolla lämmitettäväksi. Siivosin keittiön. Pesin pari koneellista pyykkiä. Täytin astianpesukoneen ja pesin pari lasiastiaa käsin.

Mies huolsi, pesi ja vahasi autoa noin 3 tuntia sekä tyhjensi astianpesukoneen ja levitti pyykit kuivumaan.

Vierailija
31/34 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivosin vessan,lastenhuoneet,kirjahyllyn ja perus siivouksen muuhun kämppään,hoidin 3lasta joista nuorin 1v,täytin ja tyhjäsin tiskarin x2(pitäs vielä laittaa päälle yöks),pesin 2koneellista pyykkiä,kahvitin ja ruokin rakennusmiehet ja lapset tietty,pesin painepesurilla terassit ja kesäkalusteet ja vein ne varastoon,kävin kaupassa,siivosin pihan ja ajoin nurmikon.

Mies rakensi koko päivän ja hoiti koirat.

Vierailija
32/34 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies teki aamiaisen. Päiväruoka syötiin ulkona.

Mies siivosi keittiön. Ja silitti parivuoteen lakanat ja tyynyliinat. Ja vei roskat.

Ei ollut nalkutteluja eikä pyyntöjä suuntaan eikä toiseen. Se tekee, joka kulloinkin kerkiää ja jaksaa ja jota alkaa jokin asia kotona ottamaan pattiin, kun on tekemättä.

Vierailija
33/34 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnu nalkuttaa. Kauppaan mentiin molemmat.

Vierailija
34/34 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies keräsi roskat, tavarat ja imuroi sekä petasi pedin. Minä tiskasin ja tein ruoan.

t. 26v ja 28 v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi