Minkä vuoden verotuksen mukaan lasketaan äitiyspäiväraha jos
Kommentit (2)
Ei ole väliä, milloin haet, vaan milloin on neuvolakortissa laskettu aika. Jos se on 2012, tulee 2010 verotuksen mukaan. Ellei tulot ole noussut yli 20 % tai ellei sinulla ole alle 3-vuotiasta lasta, jolloin voit saada saman rahan kuin edellisestä lapsesta.
Minulla oli nyt alle 3-vuotias ja vauva syntyi 2011, joten olisi tullut vuoden 2009 mukaan, mutta koska olin tuolloin äitiyslomalla, olivat 6 kk tuloni helposti 20 % suuremmat ja sain äitiyspäivärahan niiden mukaan.
jos äitiysloman ensimmäinen päivä on viimeistään 31.12. 2011, niin tulot lasketaan 2009 tuloista. jos aloitat äitiysloman aikaisintaan 1.1.2012, niin tulot katsotaan vuoden 2010 tuloista. näin siin "ekan" raskauden kohdalla.
Jos se on 2012, tulee 2010 verotuksen mukaan. Ellei tulot ole noussut yli 20 % tai ellei sinulla ole alle 3-vuotiasta lasta, jolloin voit saada saman rahan kuin edellisestä lapsesta.
Minulla oli nyt alle 3-vuotias ja vauva syntyi 2011, joten olisi tullut vuoden 2009 mukaan, mutta koska olin tuolloin äitiyslomalla, olivat 6 kk tuloni helposti 20 % suuremmat ja sain äitiyspäivärahan niiden mukaan.