Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Painonpudottaminen ei tosiaan taida kannattaa

Vierailija
25.09.2011 |

onhan sitä saanut jo kaikenmaailman tutkimuksistakin lukea, että 95% laihduttaneista saavat kilonsa takaisin, ehkä korkoineenkin, jossain vaiheessa.

Ja tämä näyttää pitävän paikkaansa, mitä olen lähipiirissäni nyt asiaa tutkinut.

Eräs sukulainen pudotti painoa 25 kg. Ei mennyt kuin puoli vuotta, kun oli saanut ne kaikki takaisin, vaikka uhosi että enää ikinä ei itseään takaisin entiseen kuntoon päästä.

Eräs kaveri taas pudotti varmaan parikymmentä kiloa hänkin, näin hänet viimeksi silloin hoikistuneena noin 1,5 vuotta sitten, nyt näin häntä ekaa kertaa sen jälkeen, ja kas, oli tainnut tulla kaikki kilot takaisin.

Anoppi on laihdutellut 5-10 kg koko sen ajan, mitä olen hänet tuntenut, hänen painonsa vaihtelee edes takaisin koko ajan.

Näitä esimerkkejä olisi vaikka kuinka paljon, ja itsekin lukeudun heihin. Olen 3 kertaa pudottanut 15-20 kg, mutta saanut ne aina takaisin. Lopetin sitten laihduttamisen 3 vuotta sitten, ja painoni on pysynyt tasaisena (ensimmäistä kertaa ikinä, aikuisiällä) tässä korkeimmassa painossani. Ja tässä annan sen ollakin, ei näytä olevan mitään järkeä yrittää laihduttaa (tehdä ELÄMÄNTAPAREMONTTIA, kuten minäkin kaikilla kerroilla tosissani yritin) kun ne kilot kuitenkin tuppaa tulemaan takaisin. Ja ne tulee niiiin helposti! (tähän tiettyyn painoon, tästä ylikään ei sitten kyllä mene, vaikka välillä tuntuu että syön niin paljon että ihme etten ole jo merkittävästi ylipainoinen.. kai keholla on jokin "oma paino", jota se ylläpitää vähän kuin itsestään?)

ps. ainoat tietämäni, jotka ovat saaneet pysyvästi kilonsa alas, ovat ne, jotka ovat saaneet ylikilonsa raskausaikana, (eli kiloja ei "oikeasti" ole pysyvästi koskaan ollutkaan..) ja nämä kilot ovat sitten lähteneet piakkoin raskauden jälkeen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä kannattaa laihduttaa, vaikka se onkin vaikeaa.

Vierailija
2/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan mä sitten joku tilastollinen ihme kun tein elämäntaparemontin ja pudotin lähes 20 kg jotka on pysyneet poissa nyt noin puolitoista vuotta?

Eikä ne ole vauvakiloja, mulla ei vielä ole lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan mä sitten joku tilastollinen ihme kun tein elämäntaparemontin ja pudotin lähes 20 kg jotka on pysyneet poissa nyt noin puolitoista vuotta?

Eikä ne ole vauvakiloja, mulla ei vielä ole lapsia.

hienoa että olet saanut painoa pois, ja toivotaan tietysti, että ne sulla sitten myös pysyy poissa, mutta katsotaan vaikkapa 5 vuoden päästä mikä tilanne silloin on.

ap

Vierailija
4/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähes 20 kg, enkä edes oikein huomannut sitä, paitsi toki vaatteissa :) ja niitä kiloja kannoin muutamat vuodet, tein pari lastakin niillä kiloilla ja sitten tuli herätys, laihdutin ne kilot pois parissa kuukaudessa, ja olen superiloinen, sillä elämä on sen jälkeen maistunut todella hyvälle, jaksan ja viihdyn kropassani. TOivon, että pysyn tässä.

Vierailija
5/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikana 5 tuli takaisin. Tuntui kauan, että olivat tulleet jäädäkseen, mutta

nyt syksyllä innostin taas kuntoilemaan, joten eiköhän näistä vielä päästä.

Täytyy sanoa, että vaikka 5 kg tuli takaisin, niin kyllä sittenkin on kannttanut. Kunto on niin paljon parempi, ja jaksan paljon paremmin töissä. Liikunta on nyt osa elämäntapaani, joten en usko, että kaikki 25 kg tulevat takaisin vaikka en niin syömistäni aina vartioisikaan.

Vierailija
6/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoat jotka vastaa, on niitä harvoja (5% kuuluvia) jotka ovat onnistuneet laihduttamisessaan.

Ja kilonsa takaisin saaneet eivät varmaan vaivaudu kommentoimaan "itsestäänselvää" asiaa.

ei siis millään pahalla, kommentoikoon kuka haluaa, miten haluaa.

ap

Vierailija
7/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että silleen. Aloituksessa puhutaan puolesta vuodesta ja max puolestatoista vuodesta kun kilot on tulleet takaisin.

Mulla ei ole aikomustakaan palata takaisin vanhaan ja taas on paino laskusuunnassa. Palaan mielelläni asiaan viiden vuoden kuluttua.

Vierailija
8/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusi vuotta sitten olin 35 kg painavampi, mutta takaisin paluuta ei ole. Ennen makasin vain sohvalla ja söin mitä sattuu ja lihoin vain lisää. Nykyään käyn säännöllisesti treenaamassa ja syön terveellisesti. Minulla on mahdotonta palata vanhaan painoon. Entisestä sohvaperunasta on tullut liikuntahullu ja ulkonäkö vain paranee kovan harjoittelun tuloksena.

Vierailija
9/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni lopettaa lukuisia kertoja ja aina repsahtaa.

Mutta joskus joku onnistuu.

Nyt on mun vuoro lukeutua siihen 5%:iin tästä eteenpäin.

t: tupakan sentän jo lopettanut, syöminen seuraavaks...

Vierailija
10/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti aion aloittaa urakan uudelleen, sillä on kipuja, särkyjä, masennusta, apatiaa, toivottomuutta, vihaisuuttakin, kun vaatteet eivät sovi päälle jne...

Ensi kerralla olen ehkä viisaampi ja teen heti jotain, jos paino nousee hiemankin.

Vierailija
11/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se tulisikin takaisin joskus. Joku 25kg kin kun laihduttaa niin kyllähän siinä on jo puolisenvuotta terveellisemmällä ruualla ja enemmällä liikunnalla.

Tokikin ontodettu että jojolaihduttaminen ei ole hyväksi mutta tuskin kukaan sanoo että on hyväksi syödä liikaa ja liikkua liian vähän. Joten kumpi nyt olisi noista parempi, ettei olis se "laihdutus"

Vierailija
12/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se tulisikin takaisin joskus. Joku 25kg kin kun laihduttaa niin kyllähän siinä on jo puolisenvuotta terveellisemmällä ruualla ja enemmällä liikunnalla.

Tokikin ontodettu että jojolaihduttaminen ei ole hyväksi mutta tuskin kukaan sanoo että on hyväksi syödä liikaa ja liikkua liian vähän. Joten kumpi nyt olisi noista parempi, ettei olis se "laihdutus"

ylipainoinen automaattisesti tarkoita, etteikö liikkuisi tai liikkuisi liian vähän!

Mä liikun ja olen aina liikkunut paljon, nykyäänkin käyn spinningissä ja kuntosalilla ja kävelen työmatkat. Ja siis olen ylipainoinen. Mun lihavuuden syy on siis liikasyöminen, ei liian vähäinen liikunta.

ap

Vierailija
13/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa pudottaa ja hallita painoa on elämäntapamuutos!!! Ja laihduttaminen ei ole sitä.

Jos palataan vanhoihin tapoihin, kyllä se paino tulee takaisin, koska syödään enemmän kuin kulutetaan.

Yleensä noilla laihdutuksilla vielä tuhotaan lihasmassaa jolloin saa syödä aina vain vähemmän ja vähemmän ettei lihota.

Ihmiset on niin patalaiskoja, että pysyvän muutoksen tekeminen ei onnistu vaan haetaan autuutta poppakonstein.

Vierailija
14/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipainoinen automaattisesti tarkoita, etteikö liikkuisi tai liikkuisi liian vähän!

Mä liikun ja olen aina liikkunut paljon, nykyäänkin käyn spinningissä ja kuntosalilla ja kävelen työmatkat. Ja siis olen ylipainoinen. Mun lihavuuden syy on siis liikasyöminen, ei liian vähäinen liikunta.

ap

Jos syöt enemmän kuin kulutat tai kulutat vähemmän kuin syöt

Vierailija
15/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli opetan heille uusia ruokailu- ja liikuntatottumuksia.

Asiakkaistani suurin osa on laihduttanut useita kertoja ja osa on laihduttanut 200-300 kg elämänsä aikana, kyllä!

Useinmiten esitetty kysymys kuuluu, paljonko minä lupaan, että laihtuu? Vastaus, minä en lupaa mitään vaan sinä muutat elintapojasi ja voit laihtua puolessa vuodessa 15-20 kg ja paluuta entisiin tapoihin ei ole.

Vierailija
16/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sitten sun pitää rajoittaa syömistä! En tiedä yhtään ihmistä, joka olisi ruikuttamalla laihtunut. Ylipaino ei ole koskaan terveellistä, joten laihduttaminen kannattaa aina.

Vierailija
17/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sun pitää rajoittaa syömistä! En tiedä yhtään ihmistä, joka olisi ruikuttamalla laihtunut. Ylipaino ei ole koskaan terveellistä, joten laihduttaminen kannattaa aina.

Tän takia maailmassa ei ookaan yhtään lihavia, kun se laihduttaminen on niin sikahelppoo!

Vierailija
18/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydelle LIEVÄSTÄ ylipainoista painon pudotuksella on jopa enemmän haittoja kuin hyötyjä (mm. osteoporoosin riski kasvaa). Eli ei välttämättä laihdutus aina "kannata". Mutta toki merkittävä ylipaino on terveysriski iässä kuin iässä.

ap

Vierailija
19/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveydelle LIEVÄSTÄ ylipainoista painon pudotuksella on jopa enemmän haittoja kuin hyötyjä (mm. osteoporoosin riski kasvaa). Eli ei välttämättä laihdutus aina "kannata". Mutta toki merkittävä ylipaino on terveysriski iässä kuin iässä.

ap

Vierailija
20/27 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia maailmassa ei ookaan yhtään lihavia, kun se laihduttaminen on niin sikahelppoo!

Perusasiat eivät mihinkään muutu, vaikka kuinka vääntelisi vai tunnetko montakin kitisemällä laihtunutta?

Enkä missään väittänyt laihduttamisen olevan helppoa.

19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kaksi