Nyyh :( Lapsen joululahjasuunnitelmat, miehen mielestä liikaa...
Olen suunnitellut että lapsi saa meiltä joululahjaksi:
toivomansa pehmoeläimen: kissan,
uuden Tatu ja Patu -kirjan ja
ensimmäisen "isojen" Lego-setin: paloaseman
Lisäksi ajattelin vielä mahdollisesti hankkia jotain vaatetta ja astioita.
Miehen mielestä tuossa on liikaa. :( Mulle tuli paha mieli. Viime vuonna oli paljon enemmän, eikä mies sanonut silloin mitään.
Mitäs arvoisa av-raati on mieltä?
Kommentit (26)
Mulla on 3 lasta ja heitä on lahjottu aina aika paljon. Silti osaavat arvostaa saamiaan lahjoja ja pitävät tavaroistaan huolta. Mun mielestä joulussa parasta on nimenomaan lahjojen antaminen ja saaminen yhdessä olon lisäksi.
moneen vuoteen mitään joululahjaksi. Saavat sukulaisilta niin paljon, että ei olla katsottu tarpeelliseksi. Jos jotain tärkeää jää saamatta niin sitte joulun jälkeen käydään ostamassa kaupasta yhdessä.
Aikuisille emme osta kuin hyväntekeväisyyslahjoja. Kaikilla on jo mitä tarvitsevat tai osaavat ostaa itse.
Ei mun mieltä ylennä ja rakkautta osoita hirveä määrä kamaa. Vaikka olisi kuinka rakkaudella ostettu lahja.
lapsille mieluummin silloin tällöin jotain kun armoton röykkiö jouluna, josta ne ei jaksa edes kiinnostua.
Joulu on yksi päivä vuodessa ja mä en ymmärrä ihmisiä, jotka aloittaa suunnittelut lokakuun puolivälissä. Huh huh.
En voisi kuvitella, että itkeskelisin nettipalstalla, kun miehen mielestä on liikaa lahjoja. Ymmärrän miehesi kommentin, sehän on ihan normaalia vanhempien keskustelua, mutta en sitä, että nyyhkit sitä täällä. Keskustele miehesi kanssa ja tehkää joku linjaus yhdessä! Eikö ole ihan sama, kuinka paljon naapuri tai nettimamma antaa lahjoja lapselle. Oleellista on se, miksi miehesi mielestä on liikaa lahjoja? Koska ei ole varaa niihin? Vai että lapsi saa muualtakin paljon? Vai että ei ole järkevää opettaa lasta saamaan kamalasti kaikkea? Meillä ainakin perusteena on tuo viimeinen. Tuntuu, ettei lapset arvosta lahjojaan, kun aina saavat kamalat kasat. Seurauksena on, että lelut menevät rikki, lapsi ei välitä, vaikka joku hajoaa yms.
moneen vuoteen mitään joululahjaksi. Saavat sukulaisilta niin paljon, että ei olla katsottu tarpeelliseksi. Jos jotain tärkeää jää saamatta niin sitte joulun jälkeen käydään ostamassa kaupasta yhdessä.
Viime vuonna jopa piilotin osan sukulaisten ostamista lahjoista ja annoin ne myöhemmin synttäreillä. Minusta olisi hyvää vanhemmuutta olla hukuttamatta lapsia Lego- ja muuhun krääsään.
Sinänsä ap:n lista vaikuttaa hyvinkin kohtuulliselta varsinkin jos sukulaisilta ei ole odotettavissa lahjavuorta. En sano tätä mitenkään ylpeydellä, mutta meidän lapset ovat saaneet kymmeniä lahjoja joka joulu, myös arvokkaita, eivätkä osaa niitä arvostaa. Kiitos vaan suurille suvuillemme.
ja ei mitenkään liikaa.
Samaa ihmettelen mitä moni muu,että tarvitsetko todellakin mieheltäsi luvan omien rahojesi käyttöön?
Minä ostan lapsellemme tasan niin monta lahjaa kuin haluan. Mies ostaa omansa.
Anoppi ostaa yhden korkeintaan kaksi. Kummeilta tulee n. 2lahjaa. Muutoin saa ehkä 1-2 lahjaa.
Loput isovanhemmat ovat jo kuolleet.
Meidän nyt 8v. olen ostanut monta lahjaa,joista osan varmaan yli vuosi sitten.
Ostan paljon tarjouksista.
Lapsella on joulusta kuukausi synttäreihin. Ostan nekin lahjat valmiiksi pitkin vuotta. Jos tulee jokin tietty toivomus juuri joulun/synttärien alla ostan sen sitten erikseen.
Ostat sen mitä olet ajatellutkin. Älä välitä narisevasta miehestäsi.