Nyyh :( Lapsen joululahjasuunnitelmat, miehen mielestä liikaa...
Olen suunnitellut että lapsi saa meiltä joululahjaksi:
toivomansa pehmoeläimen: kissan,
uuden Tatu ja Patu -kirjan ja
ensimmäisen "isojen" Lego-setin: paloaseman
Lisäksi ajattelin vielä mahdollisesti hankkia jotain vaatetta ja astioita.
Miehen mielestä tuossa on liikaa. :( Mulle tuli paha mieli. Viime vuonna oli paljon enemmän, eikä mies sanonut silloin mitään.
Mitäs arvoisa av-raati on mieltä?
Kommentit (26)
ja miehellä ei ole vielä joulumieltä. Unohda kuukaudeksi ainakin.
Lue rivien välistä: Sä aloitat joulujutut liian aikaisin, miestä ei kiinnosta vielä. Siksi se sanoi, että tuossa on jo liikaa, ettet suunnittelisi ainakaan lisää.
Vai pitääkö sun kysyä mieheltäs lupa?
Kai sulla on oma tili?
Meillä molemmat vanhemmat ostaa lapsille lahjoja, jotain toki ostetaan yhdessä, useimmat erikseen
nyt ei ole vielä edes lokakuu ja joku ajattelee jo joulua!
Ei ihmekään ettei miehesi innostunut JOULULAHJAsuunnitelmistasi.
jos rahaa ei ole paljoa käytettävissä.
on hyvä lahjalista!
Mutta varaudu siihen, että lapsen toiveet muuttuvat ennen joulua. Eli jätä toivelahja joulukuulle.
lahjat lapselle itse enkä kysele kovin paljon mieheltä. Osan lahjoista maksan itse, osan mies.
Itse olen isälleni ostanut lahjan jo heinäkuussa. Muutamaa muuta katselen ensi viikolla kun ollaan matkoilla semmoisessa paikassa että se kannattaa.
Nyt kun lähtee lahjaostoksille niin ei ole ruuhkaa, tavaraa ehtii saada tilaamalla lisää jos joku tietty on loppu, ja kun tekee hankintoja pikkuhiljaa, ei tule niin iso lovi kerralla kun ei ole rahavarat niin mittavat.
Minusta nuo ap:n suunnittelemat oli hyvät lahjat kaikin puolin. Mutta en minäkään ymmärrä, miksi niistä pitää mieheltä kysellä. Ei tuossa nyt ainakaan liikaa ollut, kolme pakettia vain.
Mun miestä ei ole ikinä mitkään joulut tai synttärit kiinnostanu. Olenkin sanonut, että ostaa lahjat läheisilleen itse tai jättää ostamatta. En laita ikinä itse lahjoittamiini lahjoihin, että ne on meiltä molemmilta ellei mies ole oikeasti jollain tavalla osallistunut (suunnitellut/ maksanut / käynyt hakemassa lahjan tms.)
Mua ärsyttää aina, kun anopilta tulee jotain lahjoja joihin se merkitsee antajaksi myös aikuisen poikansa, joka elelee yksinään (on töissä eli omaa oman talouden, mutta ei vaan jaksa ikinä kiinnostua mistään juhlista). Tuntuu jotenkin tyhmältä, että sekin on muka ostanut meille ja meidän lapsille lahjoja jouluisin vaikkei se varmana ole edes osallistunut kustannuksiin.. Ja tiedän, että sitä ei oikeasti vois vähempää kiinnostaa..
Kysynkin siis aina mieheltä, että haluaako osallistua ja sitten jos haluaa kerron mitä ideoita mulla on ja mies kertoo oman näkökulmansa. Silloin lahja on meiltä. Muussa tapauksessa ostelen lapsille jne. mitä lystään enkä kysele kenenkään mielipidettä.
jos rahaa ei ole paljoa käytettävissä.
Eli lahjavuoren tulee kasvaa suorassa suhteessa käytössä oleviin tuloihin?
Mun mielestä tuossa oli ihan sopivasti lahjoja vanhemmilta. Useimmiten lapset kun saavat lahjoja myös isovanhemmilta, kummeilta, sukulaisilta jne. Lopputuloksena on yleensä aivan järkyttävä kasa tavaraa, jota lapsikaan ei välttämättä jaksa yhdellä istumalla käydä läpi.
moneen vuoteen mitään joululahjaksi. Saavat sukulaisilta niin paljon, että ei olla katsottu tarpeelliseksi. Jos jotain tärkeää jää saamatta niin sitte joulun jälkeen käydään ostamassa kaupasta yhdessä.
moneen vuoteen mitään joululahjaksi. Saavat sukulaisilta niin paljon, että ei olla katsottu tarpeelliseksi. Jos jotain tärkeää jää saamatta niin sitte joulun jälkeen käydään ostamassa kaupasta yhdessä.
Ei kai jouluna ole tarkoitus se, että katsotaan millainen lahjavuori tulee, vaan se, että muistetaan läheisiä ja annetaan heille siksi jotain kivaa. Eikö sinusta omat lapset ole niin läheisiä, että heitä haluaa muistaa?
Ei kai jouluna ole tarkoitus se, että katsotaan millainen lahjavuori tulee, vaan se, että muistetaan läheisiä ja annetaan heille siksi jotain kivaa. Eikö sinusta omat lapset ole niin läheisiä, että heitä haluaa muistaa?
mielummin ostan vaatteet alesta ja lelut kyllä myös... enkä koe silti olevani huono äiti!
Huolehdin, että heillä on hyvä ja mukava joulu ja pukki käy tuomassa riittävästi(liikaa) lahjoja. En ymmärrä miksi minun pitäis itse siihen vielä muutama paketti lisää hommata... omantunnon vuoksi? lapsethan eivät tiedä keneltä ne tulee..
Hommaat vaan ja laitat kuusen alle. Ei puolisolta tarvi kaikkee kysyy.
Omaa perhettä ja sukulaisia kai voi muistaa niin monin eri tavoin. Itselläni on materiaa jo ihan tarpeeksi, ja jopa luksukseen turtuu kun se on arkipäivää. Koko nuoruuden juoksin menestyksen ja rahan perässä ja nyt kun asiat on hyvin olen huomannut että materialla, tavaroilla ja joululahjoilla on entistä vähemmän merkitystä elämässäni. Tärkeämpää on yhdessä vietetty aika ja hyvä joulutunnelma, vaikkapa piparkakkujen paisto lasten kanssa. Jouluaattona annamme vain yhden pienen lahjan jokaiselle lapselle.
nyt ei ole vielä edes lokakuu ja joku ajattelee jo joulua!
Ei ihmekään ettei miehesi innostunut JOULULAHJAsuunnitelmistasi.
Mä olen kuule OSTANUT jo niitä joululahjoja! Kamalaa!!!
Lapset on kaikki 3 alle kouluikäisiä. Isomummit, mummot, kummit ostavat lahjoja ja niitä kertyy/ lapsi ihan tarpeeksi. Korkeintaan ostetaan joku lautapeli yhteiEksi koko perheelle, jos tuntuu siltä vielä joulunalusviikolla.
En halua totuttaa lapsia järkkyyn tavaravuoreen ja koen, että on tärkeämpi olla yhdessä esim. käymällä laulamassa joululauluja, järkkäämällä piparitalkoitA ja viettämällä joulujuhlaa lasten kavereiden kanssa joulua odotellessa yms.
tosin voisin legot pyytää isovanhemmilta...