Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sairaalloista lasten vaatteiden ostamista? tai liiallista ja paheksuttavaa?

Vierailija
25.09.2011 |

Montako kauteen sopivaa sisävaate "asua" teistä ekaluokkalainen tarvitsee?

Mietin vaan, kun en ole noita paheksuttuja blogeja lukenut, mutta vaatteita tykkään ostaa lapsille, ja niitä on varmaan enemmän kuin ehkä keskimäärin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten ne lahjoittavat todella hyviä, uudenveroisia vaatteita eteenpäin (minun lapsilleni) toisinaan ostan tuttavilta hintaan kympin kassi ja se jos mikä kannattaa! Kaikki voittavat.

että onhan tämäkin tavallaan hyvinkin ekologista koska mä paikkaan näiden shoppailijoiden tekemän "ekokolon" käyttämällä vaatteet loppuun omilla lapsillani. Kirppiksiä en kiertele koska niillä myydän niin paljon jo lähes loppuun kulunutta (ainakin luulen niin??), ja sopivan ja hyvän etsiminen on työlästi "muun" joukosta. Haalin tuttavikseni näitä shoppailijoita joiden lapset sen ikäisiä että kierrätys onnistuu, ja saan laadukasta vaatetta, usein jopa kotiin kuljetettuina. Arvostan todella että he ovat olemassa elämässäni, ja että heitä vaivaa tämä -omasta mielestäni- sairas shoppailu joka siis kohdistuu nimenomaan lastenvaatteisiin.

Todella mahtavin kriteerein valoikoit ystäväsi :D

Vierailija
22/25 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini ostaa lapsilleen vaatteita joka viikko, monesti useampana päivänä. Lapset eivät ehdi käyttää niitä läheskään kaikkia, ehkä jopa 2/3 jää käyttämättä. Piilottaa ostoksia mieheltään. Sairautta minusta. Ekologista ei ainakaan.

Sairasta on, jos joutuu piilottelemaan ostoksiaan tai hintalappuja ja tunte huonoa omaatuntoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tosiaan hyvä pysähtyä miettimään omia arvojaan?

Mua niiiin huvittaa täällä kaikki ne jotka toitottavat arvoista ja ekologisuudesta, joko vaatteissa tai sitten lasten lukumäärässä.

Samat ekologisuudesta paasaavat eivät sitten välttämättä tee muutakuin paasaavat siitä ekologisuudesta.

Meillä kierrätetään, lajitellaan jätteet, kasvatetaan itse vihannekset, juurekset, kanalakin meillä on josta saamme kananmunat sekä kanat. Kaksi tai kolme karitsaa otetaan keväisin ja talvella sitten ne teurastetaan. Nyt ollaan otettu pari possuakin kesäksi, joille tulee sama kohtalo kuin noille lampaille.

Kalastetaan, metsästetään jne. Autoja on kaksi, mutta kuten arvata saattaa, asutaan maalla joten niitä tarvitaan se kaksi. Kumpikin ovat "eko"autoja, miehellä kia cee´d ecodynamics ja minulla toyotan hybridi.

Joten monessa asiassa säästetään ja ollaan "ekoja". Siltikin lasten vaatteisiin menee se pari sataa aina kertaalleen, varsinkin kun ostan uusina ne. Liian pienet, hyvä kuntoiset menevät sitten kiertoon. Joko myyn tai lahjoitan eteenpäin.

Mutta noissa vaatteissa on se pari asiaa mistä en tingi: hyvät ja laadukkaat kengät, sekä ulkoiluvaatteet. Myös välikerrostot ovat sellaisia mitä ostan mielelläni vain uutena ja laadukkaina. Ei nyt kuukausittain uusia vaatteita osteta, vaan aina kun on tarvis.

Me kaikki emme halua ostaa henkkamaukkaa tai vastaavaa, vaikka se olisikin halpaa. Itse en miellläni osta lapsille kirpputoreilta mitään, koska harvoin sieltä löytää mitään sellaista mitä voisin lapsillani käyttää.

Vierailija
24/25 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerron, että ostan yhdelle lapselle sisävaatteita 150-200eurolla kuukaudessa, onko se kauheaa kulutusta?

Entä jos sanon, että ostan 1-2 asukokonaisuutta kuukaudessa?

Vierailija
25/25 |
25.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mitenkään liikaa, jos ostaa vaikka 1-2 asukokonaisuuden kuukaudessa. Eihän se tee kun 12-24 asua vuodessa. Lapsi kasvaa, joten eihän ne esim. tammikuussa ostetut vaatteet edes välttämättä enää mahdu lokakuussa jne. ja vaatteet täytyy vaihtaa ja pestä kun ei meillä ainakaan pestä illalla ja aamulla laiteta samoja vaatteita.

Se minkä verran rahaa vaatteisiin kuluttaa on jokaisen oma asia. Kirpparilta saa hyväkuntoisia asukokonaisuuksia kympillä, vaatekauppaan saa kulutettua paljon enemmän. Mihin rahansa kuluttaa on jokaisen oma asia. Meillä käytetään sekä että uusia ja kirpparilta, rahaa siis kuluu vaihtelevasti. Koska kelpuutan kirpparilöydötkin, ostan useamman vaatekokonaisuuden kuin 1 per kuukaus.