Paras ravintola jossa olet elämäsi aikana ollut?
Oliko ulkomailla? Mikä teki parhaan? Millainen paikka oli?
Kommentit (60)
Toinen huippukokemus Ranskassa Loiren laaksossa jossain pikku kylässä, jonka nimeä en enää muista. Ravintolan nimikin on unohtunut.
Molemmissa loistava ruoka, hyvät viinit ja moitteeton palvelu.
Michelin-tähtiäkin ansainnut Hakkasan Lontoossa.
aivan IHANAA, tuoretta kalaa ja paistettuja kasviksia. Tosi simppeliä ruokaa, mutta aivan taivaallisen hyvää.
Muistan hirveän huonosti ravintoloiden nimiä ja missä olen mitäkin syönyt. Sen sijaan muistan hyvin ne mielestäni tosi hyvät ruuat, monista olen saanut sovellettua kotioloissa tosi maukkaita versioita.
ulkomailla Kreeta, Rethimnon ja ravintola Symposium. Molemmissa paikoissa erittäin herkullinen ruoka ja todella hyvä palvelu.
Maharaja Helsingin Töölön kisahallin lähellä Mannerheimintiellä.
Paras ruoka.
Reilut annokset, todella maukkaat ateriat. Kulkee Helsingin parhaan intialaisen ravintolan maineella ja sitä se todella on! Suosittelen lämpimästi. Eikä mitään viinejä tai kokista kannata juomaksi tilata, kokeilkaa rohkeasti ja tilatkaa juomaksi makea tai suolainen "lassi". Nam nam!
Helsingissä. Loistava hinta-laatusuhde, hyvä tunnelma.
Ravintolan nimi muistaakseni joku Joe`s tms. Ruoka oli aivan ihanaa ja annokset tosi isot, näyttävät!
Paikkaa oli kehuttu netissä, siksi sinne lomallamme menimme ja harmiksemme vimeisenä iltana, sillä siellä olisi voinut käydä useammankin kerran. Vielä neljän vuoden jälkeenkin seurueemme muistelee kyseistä ravintolaa...
Barbaari Club
ei ruokaa vaan juomaa ja esiintyjiä
Salkkareissa ekstrana? :D
hyi, tuhma! hanhenmaksa on epäeettistä!
kiinnosta!
Se on hyvää se riittää minulle.
Syö hippi vsikka porkkana!
thaimaalainen ravintola. Mahtavaa ruokaa ja ihana palvelu!
kiinnosta!
Se on hyvää se riittää minulle.Syö hippi vsikka porkkana!
Aika julma on tuo hanhanmaksan tuotantoprosessi, hanheen tungetaan suppilolla ravintoa reilusti yli tarpeen, jotta maksa kasvaisi. Mutta ei kai sillä ole mitään väliä, että eläimiä kidutetaan raa'asti, kunhan hyvältä maistuu. Namskis!
Ihanaa intialaista, siisti ja viihtyisä paikka.
Olin vuosia sitten Etelä-Afrikassa Cape Townissa ihan tavallisessa ravintolassa ja söin tonnikalapihvin. Oli tonnikala-aika ja se oli ihan tuoretta (ja siis tuoreella tonnikalalla ei ole mitään tekemistä sen purkkimössön kanssa!). Tuli ihan itku silmään, oli niin hyvää. Varsinkin kun ranskalainen seuralaiseni hoiti pöytään juuri oikeat etelä-afrikkalaiset punaviinit (ja kyllä, kalan kanssa saa juoda punaviiniä!) ja viinitkin olivat ihan ihania. Ai ai. Se olikin sitten elämäni viimeinen tonnikalapihvi mutta ei haittaa, ei voi parempaa olla.
Cape Townissa oli muutenkin ihan käsittämättömän hyvää ruokaa: japanilaista, aasialaista, afrikkalaista, eurooppalais-eteläafrikkalaista fuusioruokaa... Takaisin jos vielä pääsisin...
Ruoka oli suussa sulavaa, tarjoilija oli aivan mahtava tyyppi, pienessä sievässä, rakkaan kanssa.
aah, mitä namedroppingia....
namedroppingit, että on oksat pois:
Muhun saarella Virossa: Aleksander
Kööpenhamina: Noma, jotain tuttua, jotain uutta
Pariisi: ei, ei Le Chateaubriand, vaan L'Astrance
Tero
Välimeren Ravintolasta saa aivan taivaallista ruokaa..pakko päästä joka viikko, jos vain lompakko antaa myöten..
Cheeseburger in paradise :)
Suomessa ravintola Kissanviiksi ( vai viikset?) JKL.
Ravintolat on sen verran harvinaista herkkua, että yleensä nautin ylettömästi, vaikka ei ehkä pro-ravintolassakäyjien mielestä niin ihmeellistä olisikaan. Jos joku kokemuksen pilaa, on se joskus töykeä tarjoilu tms.
Turussa kuitenkin hyvä on Delhi Darbaar -intialainen ravintola.
Keski-Portugalissa taas lähes mikä vaan ravintola tarjoaa ihanaa ruokaa. Esim. kermasienikastike naudanlihalla.
Forssassa paras tunnelma on Vorsmannissa. Ruokakin on ollut loistavaa, mutta nyt en ole vaan käynyt siellä niin pitkään aikaan, että nykyajasta en tiedä. Luultavasti yhä hyvää.:)
Et varmaan syö tehokasvatettua broileria? Et tietenkään, täällä AV:lla syödään vain tutulta kanankasvattajalta hevoskyydillä haettua onnellista broileria, joka kypsytettään auringovalossa ekohymy huulilla. Kummasti siltikin kaupat on täynnä oranssissa myrkyssä lilluvaa kidutuskanaa, jota perheenäitien kärryt on pullollaan. Hanhenmaksaa syödään ehkä kerta pari vuodessa, mutta kidutuskanaa on ruokalistalla monta kertaa viikossa.
kiinnosta! Se on hyvää se riittää minulle. Syö hippi vsikka porkkana!
Aika julma on tuo hanhanmaksan tuotantoprosessi, hanheen tungetaan suppilolla ravintoa reilusti yli tarpeen, jotta maksa kasvaisi. Mutta ei kai sillä ole mitään väliä, että eläimiä kidutetaan raa'asti, kunhan hyvältä maistuu. Namskis!
Itse olen kasvissyöjä, joten liha-annoksista en osaa sanoa. Salaattipöytä on runsas ja ihana!