Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Just! Pomo sitten päätti pidentää liikkeen aukioloaikaa!

Vierailija
24.09.2011 |

Eli saatiin vaan ilmoitus siitä, että vuoden alusta alkaen liike on myöhempään auki, eli työvuorotkin muuttuvat! Tämä tarkoittaisi sitä, että joudun joskus olemaan kasiin saakka töissä??

Miten tähän pitäisi suhtautua tai toimia? Päiväkoti on auki klo 18 saakka.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli saatiin vaan ilmoitus siitä, että vuoden alusta alkaen liike on myöhempään auki, eli työvuorotkin muuttuvat! Tämä tarkoittaisi sitä, että joudun joskus olemaan kasiin saakka töissä??

Miten tähän pitäisi suhtautua tai toimia? Päiväkoti on auki klo 18 saakka.

Katso siitä, mitä on sovittu. Ei yksipuolisesti päiviä voi pidentää, mutta jos vastaavasti aamusta menet myöhemmin niin periaatteessa se on ok. Eikö sinulla ole miestä, joka hakisi lapsen pk:sta?

Vierailija
2/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset haluavat shoppailla myöhempään ja se tarkoittaa sitä, että myös työpäivät venyvät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten lapsi pitää laittaa vuoropäiväkotiin. Mun työpaikka on JOKA päivä auki 10-20 ja noita kahdeksan vuoroja on 1-3 viikossa mulla. Lisäksi ollaan auki KAIKKI pyhäpäivät lukuunottamatta jouluaattoa ja joulupäivää. Mutta mulla on mies joka hoitaa/hakee lapset kun olen töissä myöhään.

Vierailija
4/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-17 ja 10-18.

Nyt sitten jatkossa tulee myös vuoro 12-20.

Sanoin jo, että mä en tästä pidä, enkä aio tätä hyväksyä, mutta vastaus oli vaan, että "uudet työvuorot otetaan käyttöön kaikkien kohdalla"?

Vierailija
5/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aukioloaikoja. Työaikalaissa määritellään työajat, mutta ei missään määrätä, miten kauppias saa pitää liikettään auki aukiolosäännösten rajoissa. Jos yrittäjä haluaa pidentää aukioloaikoja, niin työntekijän on se hyväksyttävä tai etsittävä uusi työpaikka.

Vierailija
6/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työehtosopimus on koko alaa koskeva juttu ja työsopimus on se työntekijän ja työnantajan välinen juttu.

Työsopimus siis määrittää kys henkilön työajat, ei varmaankaan työehtosopimus.

t. pilkunnussija

Vierailija
7/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea päiväkodista, se ei ole ongelma.

Ongelma on siis se, että mun työaikaa aiotaan muuttaa, eli myöhentää!! On ollut hieman kireä ilmapiiri nyt sit töissä, koska tää on musta niin kohtuutonta.

ap

Vierailija
8/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakea päiväkodista, se ei ole ongelma.

Ongelma on siis se, että mun työaikaa aiotaan muuttaa, eli myöhentää!! On ollut hieman kireä ilmapiiri nyt sit töissä, koska tää on musta niin kohtuutonta.

ap

Työnantaja voi kyllä päättää pidentää aukioloaikaa ihan omalla päätöksellä. Toki sitä voi yrittää neuvotella että voisko sun työaika pysyä samana mut se edellyttää että joku muu tekis pelkästään myöhäsempää vuoroa. Voihan se olla jollekin just hyvä.

Mutta työntekijänä sä et voi vaan ilmottaa että et tule hyväksymään tätä muutosta.

Vierailija
9/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on niin et hyväksy uudet aukioloajat tai eti uus työpaikka.

Meidän myymälässä tehtiin joku aika sitten ihan sama homma, mutta eipä kukaan noin reagoinut. Ja saahan siinä olla aamupäivän kotona ja tehdä omia hommia rauhassa ennen kuin työvuoro alkaa.

Vierailija
10/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten jotain "yrityksellä on oikeus muuttaa näitä ehtoja tarvittaessa" tms.

Pitääkö mun nyt vaan suostua tähän?

Kannattaako nostaa meteli? Sanoin siis jo kerran, että en tule hyväksymään uusia työvuoroja, mutta pomo ei oikein halunnut edes keskustella asiasta, ainakaan just siinä tilanteessa.

ap

Vierailija
11/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

säännöllinen työaika vuorokaudessa tai viikossa tai periodissa. Kuuluu työnantajan työnjohto-oikeuteen määritellä, miten työtunnit jakaantuvat päivän aikana.

Ap:n on vain nieltävä kiukkunsa tai etsittävä uusi työpaikka.

Vierailija
12/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako nostaa meteli? Sanoin siis jo kerran, että en tule hyväksymään uusia työvuoroja, mutta pomo ei oikein halunnut edes keskustella asiasta, ainakaan just siinä tilanteessa.

ap

Tai etsi uusi työpaikka.

Vierailija
13/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se nyt tarkoita, että sinä ap teet joka ilta kahdeksaan asti töitä. Sulle tulee ehkä 0-3 kertaa viikossa noita iltoja. Jos et oo vknloppuna töissä, niin ehkä vain 1-2 iltaa tulee.

Vierailija
14/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka menis arkena jo kuudelta kiinni..

ap

Vierailija
15/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se nyt tarkoita, että sinä ap teet joka ilta kahdeksaan asti töitä. Sulle tulee ehkä 0-3 kertaa viikossa noita iltoja. Jos et oo vknloppuna töissä, niin ehkä vain 1-2 iltaa tulee.

Vaan uudet työvuorot tarkoittaa sitä, että kaikki vuorot jaetaan TASAN kaikkien työntekijöiden kesken, eli joutuisin sit tekemään yhden viikon kerrallaan aamua, seuraavan viikon päivää, sit iltaa jne.

Tää tarkottaisi käytännössä sitä, et mä en sit pystyisi sillä iltaviikolla harrastamaan tms.

No en ollut ainoa, kuka ilmoitti, että ei tule uusia aukioloaikoja hyväksymään! Että kyllä se on ihan yleinen mielipide ja en oo ainoa, kuka piti mykkäkoulua pomolle uutisen jälkeen.

ap

Vierailija
16/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös kaupassa 3 eri vuoroa: aamu-,väli- ja iltavuoro. Ja jokaista vuoroa on viikon aikana.

Vierailija
17/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh mitä pelleilyä: aikuiset (?) naiset (?) sitten jaksaa taas olla lapsellisia! "siis MINÄ en hyväksy tällaisia muutoksia!" "siis MINÄ en pääse harrastuksiini!" "siis ihan vaan pomo ilmoitti asiasta, siis törkeetä!" "siis vähänkö pidän nyt mykkäkoulua pomolle"

Haloo naiset!

Jos olet vieraalla töissä, noudatat annettuja ohjeita ja käskyjä (niin just, käskyjä).

Jos et pysty toimimaan lojaalisti työnantajaasi kohtaan, ala itse yrittäjäksi! Muuten turpa kiinni.

Vierailija
18/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan hölmöä jos aina koko viikko on samaa vuoroa! Meillä on myös kaupassa 3 eri vuoroa: aamu-,väli- ja iltavuoro. Ja jokaista vuoroa on viikon aikana.

tietäis aina, mikä työvuoro milloinkin on.

Vierailija
19/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja te lähdette, koska ette suostu olemaan töissä. Kaupan alalla aika harvoin työaika päättyy klo 18.00.

Vierailija
20/29 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan uudet työvuorot tarkoittaa sitä, että kaikki vuorot jaetaan TASAN kaikkien työntekijöiden kesken, eli joutuisin sit tekemään yhden viikon kerrallaan aamua, seuraavan viikon päivää, sit iltaa jne.

Tää tarkottaisi käytännössä sitä, et mä en sit pystyisi sillä iltaviikolla harrastamaan tms.

No en ollut ainoa, kuka ilmoitti, että ei tule uusia aukioloaikoja hyväksymään! Että kyllä se on ihan yleinen mielipide ja en oo ainoa, kuka piti mykkäkoulua pomolle uutisen jälkeen.

ap

Jos ihan työntekijät yhdessä ilmoittivat etteivät tule uusia aukioloaikoja hyväksymään.

Sanooko pomo että voi kulta mussukat, anteeksi kun oli huono idea, enpäs muutakaan aukioloaikoja!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi neljä