Työhakemukseen liitteeksi kuva... onko miten yleistä?
olen siis hakemassa yhtä työtä, johon pitää hakemukseen laittaa liitteeksi kuvansa... minusta aika hassua, onko miten yleistä nykyisin? siellä ne sitten kilpaa naureskelevat kuville! =) tosin kyseessä on asiakaspalvelutyö, mutta silti... tyyliin " rumat ei tänne pääse" ... sellanen vaikutelma tulee heti.
no, koitan kuitenkin kepillä jäätä ja lähetän oman pärstäni sinne arvioitavaksi! =D
Kommentit (5)
Ei niitä hakemuksia mihinkään levitellä. Se haittaa päätöksen tekoa, jos menee hakijoista puhumaan ja esittelemään eri puolille firmaa ja kun valinta on tehty, niin ei ketään todellakaan kiinnosta nuo. Joten turha pelko pois, että niille jossakin naureskeltaisiin. Minusta kuvat ovat olleet hyviä hakemuksissa. Kyllä ne kuvalliset hakemukset ovat usein muita parempia, niissä on nähny vaivaa ja ne ovat kohdennettu juuri siihen firmaan. Suosittelen laittamaan kuvan.
Terv. paljon näitä nähnyt
Itse keksin laittaa kuvani CV:hen. Asiantuntijahommia haen. Yritän sillä saada mahdolliset työnantajat saada muistamaan hakemukseni (avoimia hakemuksia eli markkinointikirjeitä).
Kerrankin minusta on hyvä kuva, väitöstä varten yliopiston studiossa otettu, sitä levitän ihan mielelläni.
Mulla on myös kuva cv:ssä. Samoin asiantuntijahommissa toimin, mikäli sillä mitään merkitystä on. En tiedä onko yleistä, mutta minusta se tekee paperista persoonallisemman. Antaa kirjaimellisesti hakijalle kasvot. Aion pitää kuvani siellä jatkossakin.
ymmärrän kyllä työnantajan kannan: halutaan karsia erikoisimmat (rastat, lävistykset jne.) jo ennen haastatteluja ettei turhaan aikaa tuhlaannu henkilöihin jotka ovat liian erikoisia ao. yrityksen imagoon. tuskin se silti mikään missi-kilpailu on, kunhan olet suht tavallinen :)