Postin työntekijöitä/entisiä työntekijöitä paikalla?
Olisi teille yksi kysymys.
Mennäänkö postiin aina töihin klo 2 yöllä tai klo 7 aamulla? Onko Postissa olemassa jotain toimistotyötä tai vastaavaa, johon mennään klo 8 tai 9? Kiitos, jos joku viittii vastata.
Kommentit (3)
Olin lajittelukeskuksessa töissä. Tein pelkkää iltaa, töihin mentiin klo 14, pois noin klo 21-22. Olihan siellä toimistontätejä, jotka tekivät normityöaikaa 8-16(15). Postikonttoreissa lienee samankaltaisia työaikoja kuin esim. kaupassa?
Olen jakanut postia,lajitellut postia,lajitellut joulukortteja,jakanut puhelinluetteloita. Postinjakajan työ alkoi muistaakseni 6.30. Puhelinluetteloita jaetaan vain pienen aikaa,mutta se olisi iltatyötä. Toimistotyötä kytsin itse vuosi pari mitään hakukelpoista löytämättä,tosin ei ole toimistoalan koulutusta. Nyt olen toimistotöissä toisaalla.
Tosin olen ollut vain kahdessa hyvin lyhyessä työsuhteessa. Aamujakelulla (Aamulehden jakeluyhtiö) olen myös ollut.
Lehdenjakajalla tuskin on noin kiinteää työn aloitusaikaa. Kunhan lehdet on jaettu kuuteen tai viikonloppuna seitsemään mennessä. Ajoissa voi eroja eri paikkakunnilla ja alueilla. Aloitusaika riippuu kuorman tulosta ja jakooon menevästä ajasta, jos joustonvaraa on sen voi määritellä itse. Ja päiväjakelun lajittelu aloitetaan varmaankin jo ennen seitsemää.
Ja kyllä, Itellassa on monenlaista työtä.