Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä teette useimmiten juuston jämille? (ov)

Vierailija
23.09.2011 |

Siis sille pienelle palalle mistä ei enää saa höylättyä?

Toki joskus saan johonkin ruokaan sen upotettua, mutta aina ei ole sellaista mielessä ja menee vaan roskiin. :(

Olen alkanutkin miettiä kannattaisko vaihtaa valmiiksi siivutettuihin, vaikka hinta onkin vähän kalliimpi. Tulisi ainakin kaikki syötyä. Ehkä hinta meneekin sitä myöten samoihin kun ei tule heitettyä roskiin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun se sulaa ei huomaa että on vähän vanhaa känttyä.

Vierailija
2/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten työnnän jämän sellaisenaan suuhuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei sillä hetkellä ole käyttöä juustoraasteelle, pakastan sen. Yleensä käyttöä löytyy heti :)

Vierailija
4/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä käyttää samassa yhteydessä, kun tarvitsee sitä raastetta. :)

Vierailija
5/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat kiittää :)

Vierailija
6/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se viimeinen siivu on paksu, mutta käy leivän päälle silti aivan hyvin.

Jos et itse toimi näin, niin ota talteen ja käytä ruuanlaitossa.

Vierailija
7/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
8/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veitsellä pilkkoa lämpimän leivän/pitsan päälle. Mutta meillä kyllä joku syö sen sellaisenaan. Saapa lapset kalsiumia, tai mun herkkua on syödä juustopaloja suolakurkun kera.

En oikein ymmärrä, kuin isoja paloja sulla jää, kun ne ei mene kerralla suihin..

Vierailija
9/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpimiä leipiä ja tavallisen leivän päällä liian paksu pala yököttää. :D

ap

Vierailija
10/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap miettii että hinta menisi samoihin, kun ostaisi siivuja.. Siis siivutettu maksaa jotain 8-15 e kilo, kokonainen 5+e (?) kilo. Tuolla 3e, yhden kilon erotuksella, saa aika ison palan juustoa. Meneekö ap:lla puoli kiloa juustoa roskiin kiloa kohti?

Ei mulla mikään hyvä laskupää ole, kertokaa jos olen väärässä.

Vierailija
11/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin ei tässä talossa ruokaa laiteta, jos se ei ole niin pahasti pilaantunut ettei kelpaa edes kompostiin.

Usein kerään erilaisia juustoja ja raastan ne, pikkupalat säilyvät myös pakastimssa. Kunhan ne sitten muistaa sieltäkin käyttää...

Vierailija
12/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopsauttaa juustonatsat rasiaan, joka sijaitsee pakastimessa ja kun rasia pullollaan niin pyöräyttää herkullisen suolaisen piirasen johon lussahuttaa sen rasiallisen juustorippeitä ja kyl on nannaa sen jälkeen! Erilaatuisten juustojen jämäkoktailista tulee hyvvee makua! :)

Vierailija
13/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on oma versio fonduesta, eli juusto sulatetaan paistinpannulla, ja kaavitaan siitä leipäpaloilla. Lisämakua siihen tulee, jos samalla pannulla on paistettu ennen sitä jotain maustettua ja maistuvaa, kuten pihvejä.

Vierailija
14/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suolaiset piirakat, kiusaukset, pitsat, kastikkeet, juustokeitto ja kasvissosekeitto, salaatit, suolaiset keksit..

Vierailija
15/15 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä meillä sanotaan "hiirijuustoksi". Lapsi usein kyselee, että hiirijuustoa pitäisi saada:)

Itse laittelen sitä myös juuri pilkottuna leivänpäälle, kissallekin välillä makupalaksi ym.

Ikinä ei ole kyllä juustokannikat jäänet syömättä.