Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion lopettaa syömisen.

Vierailija
23.09.2011 |

Mies haukkuu jatkuvasti lihavaksi. Ja olenkin, raskauden 10 ylikiloa jäivät. En tiedä miksi painoa tuli raskausaikana niin paljon, vaikka elämäntapani olivat samat kuin aiemmin, jolloin kiloja ei karttunut. Nyt olen yrittänyt syödä terveellisesti, mutta köyhällä ei ole varaa kokolihaan ja monipuolisiin salaatteihin, vaan paljolti ruoka on juurikin sitä hiilarihöttöä (leipää, perunaa, makaronia) ja sika-nautajauhelihaa, jotta lapselle edes saisi monipuolisen ruokavalion. Karkkia tai muita kaloriherkkuja en syö, en käytä alkoholia ym. Liikkumiseen ei juuri ole aikaa, lapsi ei enää viihdy rattaissa joten lenkkeily ei käy, mies on melkein aina töissä (aloitteleva yrittäjä) ja kun ei ole töissä, käy itse juoksulenkeillä (juoksee 5-8 maratonia vuodessa, joten treenaaminen vie aikaa). Kuntosaleilla olis lastenhoitomahdollisuus mutta kun ei todellakaan ole varaa niihin kuntosaleihin. Omat vanhemmat asuu satojen kilometrien päässä, miehen vanhemmat ei suostu lastenhoitajaksi, MLL:n ynnä muiden taksat on yli budjetin. Kavereilla ei ole aikaa eikä intoa auttaa.

Olen yrittänyt jumpata kotona, mutta lapsi tulee aina höseltämään väliin, vaikka olen yrittänyt keksiä jotain muuta kivaa ja ostanut lapselle jopa oman jumppamaton ja pienen "pomppupallon" että voisi niiden kanssa tehdä samoja jumppaliikkeitä. Lapsi ei nuku enää päiväunia, joten en todellakaan saa hetken rauhaa liikkumiseen.

Miehen ainainen nälviminen satuttaa. Kilot oksettavat. Olen yrittänyt kaikkea. Syöminen on ruvennut tuntumaan vastenmieliseltä, ja nyt olen päättänyt että en enää syö. Kun ylimääräiset kilot katoaa, voin ruveta taas syömään.

Ja joo, tiedän että on sairasta, mutta en vain jaksa enää tätä. :(((

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakunta, jossa asuin tuolloin, oli mäkistä. ERITTÄIN mäkistä. Tuolla matkalla, jota pyöräilin kodin ja työpaikan väliä oli useita korkeita ja jyrkkiä mäkiä, ja pari piiiiiiiiiitkää mutta loivempaa nousua. Toki vastaavasti alamäkiäkin, mutta minä kun tykkään vauhdista, niin nekin piti polkea alas, niin kovaa kuin ikinä pääsi... :-D Joten väittäisin, että liikuntana se oli tehokasta, suihkussa piti käydä aina kun pyörän selästä nousi. Syketaso oli korkea, ja senhän pitäisi kertoa myös jotain siitä että kaloreita kuluu...

Ja tuolloin toki join jonkin verran tuoremehuja, litra meni muutamassa päivässä. Minusta se ei ole mitenkään kovin paljon ja tuskin tuo takaisin pyöräilyssä kulutettuja kaloreita. Söin tavallista kotiruokaa, en herkutellut, siihen ei ollut varaa. Ruoka-annokseni ovat aina olleet pieniä (olen elänyt köyhän lapsuuden, jossa oikeasti ruokaa oli just sen verran, että maha tuli täydehköksi), koulussa ja töissä ihmiset ovat aina ihmetelleet miten vähän syön.

Kun sanon, että minulla laihtuminen vaatii kunnon hikijumpan muutaman kerran viikossa, en liioittele, enkä myöskään vähättele syömistäni. Olen pitänyt joskus myös ruokapäiväkirjaa (neuvolassa kun huokailin painonnousuani, th pyysi tekemään niin jotta voisi mahdollisesti auttaa), ihan rehellisesti, ja kalorimäärä ei noussut yli raskaanaolevan kaloritarpeen, liikuntamäärä huomioiden. Silti painoa tuli. Läskigeenit ovat todellisia. Toiset saavat niitä enemmän, toiset vähemmän. Raskaana olevalla naisella ne kuulemma vielä saattavat jotenkin aktivoitua (vararavintoa imetystä varten tai jotain, selitti lääkäri). Ymmärtäkää se.

Mutta tosiaan, kuten moni teistä sanookin, todellinen ongelmahan eivät ole muutamat liikakiloni vaan parisuhde. Tiedän sen. Ja kuten joku kertoi omaa kokemustaan, niin minullakin totuus on se, ettei ole voimia irtautua, järjestää koko elämää uusiksi. En vain jaksa. Lisäksi tuntuisi pahalta heittäytyä kokonaan yhteiskunnan tukien varaan. Okei, tällä hetkellä mies elättää minua, mutta näin me aikanaan sovimme: minä hoidan lapsen kotona kolmevuotiaaksi (miehelle tärkeä asia), mies maksaa perheen elämisen. Ja joo, maksaakin, eihän mun varsinaisesti nälkää tarvitse nähdä, mutta kaikki muu, kuten liikunta, on hänestä turhaa rahanmenoa (paitsi itseensähän hän saa käyttää rahaa, kun kerran käy töissä). :(

Vierailija
2/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rataskävelyt on tehokkaita ja luulisi että lapsikin tottuu rattaissa istumiseen vaikka ei ehkä siitä aina ole tykännyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo on kumma jos ei viihdy. Tuntuu, että etsit hieman tekosyitä ettei tarvitsisi liikkua.

Vierailija
4/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua fillarointi EI laihduta. Teininä olin ylipainoinen, fillaroin paljon (useimmiten 20km päivässä) ja KOVAA, niin kovaa että jos joskus työkaveri lähti ajamaan samaa matkaa niin sain kommenttia miten olen ihan hullu eikä perässä pysy... Silti en laihtunut

Et kai sä tosissas voi edes kuvitella, että joku pikkuinen 20km pyöräily päivässä laihduttais?!? Jos juot pari lasia mehua tuon "lenkin" päätteeksi niin ne kulutetut kalorit on sit siinä. Huoh, mistä teitä tolloja tulee? Pelkkä liikunta ei laihduta, koska ihminen kykenee syömään aika järjettömät määrät kaloreita ajattelemaatomuuttaan. Kotiäippänä (juu, kotityön kuluttaa energiaa, mutta ei mitenkään mahdottomasti) sää pärjäät n. 1600 kcal/päivä helposti. Siihen jos menee juomaan mitään kaloripitoista saati syömään yhtään herkkuja niin se perseen leviäminen on taattua. Se tuosta paasauksesta... Jaatte miehes kanssa päivät, jolloin umpikin saa illasta 1,5h omille menoilleen. Mies voi saada 4 ja sulle 3. Jos ei suostu niin laitat kovan kovaa vastaan.

Vierailija
5/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua fillarointi EI laihduta. Teininä olin ylipainoinen, fillaroin paljon (useimmiten 20km päivässä) ja KOVAA, niin kovaa että jos joskus työkaveri lähti ajamaan samaa matkaa niin sain kommenttia miten olen ihan hullu eikä perässä pysy... Silti en laihtunut

Et kai sä tosissas voi edes kuvitella, että joku pikkuinen 20km pyöräily päivässä laihduttais?!? Jos juot pari lasia mehua tuon "lenkin" päätteeksi niin ne kulutetut kalorit on sit siinä. Huoh, mistä teitä tolloja tulee? Pelkkä liikunta ei laihduta, koska ihminen kykenee syömään aika järjettömät määrät kaloreita ajattelemaatomuuttaan. Kotiäippänä (juu, kotityön kuluttaa energiaa, mutta ei mitenkään mahdottomasti) sää pärjäät n. 1600 kcal/päivä helposti. Siihen jos menee juomaan mitään kaloripitoista saati syömään yhtään herkkuja niin se perseen leviäminen on taattua. Se tuosta paasauksesta... Jaatte miehes kanssa päivät, jolloin umpikin saa illasta 1,5h omille menoilleen. Mies voi saada 4 ja sulle 3. Jos ei suostu niin laitat kovan kovaa vastaan.

sillähän noi teijän parisuhdeongelmat ratkeaa!!! XD

Vierailija
6/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaloreita näyttäs kuluvan 1000. Miten se oikea pyöräily ei mitään kuluttas?

Vierailija
7/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maratonit tauolle pariksi vuodeksi!

Vierailija
8/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... nii kaikki on teijän suhteessa taas hyvin! XD

Vierailija
9/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä otan lautaselle n 120g perunaa, makaronia tai riisiä. lisäksi lisuketta n. 80g, oli se sitten lihaa, kastiketta tms, eli 200g ruoka-annos, päälle kasvikset ja salaatit. toi on esimerkki ruokailusta. sitten leivät ruista ja vain 1 siivu kerrallaan. leikkeleet kevyitä, kuten kinkku tai jos juustoa, niin vaan 1 siivu. ja leivällekin kasviksia lisäksi.

kesäkuun alusta olen nyt saanut 19 kiloa pois ja liikuntaa en harrasta.

Vierailija
10/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörällä kun sotkee tunnin niin kaloreita näyttäs kuluvan 1000. Miten se oikea pyöräily ei mitään kuluttas?

tavallisella tulee kuitenkin annettua rullata välillä, mut kuntopyörällä on pakko sotkea, jotta kaloreita kuluis

Vierailija
11/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä siitä, että parasta olisi varmasti nostaa lapsen kanssa kytkintä, mutta tuli kuitenkin yksi idea mieleen:

Mitäpä jos pyytäisit mieheltäsi apua kilojen karistukseen. Sano, että sinäkin haluaisit juosta ainakin puolikkaan maratonin, ja kun miehelläsi on rautainen kunto & kokemus asiasta, niin voisiko hän ottaa projektikseen valmentaa vaimo maratonkuntoon. Voi olla, että itsekeskeiseltä paskalta kuulostava miehesi tarttuisi koukkuuun, koska silloinhan hän voisi laskea maratoonisi puhtaasti omaksi ansiokseen. Ota neuvot vastaan ja jätät miehen sitten maratoonin jälkeen. :)

Vierailija
12/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kattelis tuollaista yhtään. Olisin onnellisempi kaksin lapsen kanssa, muuttaisin lapsen kanssa omien vanhempieni lähelle asumaan.

Vierailija
13/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörällä kun sotkee tunnin niin kaloreita näyttäs kuluvan 1000. Miten se oikea pyöräily ei mitään kuluttas?

mun painolla pyöräily kuluttaa tunnissa alle 500 kcal

ja esim yhdellä viinerillä toi tunnin huhkiminen on tehty tyhjäksi.

Vierailija
14/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä pyörä, maasto että kuntopyöräilyssä käytetty vastus.

mun painolla pyöräily kuluttaa tunnissa alle 500 kcal ja esim yhdellä viinerillä toi tunnin huhkiminen on tehty tyhjäksi.

Vierailija
15/51 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekkin lopetin tänää syömisen ja lääkkeiden syömisen joten en syö mitään pariin kuukauteen koska en vaan haluu enää syödä oon lihava muutenkin ja painoa pitäisi tipuuttaa viell vähän yli 40 kiloo

Vierailija
16/51 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vastenmielinen ukko!!

lemppaa tuollainen itsetunnon syöjä!

voitko kuvitella,minä olen lihonut 48 kiloisesta 90 kiloiseen suhteemme aikana,eikä mies ole sanonut KOSKAAN painostani mitään,koska tietää kuinka kärsin tästä! eli kyllä hienotunteisia miehiäkin on!

ja jos lakkaat syömästä,sulle käy kuin mustalaisen hevoselle,just kun se tottu olemaan syömättä,se kuoli.

oikeasti;älä leiki anoreksian kanssa,veemäinen sairaus!

Vierailija
17/51 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vastenmielinen ukko!!

lemppaa tuollainen itsetunnon syöjä!

voitko kuvitella,minä olen lihonut 48 kiloisesta 90 kiloiseen suhteemme aikana,eikä mies ole sanonut KOSKAAN painostani mitään,koska tietää kuinka kärsin tästä! eli kyllä hienotunteisia miehiäkin on!

ja jos lakkaat syömästä,sulle käy kuin mustalaisen hevoselle,just kun se tottu olemaan syömättä,se kuoli.

oikeasti;älä leiki anoreksian kanssa,veemäinen sairaus!

Vierailija
18/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lakkaat kokonaan syömästä.

Kyllä muakin vituttas jos mies olis aina nälvimässä kiloista. Nyt olen raskaana, niin kiloja tulee. Mut olen vakaasti päättäny, et eka puolimaraton menee vuoden päästä synnytyksestä. Ja kun siihen alkaa treenata, niin kilot karisee imetyksen ohessa.

Mulla tosin juoksumatto käytössä. helpottaa harjottelua.

Vierailija
19/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa latistaa kaikki itsetunnon rippeet sinusta? Itse en tuollaista miestä katselisi. Mutta jos miehen kanssa voi yhtään jutella, niin koita neuvotella sitä omaa aikaa. Mies voisi vähän joustaa ja vähentää sitä omaa harrastamistaan.

Viihtyykö lapsi pyörän kyydissä? Jos viihtyy, niin siinä olisi yksi mahdollisuus liikunnalle. Tosin talvella sekään ei tietysti onnistu. Talvella potkukelkkailu on hyvää treeniä äidille ja lapsikin varmaan tykkää. Samoin luistelu tai hiihto.

Älä nyt sentään syömistä lopeta :) Kiinnitä huomio annoskokoihin ja tee raasteita porkkanasta yms. Se on halpaa.

Vierailija
20/51 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se piti vielä kysyä, että minkä ikäinen lapsi? Meidän paikkakunnalla on ainakin seurakunnan järjestämää lastenhoitoa, jonne voi lapsen viedä silloin tällöin. Eikä ole kallista. Kannattaa selvittää mitä oma paikkakuntasi tarjoaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan