Miksi aloit juomaan kahvia? kysyy 46v kahviabsolutisti.
Kommentit (35)
En muista syytä, mutta kaiketi sen takia kun se oli hyvää ja piristi. Olin kai joku 15-16 vuotias kun aloin juomaan kahvia aina silloin tällöin. 17-vuotiaana join joka päivä sumpit :)
pitää juoda, pelkkä vesi ei niin maistu kahvipöydän herkkujen kanssa ja nuorempana en pitänyt teestä.
Tyhmä kysymys tietysti, sama kuin kysyisit miksi joku alkoi syömään lihaa tai kalaa. Joku tykkää mausta, mutta kaikkien ei tarvitse. Omasta mielestäni kaikki absolutismit ovat pahasta, jos ei pidä jostakin niin voi vain sanoa ettei pidä siitä, kun on joskus maistanut.
pitää juoda, pelkkä vesi ei niin maistu kahvipöydän herkkujen kanssa ja nuorempana en pitänyt teestä.
Tyhmä kysymys tietysti, sama kuin kysyisit miksi joku alkoi syömään lihaa tai kalaa. Joku tykkää mausta, mutta kaikkien ei tarvitse. Omasta mielestäni kaikki absolutismit ovat pahasta, jos ei pidä jostakin niin voi vain sanoa ettei pidä siitä, kun on joskus maistanut.
Lihat ja kalat sulle syöttää yleensä äiti, kahvista teet yleensä itse päätöksen.
eikä kukaan muu juonut teetä. Lisäksi oli niin hyvät kahvileivät että aloin juoda kahvia. Nykyään juon vaan espressoa.
Aamuvuoroihin jouduin heräämään 04 aikaan, jolloin aamulla ensimmäisenä töissä kahvi valumaan ja sitä sitten kittaili et heräs ja talvella lämpes..
muuten en välittäs juoda ollenkaan. Päivällä juodusta kahvista mulle tulee huono olo. Kahvia joudun juomaan ja en ymmärrä miks en pysty sanomaan, etten juo. Juon kiltisti, kun tarjotaan ja sitten olen oksetustilassa loppu päivän. Pahinta on kun joku sanoo, et juodaanpa oikeen vahvat kahvit. Hyi helkkari :D
Toinen on etten syö mitään leikkeleitä. Mutta tarjottaessa syön niitäkin vaikka ällöttää.
Kait mä olen joku nyhverö, kun en osaa sanoa: Ei kiitos!
vähän päälle parikymppisenä menin ravintolaan töihin ja toiset kävivät tupakkatauoilla, piti alkaa juoda edes kahvia, että pääsee tauoille.
jos oon ainoa teenjuoja kun muut juo kahvia
Aloin juoda iltakahvit kotona 12-vuotiaana ja siitä se sitten lähti leviämään muuallekin.
Aloin juoda kahvia pysyäkseni hereillä lukiossa.
Kouluun oli matkaa, joten minun piti aamulla herätä viimeistään puoli seiskalta. Se oli aamu-uniselle tuskaa. (Ja on muuten edelleen, nyt ikää 33v)
Viimeistään iltapäivällä olisin nukahtanut pulpettiin, jos ei olisi saanut kahvia ruokatunnilla.
Mut "lopetin" :) ollessani viisivuotias. Sen jälkeen menikin 20 vuotta, kun siihen moskaan koskin. Olin sellaisessa duunissa, että oli pakko juoda kahvia pysyäkseen pirteänä.
Kun imetys oli loppunut, aloin taas juoda kahvia, kun olin niin väsynyt. Nyt olen niin addiktoitunut, että vahvaa espressoa menee päivässä n. 6-8. (Siis niitä mini-espressokuppeja, jotka tosin on ihan piripintaan täytetty.)
En suoraan sanottuna pidä kahvin mausta, siksi juon espressoa, kun siitä saa kofeiinin muutamalla hörppäyksellä, eikä tartte maistella.
Vaaleapaahtoinen perus-kahvi on todella hirveää, kärvistelen aina,kun pitää kyläpaikoissa juoda.
Mut parempi sekin kuin mitään.
t. täysi kahvi-narkki
aloitin kuulemma 2-vuotiaana (tästä voi syyttää isääni)
kahvilassa cappuccinon. Se oli hyvää.
Juon kahvia 2 kertaa viikossa, juhlissa juon yleensä teetä ellen ole varma että kahvi on tummapaahtoista.
Nyttemmin olen melkein luopunut kahvinjuonnista. Joskus kupillinen aamulla tai iltapäivällä.
t. 41-vuotias